تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

نماینده ولی فقیه در لرستان:کسب روزی حلال از اصول سبک زندگی اسلامی است

  • کد خبر : 56178
  • 28 شهریور 1393 - 19:05

نماینده ولی فقیه در لرستان: کسب روزی حلال از اصول سبک زندگی اسلامی است  نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: کسب روزی حلال از اصول سبک زندگی اسلامی است. به گزارش  میرملاس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی پیش از خطبه های نماز جمعه این […]

2222
نماینده ولی فقیه در لرستان:
کسب روزی حلال از اصول سبک زندگی اسلامی است
 نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: کسب روزی حلال از اصول سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش  میرملاس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی ایرانی – اسلامی در جمع خبرنگاران تقوا را مایه زینت انسان دانست و اظهار داشت: حضرت علی (ع ) به کمیل بن زیاد نخعی چهار سفارش کرده و فرمودند ای کمیل بهترین زینت مومن تواضع و فروتنی، بهترین زیبایی مومن عفت و پاکدامنی، ارزش و شرافت مومن به میزان تفقه و آگاهی او از دین و عزت و سربلندی مومن در پرهیز از جار و جنجال و بحث های بیهوده است.

وی تلاش برای کسب روزی حلال را از ویژگی های اهل تقوا برشمرد و اضافه کرد: امام علی (ع ) در وصف متقین می فرماید متقین بدنبال کسب روزی حلال و نشاط در هدایت هستند.

کسب روزی حلال از برترین عبادت ها است

خطیب جمعه خرم آباد به بیان مباحثی تحت عنوان فرهنگ و سبک زندگی از نظر اسلام پرداخت و عنوان کرد: یکی از اصول فرهنگ زندگی دنبال حلال رفتن، کسب روزی حلال و ازدواج حلال است که این امور در فرهنگ اسلام از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند.

حجت الاسلام میرعمادی بیان داشت: فرق بین مسلمان و غیر مسلمان این است که فرد مسلمان بدنبال کسب حلال است به طوریکه هر چیزی را بر خود حلال نمی داند و مقید است از راهی که شرع برای او تعیین کرده است مالی را بدست آورد.

وی به سه تعبیر در مورد طلب حلال اشاره کرد و گفت: طلب حلال یعنی کسب روزی حلال که از برترین عبادت ها است بطوریکه پیامبر اکرم(ص) می فرمایند عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء عبادت طلب حلال است و یک جزء دیگر شامل نماز، روزه، حج و … است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: به دنبال کسب حلال بودن امری واجب است و همچنین کسب حلال ثواب جهاد در راه خدا را دارد و در روایات آمده است اگر کسی برای کسب حلال تلاش کند ثوابش بیشتر از مجاهدت در راه خدا است.

شیطان انسان را در کسب و کار و بازار بسیار وسوسه می کند

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه شیطان انسان را در کسب و کار و بازار بسیار وسوسه می کند اظهار داشت: اسلام معتقد است زندگی انسان باید حلال باشد و ربا خواری، قماربازی، احتکار، تکاثر، رانت خواری، مال مردم خوری، گران فروشی و کم فروشی حرام است.

وی بر ضرورت استفاده از مال حلال و تلاش برای کسب روزی حلال تاکید کرد و گفت: خدا برای همه ما روزی حلال قرار داده است اما ما انسان ها گاهی عجله کرده و روزی حلال را از راه حرام بدست می آوریم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: پیامبر(ص) در حدیثی می فرماید جبرئیل نزد من نیامد مگر اینکه مرا به دو چیز سفارش کرد اول اینکه همیشه از خداوند بخواهم روزی پاکیزه و حلال به من عطا کند و دوم اینکه از خداوند بخواهم مرا در انجام عمل صالح موفق گرداند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=56178

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.