- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کمک رییس جمهور به کارخانه پارسیلون خرم آباد / قدردانی جامعه اسلامی کارگری استان از دکتر دهمرده

[1]

 به گزارش میرملاس نیوز ؛ جامعه اسلامی کارگران و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان لرستان با صدور بیانیه ای از حمایت ها و اقدامات موثر استاندار لرستان در دفاع از حقوق جامعه کارگری استان تقدیر کردند.

در این بیانیه عنوان شده است: استاندار لرستان با برگزاری جلسات متعدد و دیدارهای گسترده و مستمر با مقامات و مسئولان کشوری و طرح مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری استان از طریق کارگروه حمایت از تولید زمینه تصویب پرداخت ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات و استمهال یک ساله تمامی بدهی های کارخانه پارسیلون را فراهم کردند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه در نتیجه تلاش ها و اقدامات موثر دکتر دهمرده، رییس جمهوری دستور کمک به کارخانه پارسیلون خرم آباد را صادر کردند، آمده است: این اقدام پس از مدتها انتظار موجب فعالیت دوباره این کارخانه و تامین حقوق و مطالبات جامعه کارگری استان شد.

در این بیانیه آمده است: از تلاشهای شبانه روزی استاندار لرستان، معاونین استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی حوزه صنعت معدن تجارت و تعاون کار ورفاه داجتماعی در راستای تحقق شعار ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ به صورت ویژه تشکر و قدر دانی کنیم.

در خاتمه این بیانیه، به نمایندگی از تمامی کارگران واحدهای تولیدی استان لرستان از تلاش های شبانه روزی دکتر دهمرده استاندار لرستان تقدیر و تشکر شده است.

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز کارخانه پارسیلون خرم آباد قبلا در قالب یک کارخانه دولتی مشغول به فعالیت بوده است.، قبل از شروع به کار دولت نهم و دهم به بخش خصوصی واگذار شد.

 در حال حاضر بدهی کارخانه پارسیلون بیشتر از سرمایه این کارخانه است،به طوریکه مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده است( عدم صرفه اقتصادی و تعطیلی کامل)  که با اقدامات صورت گرفته از سوی مدیریت ارشد استان و سایر متولیان از این قانون خارج شده است.

در حالیکه میزان سرمایه این کارخانه ۹۰ میلیارد تومان برآورد شده است،  بدهی کارخانه پارسیلون خرم آباد بیش از۱۱۰میلیارد تومان است.

کارکنان پارسیلون خرم آباد ، از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون هیچ گونه حقوق،مزایایی دریافت نکرده اند به همین منظور بارها درب استانداری لرستان،فرمانداری خرم آباد،و درب کارخانه به نشانه اعتراض تجمع کرده و گاها اقدام به بستن کمربندی(جاده ترانزیتی)شمال به جنوب  کرده اند.