تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

وضعیت PH آب رودخانه سزار در لرستان به حالت عادی بازگشت

  • کد خبر : 56314
  • 30 شهریور 1393 - 14:28

  بر اساس آخرین آزمایش انجام شده بر روی آب رودخانه سزار در شهرستان دورود لرستان وضعیت PHآب این رودخانه به حالت اولیه بازگشته است. به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا ، مدیرکل محیط زیست لرستان با اعلام این مطلب گفت: حادثه چهارشنبه شب گذشته ناشی از خارج شدن هفت واگن قطار باری و […]

81320235-5963722

 

بر اساس آخرین آزمایش انجام شده بر روی آب رودخانه سزار در شهرستان دورود لرستان وضعیت PHآب این رودخانه به حالت اولیه بازگشته است.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا ، مدیرکل محیط زیست لرستان با اعلام این مطلب گفت: حادثه چهارشنبه شب گذشته ناشی از خارج شدن هفت واگن قطار باری و نزدیکی محل حادثه به رودخانه سزار موجب شد تا حدود ۶۰ هزار لیتر سود سوز آور به رودخانه سزار وارد شود.

‘مهرداد فتحی بیرانوند ‘ با اشاره به فعال شدن تیم های گشتی به شعاع ۴۰ کیلومتری محل حادثه و رودخانه سزار و ایجاد قرنطینه به منظور جلوگیری از حضور سود جویان افزود :در این راستا محیط زیست مانع از حضور سودجویان برای استفاده از ماهی های تلف شده و حتی آب رودخانه به منظور حفظ سلامتی مردم استان شد.

وی با اشاره به فعال شدن تیم های گشت خرم آباد ،اشترانکوه و سفید کوه در راستای رعایت نکات امنیتی زیست محیطی در این حادثه اظهار کرد :پس از آخرین آزمایش های انجام شده در شب گذشته مشخص شد که به ph آب رودخانه سزار به حالت اولیه بازگشته است.

وی با اشاره به حضور استاندار لرستان در محل این حادثه در جلوگیری از آسیب های زیست محیطی بیشتر در این منطقه ،گفت :مطابق دستور استاندار لرستان واگن های واژگون شده توسط جرثقیل جابجاو خاک آلوده با نظارت محیط زیست جمع آوری و بی اثر سازی خواهد شد.

یه گفته وی در این حادثه حدود ۱۲۰ هزار قطعه ماهی تلف شد که خسارت وارد شده به رودخانه سزار بر اثر واژگونی قطار باری با ازای هر قطعه ماهی ۱۰۰ هزار ریال یعنی معادل ۱۲ میلیارد ریال است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=56314

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. الحمدلله 🙂

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.