- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر عبدی : بیکاری در استان لرستان در وضعیت بحرانی قرار دارد

139302200930197252721103

 

 نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس گفت: بیکاری در لرستان در حالت بحرانی قرار دارد و ما در مجلس فراکسیون اشتغال را ایجاد کردیم و با وزیرتعاون و معاونانش صحبت هایی کردیم.

به گزارش میرملاس ؛  ایرج عبدی امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار ورفاه اجتماعی و در سالن استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: بیکاری در لرستان در حالت بحرانی قرار دارد و ما در مجلس فراکسیون اشتغال را ایجاد کردیم و با وزیرتعاون و معاونانش صحبت هایی کردیم.

وی با اشاره به فعالیت های دولت افزود: دولت به طور علمی و بنیادی دارد کار می کند و این کارها نیز هزینه بر است برای دولت و با از خودگشتگی پیگیر کارها است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس بیان کرد: دولت برای اینکه فاصله بین نرخ بیکاری بالا در یک استان با نرخ بیکاری پایین در استان دیگر را برطرف کند برنامه و راهکار ندارد و از این رو اعتقا د داریم  که این مسائل باید در داخل استان حل شود و این دیدگاه و نگاه را نداشته باشیم که کسی دیگری  بیاید و مشکل مردم را حل کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به شاخص محرومیت در کشور گفت: بیکاری و سرانه جمعیت جزء شاخصه های محرومیت نیستند و برای حل این مشکلات باید مسئولان استان خود به حل مشکلات بپردازند.

عبدی با اشاره به وجود کارگاه‌های تولیدی لرستان در لرستان گفت: در استان لرستان کارگاهی تولیدی مدرنی وجود دارد که به دلیل وارد شدن جنس های مشابه به استان این کارخانه در وضعیت خوبی نیستند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس خاطرنشان کرد: این نگاه که کسانی دیگر بیایند مشکلات استان لرستان را حل کنند معضل اصلی مردم است.

وی با اشاره وضعیت سرمایه در کشورهای مختلف افزود: در کشور قدرت در دست دولت است و برخلاف کشورهای سرمایه‌گذاری که قدرت در دست بخشی خصوصی است.

وی بااشاره به نقش مدیران در توسعه استان ها تصریح کرد: قدرت اقتصاد کشور در دست مدیران است لذا مدیران فاکتور اصلی در توسعه هستند بنابراین اگرمدیران درست هزینه نکنند ضربه شدیدی به مردم می زند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس گفت: ۳.۶ درصد شهدای کل کشور متعلق به استان لرستان است در حالی که ۲.۴ درصد جمعیت کشور در لرستان است  که این نشان می دهد که مردم لرستان همیشه تا پای جان در صحنه هستند.

عبدی تصریح کرد: با تلاش و همت  مدیران می توانیم مشکلات را رفع کنیم و اگر کسی برای سرمایه‌گذاری پیش قدم می شود با او همکاری شود چرا که در یک نظام اداری کار آمد مردم قبل از اینکه مراجعه کنند باید تکلیف خود را بدانند و در این ضمینه مدیر هوشمند کسی است که خواسته های ناگفته مردم را بداند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان با همه کمبودها دارای سرمایه است و حمایت از سرمایه‌گذار یعنی فهم  اینکه سرمایه‌گذار باید سرمایه اش افزایش پیدا کند.

وی تفکر را علمی مهمی برای پیشرفت در کارها دانست اظهار کرد: فکر بزرگترین منبع برای حل مشکل بیکاری است و با تلاش می‌توانیم شغل ایجاد کنیم.

عبدی بیان کرد: بحث بومی وغیر بومی آفتی برای جامعه ما است چرا که ما یک ملت هستیم بنابراین ضروری است خواستگاه ذهنی ما این باشد که می توانیم در همه جا کار انجام دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت ادارات استان لرستان افزود: همه دستگاه‌ها ظرفیت‌هایی دارند که هرکدام می توانند دو یاسه هزار شغل ایجاد کنند و تلاش جدی در این راه ابزار دست مدیران است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به موضوع امنیت سرمایه‌گذاری گفت: امنیت سرمایه‌گذاری یعنی تسهیل اداری در کار مردم و سرمایه‌داران که باید برای سرمایه‌گذاران در لرستان تسهیلات و شرایط فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالا در لرستان افزود: استان لرستان ظرفیت های بالایی دارد که باید این ظرفیت ها مدیریت شود تا مشکلات مردم حل شود.