تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

اجرای طرح گردشگری روستای جعفرآباد در مسیر جاذبه دیدنی “شیرز”

  • کد خبر : 56114
  • 27 شهریور 1393 - 14:02

  رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کوهدشت از اجرای طرح گردشگری روستای جعفرآباد در مسیر جاذبه دیدنی “شیرز” خبر داد. به گزارش میرملاس ؛ بهمن امرایی در گفتگو با مهر  با بیان اینکه برنامه بنیاد مسکن این است که طرح هادی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه شود، گفت: در این قالب امسال […]

 

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کوهدشت از اجرای طرح گردشگری روستای جعفرآباد در مسیر جاذبه دیدنی “شیرز” خبر داد.

به گزارش میرملاس ؛ بهمن امرایی در گفتگو با مهر  با بیان اینکه برنامه بنیاد مسکن این است که طرح هادی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه شود، گفت: در این قالب امسال طرح هادی ۱۵ روستای کوهدشت در حال تهیه است.

امرایی ادامه داد: هشت درصد کل اعتبارات عمرانی کوهدشت در اختیار بنیاد مسکن قرار دارد.

 

000

 

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کوهدشت با بیان این که روستای کوهدشت گستره هستند و کمبودهای بسیاری دارند، تصریح کرد: با این روند اعتبارات کار به جایی نمی رسد.

امرایی اظهارداشت: امسال کار سنگفرش و جدول گذاری و در بعضی موارد آسفالت روستاهای رحمان آباد، رومیانی، جغاسبز، شورابه بهرام بیگ، ساری میران و سوری لکی از محل اعتبارات سال ۹۲ انجام شده است.

امرایی همچنین به پروژه های اجرایی طرح هادی در سال ۹۳ در کوهدشت اشاره کرد و بیان داشت: در روستاهای شمالی کوهدشت هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان این که برای سال ۹۳ منتظر ابلاغ اعتبارات هستیم، گفت: با توجه به قرار گرفتن روستای جعفرآباد بر سر راه جاذبه گردشگری دره ی شیرز و به وجود آمدن چشم انداز مناسب برای گردشگران، قرار است ۱۳۰ میلیون تومان اعتبار برای کار زیباسازی این روستا ابلاغ شود.

 

0002

 

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کوهدشت ادامه داد: همچنین با ابلاغ اعتبار سال ۹۳ قراراست کار سنگفرش، جدول گذاری و آسفالت روستاهای پای آستان، کمره میشنان، سوری لکی وکار کانال کشی روستای باغله انجام شود.

بنابر این گزارش دره باستانی “شیرز” در ۴۵ کیلومتری شمال شرق کوهدشت و بر سر راه رودخانه سیمره واقع شده است. این دره حیرت انگیز با جاذبه های گردشگری بکر و شگفت انگیز و سرچشمه ها و آبشارها و درختان وحشی پر میوه اش آماده است تا به یکی از گردشگاههای زیبای غرب کشور تبدیل شود.

این جاذبه طبیعی در بخش زردلان و در منطقه ای به نام اولادقباد قرار دارد و دارای طبیعتی زیبا و چشمه های جاری با آب فراوان، صخره های تند و تیز و میوه های وحشی فراوان است.

آب این چشمه به رودخانه سیمره که شاخه اصلی کرخه است می ریزد. زیبایی و بکربودن منطقه شیرز برای هر بازدید کننده ای ابتدا عظمت و شوکت و ابهت این کوههای سر به فلک کشیده را مجسم می کند سپس آهنگ خوش ترنم شرشر آب خستگی را از تن بیرون می کند.

 

0001

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=56114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. بابا دلت خوشه! کجای بازدید از سنگ فرش میشه طرح گردشگری لطفا با شعور مردم بازی نکنید!!

  2. پس از ۳۴ سال فهمیدیم ک بشنو ولی باور نکن

  3. ریس عزیز شبرز در بخش مرکری کوهدشت واقع شده نه زردلان که جز استان ایلامه خیلی اشرافیت داری بعدش جعفر اباد تا شیرز حدود ۳۰کیلومتر فاصله داره حالا ابادانی روستاها خوبه ولی نه با این بهانه های واهی چه ربطی به شیرز و گردشگری داره ریس

  4. سلام . مسئولان عزیز باغیرت فکری به حال جاده اش کنید

  5. باسلام جاده شیرز از وسط روستای نامجو عبور میکنه واز حاشیه روستای جعفر اباد اگه توجهی لازمه بشه باید به نامجو بشه چون نامجو مرکز دهستان شمالی است.در ضمن شیرز متعلق به بخش مرکزی کوهدشته چه ربطی به زردلال داره جناب ریس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.