- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۲۵ هزار نفر امسال در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند

139306311255431723684973

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در زمینه بازنشستگان گفت: ۲۵ هزار نفر امسال در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و وزارت آموزش و پرورش با ۷۳۰ هزار نفر بازنشسته ۶۵ درصد از بازنشستگان کشوری را به خود اختصاص داده است.

احمد صافی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در لرستان در جمع خبرنگاران در خرم آباد با اشاره به بازنشسته شدن ۲۵ هزار نفر در آموزش و پرورش درسال جاری اظهار کرد: آموزش و پرورش با داشتن ۷۳۰ هزار نفر بازنشسته ۶۵ درصد از بازنشسته‌های کشور را به خود اختصاص داده که دارای درجات تحصیلی بالا هستند.

وی با اشاره به نزدیک بودن هفته جهانی سالمندان افزود: به همین مناسبت مراسمات متعددی در کشور برپاست که در همین راستا وزارت آموزش و پرورش برنامه تجلیل از سالمندان و بازنشستگان خو را دارد و این هدف را دنبال میکند که تکریم از بازنشستگان را همه گیر کند و همچنین در برنامه همه استان‌ها تجلیل از معلمان به ویژه بازنشستگان در هفته معلم قرار بگیرد، چراکه وزیر آموزش و پرورش تأکید دارند که در مراسمات مختلف از پیشکسوتان استفاده شده و از آن‌ها تکریم کنند.

صافی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش برای سالمندان و بازنشستگان این ارگان، عنوان کرد: در حال انتشار نشریه داخلی برای آن‌ها و برگزاری تورهای ایران‌گردی هستیم که بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بازنشستگان بتوانند از شهرهای خوش آب و هوا و مورد علاقه خود بازدید کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه ویژه به بیمه تکمیلی فرهنگیان که در هیئت دولت تصویب شده و گروهی از فرهنگیان از آن بهره می‌برند، تصریح کرد: درصدد آن هستیم که این بیمه را فراگیر کنیم تا همه بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی با بیان این‌که در سند تغییر و تحول آموزش و پرورش یک بند مبنی بر استفاده بهینه از دانش و تجربه پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش آمده است، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش علاقه دارند که از تجربه و اندیشه‌های بازنشستگان استفاده کنند، لذا بنا به درخواست بازنشستگان مبنی بر استفاده از آن‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت درصدی از اعضای اتاق فکر آموزش و پرورش را همین بازنشستگان و پیشکسوتان تشکیل می‌دهند.

صافی با بیان این‌که لازم است که هرساله کتاب‌های آموزش تغییر پیدا کند، بیان کرد: آموزش و پرورش در نظر دارد کتاب‌های درسی را به تدریج و در پایه‌های مختلف تغییر دهد لذا امسال کتاب‌های پایه چهارم و هشتم را با تغییرات بیشتری داریم و همچنین کتاب‌های دیگر پایه‌ها در صورت لزوم و متناسب با نیاز نوشته شود و همچنین متناسب با شرایط محیطی و نیاز و رشد بچه‌ها تغییر پیدا می‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در زمینه بازنشستگان با بیان این‌که همه کتاب‌های مرجع دانشگاه‌ها ترجمه نیستند، تصریح کرد: خود من ۲۱ کتاب نوشتم که ۱۰کتاب در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، که در نوشتن آن‌ها از ترجمه‌ها و تجارب جهانی استفاده کردم و حتی به کشورهای ژاپن، مالزی، هند و پاکستان و خیلی از کشورهای دیگر سفر کرده و بازدید علمی داشتم که از این تجربیات خیلی استفاده کردم، ولی هیچ‌کدام ترجمه محض نیستند.

وی افزود: کتاب‌هایی مانند؛ تربیت معلم در ایران و کشورهای ژاپن، مالزی، انگلستان، آلمان، هند و پاکستان، راهنمای مشاوره در کشورهای ایران، ژاپن، مالزی و کشورهای مختلف یا سازمان و قوانین آموزش و پرورش، آموزش و پرورش ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را نوشتم و همچنین برای خانواده‌ها، کتاب خانواده متعادل، رفتار همسران، مدیریت اقتصاد در خانواده به رشته تحریر درآوردم و به اتفاق اساتید دیگر ۵ کتاب برای خانواده ایران، جوان و تشکیل خانواده، خانواده و فرزندان بیشتر در دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تنظیم و تألیف کردیم.

صافی اظهار کرد: ۸.۵ درصد از بچه‌های ما در مدارس غیر دولتی درس می‌خوانند که در این مدارس دست مدیران برای در خدمت گرفتن معلمان متعهد جوان و یا بازنشسته باز است و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.