تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

مذاکره با ۱۵ شرکت اروپایی برای حضور در ۴۰ بلوک اکتشافی ایران

  • کد خبر : 56410
  • 31 شهریور 1393 - 23:29

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از مذاکره با ۱۵ شرکت اروپایی و ۳ شرکت آسیایی برای حضور در ۴۰ بلوک اکتشافی جدید ایران خبر داد و گفت: از ۹۶ بلوک اکتشافی که در ۱۰تا ۱۲ سال گذشته کشف شده ۱۱ بلوک تعیین تکلیف شده است.هرمز قلاوند در جمع خبرنگاران […]

206808-782

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از مذاکره با ۱۵ شرکت اروپایی و ۳ شرکت آسیایی برای حضور در ۴۰ بلوک اکتشافی جدید ایران خبر داد و گفت: از ۹۶ بلوک اکتشافی که در ۱۰تا ۱۲ سال گذشته کشف شده ۱۱ بلوک تعیین تکلیف شده است.
هرمز قلاوند در جمع خبرنگاران از مذاکره با ۱۸ شرکت خارجی برای حضور در ۴۰ بلوک اکتشافی جدید ایران خبر داد و اظهار کرد: همکاری شرکت ملی نفت ایران با یک دانشگاه و یک شرکت اروپایی در بلوک زاگرس در حال نهایی شدن است.
وی افزود: این بلوکها براساس قراردادهای جدید نفت (IPC) واگذار خواهد شد که در این قراردادها اکتشاف، توسعه و تولید به صورت همزمان دیده شده است.

کشف ۱۵ بلوک اکتشافی در ۱۲ سال
مدیراکتشاف شرکت ملی نفت ایران با یادرآوری این که در ۱۲ سال گذشته حدود یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در بخش اکتشاف انجام شده است، گفت: در این مدت ۱۵ بلوک اکتشافی تعیین شده بود که از این تعداد کار ۱۱ بلوک انجام شده است، سه بلوک دیگر به دلیل اعمال تحریمها نیمه کاره رها شده که امور اکتشاف شرکت نفت عملیات یکی از این بلوکها را برعهده گرفته است.
قلاوند از تشکیل شورای عالی اکتشاف با حضور مدیران با تجربه در یکسال گذشته خبر داد و گفت: در این شورا اولویتهای حفاری تعیین و سیاستگذاری در بخش اکتشاف مشخص می شود که بر این اساس امسال کوهدشت، لرستان و … در اولویت است.

اکتشاف ۸۳۰ افق در ۱۰۰ سال
مدیراکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که همه مخازن بزرگ در کشور کشف شده اند، تصریح کرد: هم اکنون مدیریت اکتشاف در پی کشف مخازن اقماری در کشور است.
وی با یادآوری این که در صد سال گذشته چهار هزار و ۳۶۵ افق در کشور شناسایی شده است، افزود: از این تعداد ۸۳۰ افق حفاری شده است و ۲ هزار و ۵۳۹ افق اکتشاف نشدند که هم اکنون دراولویت نیستند.
به گفته قلاوند، تعداد ۹۹۵ افق نیز در اولویت مدیریت امور اکتشاف است که باید حفاری آن آغاز شود.
وی با بیان این که در ۷۰ سال آینده تنها سه کشور ایران، عربستان و عراق بر مبنای کشفهایی که انجام شده نفت خواهند داشت، تصریح کرد: برای گاز نیز در ۸۰ سال آینده تنها ایران و روسیه گاز خواهند داشت.
مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه هم اکنون ضریب موفقیت عملیات اکتشاف نفت و گاز در ایران ۷۰ درصد است یادآور شد: این رقم در سالهای آینده کاهش خواهد یافت به طوری که ممکن است به ۵۰ تا ۶۰ درصد هم برسد.
قلاوند همچنین به بودجه اکتشاف در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته بودجه این مدیریت ۱۱۰ میلیون دلار و معادل ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=56410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.