- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سپاه در صورت عملی شدن تعهدات دولت نسبت به تخلیه حریم قلعه فلک الافلاک اقدام می کند

 

  [1]

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در صورتی که دولت به تعهدات خود در خصوص ازادسازی حریم قلعه فلک الافلاک عمل کند، سپاه استان محوطه حریم قلعه را تخلیه خواهد کرد.ب

ه گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا کرمی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی در خصوص آزادسازی حریم قلعه، افزود: علت عدم تخلیه حریم این قلعه تاریخی از سوی سپاه لرستان، عملی نشدن تعهدات دولت در قبال سپاه پاسداران است.

وی افزود: طبق قرارداد منعقده، دولت متعهد شده در ازای تخلیه حریم این قلعه تاریخی، زمین جایگزینی را در اختیار سپاه استان قرار دهد که تاکنون این تعهد عملی نشده است.

حجت الاسلام کرمی گفت: علاوه بر تامین زمین جایگزین برای استقرار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، قرار شده هزینه ساخت بنا نیز از سوی دولت پرداخت شود.

وی اظهار داشت: در صورت تامین زمین جایگزین و پرداخت هزینه احداث بنا، سپاه لرستان مشکلی برای تخلیه حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد ندارد.

بخشی ازحریم قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد در اختیار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان قرار دارد که این محوطه براساس مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی می باید تخلیه شود.

براساس طرح ازادسازی حریم قلعه و به منظور تامین نظر سازمان یونسکو برای حفاظت از این بنا، حریم این بنای تاریخی باید تخلیه و آزاد شود.

دانشگاه لرستان که بخشی از حریم این اثر تاریخی را در اختیار داشت، سال گذشته با تلاش و پیگیری استاندار لرستان نسبت به تخلیه محوطه اقدام کرد.

قلعه فلک ‌الافلاک که با نام قلعه دوازده برجی نیز شناخته می شود بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم آباد واقع شده و این بنای متعلق به دوران ساسانی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.