تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

احیاء واحدهای صنعتی موجود لرستان ‌راحت‌تر از ایجاد واحدهای جدید است

  • کد خبر : 56126
  • 27 شهریور 1393 - 18:51

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: متأسفانه از ۱۶۰۰ واحد تولیدی استان، ۴۰۰ واحد آن در حال فعالیت است.  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی در جلسه‌ی هیأت نمایندگان این اتاق که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت: در […]

0 (1)

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: متأسفانه از ۱۶۰۰ واحد تولیدی استان، ۴۰۰ واحد آن در حال فعالیت است.

 به گزارش میرملاس نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی در جلسه‌ی هیأت نمایندگان این اتاق که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت: در سطح کشور ۴۰ درصد واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل مشغول فعالیت و تولید هستند؛ این در حالی است که این رقم در استان لرستان کم‌تر از چهار درصد است.
وی افزود: در شرایط امروز بازگرداندن واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال به چرخه‌ی تولید، اقتصادی‌تر و به‌صرفه‌تر از حرکت در مسیر واحدهای ایجادی است.
سلاح‌ورزی با اشاره به این‌که مشکل بسیاری از این واحدها با تأمین سرمایه‌درگردش برطرف می‌شود، عنوان داشت: با افزایش توان تولیدی واحدها، زمینه‌ی افزایش تولید ناخالص فراهم شده که در نهایت منجر به اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود.
رییس  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تأکید بر نقش موانع کسب و کار در استان لرستان بیان داشت: متأسفانه از نظر شاخص‌های کسب‌وکار استان لرستان در بین استان‌های کشور رتبه‌ی ۲۸ را دارد که به هیچ عنوان وضعیت مناسبی نیست.
وی اظهار داشت: وقتی از نظر شاخص‌های کسب‌وکار شرایط مناسبی نداشته باشیم نه تنها در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری داخلی، که در زمینه‌ی جذب سرمایه‌گذاری خارجی هم توفیقی نخواهیم داشت؛ چراکه ملاک و معیار سرمایه‌گذاران رصد همین شاخص‌ها و وضعیتی است که در استان وجود دارد.
سلاح‌ورزی در زمینه‌ی برطرف کردن موانع کسب‌وکار استان دو پیشنهاد مطرح کرد و گفت: اولاً لازم است فرایندهای اقتصادی استان اعم از صدور مجوزها و… در سازمان‌ها و ادارات دولتی مرتبط مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد، گمرک و… مورد بررسی و بازبینی دقیق قرار گیرد و موانع موجود برطرف گردد.
وی افزود: از طرف دیگر ضروری است مشکلات واحدهای تولیدی استان یک بار و برای همیشه به صورت منسجم و کلی مورد بررسی قرار گیرد و در موردشان تصمیم‌گیری شود.
سلاح‌ورزی به مشکلات بررسی موردی مشکلات اشاره کرد و گفت: پیشنهاد مشخص ما این است که یک کمیته‌ی ویژه به ریاست استاندار لرستان با حضور همه‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌ها دولتی تشکیل شود تا در قالب این کمیته و بر اساس یک دسته‌بندی مشخص، یک‌بار و برای همیشه مشکلات واحدهای تولیدی استان مورد بررسی قرار گیرد و تصمیمات منطقی‌یی در مورد آن‌ها اتخاذ شود تا در نهایت این مشکلات برطرف شوند.
رییس  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان‌اش به بسته‌ی خروج از رکود دولت اشاره کرد و گفت: در اتاق ایران هم بسته‌ای به همین منظور تدوین شده که شرایط اجرایی شدن آن به مراتب از بسته‌ی پیشنهادی دولت بیشتر است.
حسین سلاح‌ورزی از همکاری و حمایت استاندار لرستان در زمینه‌ی رفع مشکلات واحدهای تولیدی قدردانی و تصریح کرد: در برش استانی هم ما مشابه همین بسته را تدوین کرده‌ایم که بعد از تصویب هیأت نمایندگان برای اجرا در اختیار دولت قرار می‌گیرد که ضروری است قبل از تصویب همه‌ی جوانب آن به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=56126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.