تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
11

پیام تسلیت رییس جمهوری به مناسبت درگذشت آیت الله قبادی آدینه وند

  • کد خبر : 56362
  • 31 شهریور 1393 - 11:30

  رییس جمهوری در پیامی درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا قبادی آدینه وند را به رهبر معظم انقلاب، علما، حوزه های علمیه بالاخص بیت آن مرحوم، شاگردان، علاقه مندان و منسوبان ایشان تسلیت گفت. به گزارش میرملاس ؛  رییس جمهوری در پیامی درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا قبادی آدینه وند […]

66

 

رییس جمهوری در پیامی درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا قبادی آدینه وند را به رهبر معظم انقلاب، علما، حوزه های علمیه بالاخص بیت آن مرحوم، شاگردان، علاقه مندان و منسوبان ایشان تسلیت گفت.

به گزارش میرملاس ؛  رییس جمهوری در پیامی درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا قبادی آدینه وند را به رهبر معظم انقلاب، علما، حوزه های علمیه بالاخص بیت آن مرحوم، شاگردان، علاقه مندان و منسوبان ایشان تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إنّا لله و إنّا الیه راجعون
درگذشت ادیب ارجمند و فقیه مهذب حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا قبادی آدینه وند موجب تالم و تاسف فراوان گردید. اینجانب که توفیق تلمذ و بهره مندی از محضر پر فیض آن عالم ربانی را در سال های طلبگی خود داشته ام، ایشان را بی تردید مصداق کریمه «إنما یخشی الله من عباده العلماء» یافته و خشیت و خضوع و بندگی خالصانه رااز ویژگی های ممتاز آن مرحوم می دانم.
حضرت استاد آدینه وند بیش از پنج دهه به تعلیم طالبان علوم دینی و پرورش اساتید بزرگوار حوزه های علمیه مبادت ورزیدند و تالیفات گرانبهایی را تقدیم مشتاقان معارف الهیه و سالکان طریق علم و معرفت نمودند.
اینجانب ضایعه فقدان این عالم جلیل القدر را به رهبر معظم انقلاب، علمای اعلام، حوزه های علمیه بالاخص بیت شریف آن مرحوم، شاگردان، علاقه مندان و منسوبان محترم ایشان تسلیت گفته و برای روح آن فقید سعید، آمرزش الهی و علو درجات مسئلت می نمایم.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=56362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. انالله و انا الیه راجعون
    «ما از آنِ خداییم، و به سوى او باز میگردیم.»

    قال رسول الله (ص)
    اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء
    «وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‎ای ایجاد می‎شود که هیچ چیزی نمی‎تواند جای آن را پر کند.»

    ین عالم روشن ضمیر و بصیر، همواره در سنگر علم و تقوا، از استوانه‌های بی‌بدیل و در فضاهای گوناگون و غبارآلود، روشنگری بی‌نظیر بود و با تکیه بر اساسی‌ترین راهبرد قرآنی یعنی تقوا، در جهت گذر از همه بحران‌ها و برون شد از همه انسدادها و تحقق کمالات روحی و معنوی مردم، بویژه جوانان شیفته اسلام و ولایت نقش اساسی داشت.
    مواضع مستحکم این فقیه شجاع و بصیر در دفاع از حریم ولایت، در قبل و بعد از انقلاب تا آخرین روزهای حیات، نشان از عمق و فهم سیاسی و اندیشه بلند الهی ایشان داشت.

    مرحوم آیت‌الله قبادی آدینه‌وند علاوه بر زهد، پارسایی و کسب مقام علمی و معنوی در نهضت امام خمینی(ره) نقش مهمی را ایفا کرد و در جریان رهبری آیت‌ الله خامنه‌ای قاطعانه حمایت کرد، رهبر انقلاب از مرحوم آیت‌الله قبادی آدینه‌وند خواسته بودند که کتابی را درباره قرآن به رشته تحریر در بیاورند تا از این طریق اطلاعات بیشتری را به طلاب بدهند، از این رو، وی کتاب «کلمه الله العلیا» را همراه با تجزیه و ترکیب کلام الله مجید در شش جلد به چاپ رساند.

  2. ضایعه فقدان این عالم ربانی و جلیل القدر را به مردم شریف استان لرستان و به وِیژه شهرستان کوهدشت تسلیت عرض می نماییم.

  3. درگذشت دانشمندو نحوی بزرگ قرن همه را متالم و متاثر کرد . روحش شاد ویادش گرامی باد

  4. هرکه زائید بایدش چشید

    عروج عالم ربانی، عارف صمدانی حضرت آیت الله آدینه وند را به عموم مسلمان تسیلت می گویم. ایشان انسانی وارسته و به حق پیوسته بود در سال ۱۳۸۸ با ایشان مصاحبه ای به مدت ۲ ساعت انجام داده ام که حاوی نکات ارزشمندی است. از درگاه خداوند خواهانم فرصت دست دهد تا بتوانم آن را منتشر نمایم.

  5. روحش شاد

  6. با تشکر از ریس جمهور دولت تدبیر و امید
    با ارزوی شادر روح مرحوم استاد ادینه وند

  7. عروج ملکوتی آن عالم جلیل القدروسالک الی الله موجب تألم وتأثرهمگان بالاخص عزیزانی شدکه ازنزدیک باایشان ارتباط داشته وافتخارتلمذدرمحضرمبارک ایشان راداشتند.خدمات زایدالوصف آن حکیم صمدانی درحوزه علوم دینی برکسی پوشیده نیست.اینجانب به نوبه خویش این ضایعه اسفباررابه ساحت مکرم قطب عالم امکان حجت بن الحسن العسگری٬رهبرفرزانه انقلاب ونیزطلاب معززوملت قدرشناس تسلیت عرض مینمایم.امیرحسین محمودونددانشگاه تربیت دبیرتهران

  8. روحش شاد
    و یادش همیشه در اذهان ما ماندگار بوده و می ماند

  9. روحش شاد ویادش گرامی باد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.