- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شورای عالی اشتغال باید قید و شرط ‌ها را برای لرستان بردارد

iCFileHandler.aspx
 
استاندار لرستان گفت: منابع و مصارف بانکهای لرستان همخوانی ندارد ، شورای عالی اشتغال کشور باید قید و شرط‌ها را برای لرستان بردارد.
هوشنگ بازوند  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان که با حضور معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور برگزار شد گفت: طی سال‌های گذشته استان لرستان ۱۰ سال رتبه دوم بیکاری کشور، ۳ سال رتبه سوم و ۱۸ سال رتبه اول بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است که در این مدت میانگین نرخ رشد بیکاری در استان لرستان بین ۱۷ تا ۲۸ درصد بوده است.
وی افزود:استان لرستان بعد از ۲۵ سال نرخ بیکاری بین رده‌های ۲۶ تا ۳۱ کشور را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد:منابع ما با مصارف مان همخوانی ندارد؛ از این رو شورای عالی اشتغال کشور باید قید و شرط‌ها را برای استان لرستان بردارد، تا ما در زمینه اشتغال بتوانیم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.
بازوند یادآور شد: ما باید برای برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی کنیم که استان لرستان را از این معضل نجات دهیم زیرا علی‌رغم همه ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد لرستان همچنان رتبه نخست بیکاری را دارد.
وی عنوان داشت: استان لرستان در گذشته در بحث ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری از هیچگونه ارز ۷ تومانی، ۱۳۰ تومانی و یا ۳۰۰ تومانی استفاده نکرده است.
استاندار لرستان یادآور شد: این استان در ۸ سال دفاع مقدس و از فروش ۷۲۰ میلیارد دلاری نفت کشور حتی یک ریالی برای توسعه در این استان هزینه نشده است.
بازوند بیان کرد: از ۸۰ هزار واحد صنعتی در کشور ۱۴۷۱ واحد در استان لرستان قرار دارد که این تعداد ۱.۸ واحد‌های صنعتی کشور را به خود اختصاص داده و بیشتر آنها راکد یا نیمه‌فعال هستند.
وی اضافه کرد: ۲۲ درصد ذخایر سنگی ساختمانی کشور و ۳ درصد سنگ‌های تزئینی جهان در استان لرستان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ مواد معدنی در استان نظیر گچ، آهک، سنگ و غیره به خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: متوسط سرانه مردم استان لرستان سالانه ۴ میلیون تومان است که این رقم در کشور ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.