تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

تشییع پیکر آیت الله محمد رضا آدینه وند و شهید سید محمد موسوی در قم + تصاویر

  • کد خبر : 56602
  • 02 مهر 1393 - 17:51

تشییع پیکر آیت الله محمد رضا آدینه وند و شهید سید محمد موسوی در قم + تصاویر مراسم تشییع پیکر مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا آدینه وند لرستانی و شهید سید محمود موسوی به صورت همزمان صبح امروز از مسجد امام حسن(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد.  به گزارش […]

تشییع پیکر آیت الله محمد رضا آدینه وند و شهید سید محمد موسوی در قم + تصاویر
مراسم تشییع پیکر مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا آدینه وند لرستانی و شهید سید محمود موسوی به صورت همزمان صبح امروز از مسجد امام حسن(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد.

 به گزارش میرملاس نیوز، در این مراسم متن تسلیت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای  و حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به طور جداگانه قرائت شد و سپس پیکر این دو بزرگوار به سمت حرم مطهر تشییع گردید

http://www.qomefarda.ir/media/photo/542281d4a7f27.jpg

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=56602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 21در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۱
  1. ای کاش کوهدشت و درکنار شیخ مروجی خاک میشد…..ای کاااااااااااااااااااش

    • انالله وانا الیه راجعون
      عروج ملکوتی عالم ربانی،فقیه گرانسنگ وادیب بی بدیل ،حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا قبادی آدینه وند
      که عمرگرانمایه خویش را مصروف تربیت شاگردان و جویندگان علم و معرفت نمود،موجب تاثر و تالم فراوان گردید.بی شک خدمات این شخصیت برجسته قرن در خاطر مردم ایران بویژه اهل فکر و اندیشه فراموش
      ناشدنی است.ایشان با تربیت بسیاری از شخصیت های علمی وسیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی
      تحکیم بخش این نظام الهی گردید.

      ضایعه فقدان این عالم جلیل القدر به رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اهالی علم واندیشه و خاصه خاندان
      آن فقید سعیدتسلیت و تعزیت باد.

  2. ای مردحق درودخدابرتو باد-ایت الله ادینه وندقهرمان مبارزه با خرافات بود در اوایل انقلاب علی اللهی های منطقه گراب در شاداب کوه یک بنای کلک مانند یا دیارگه را زیارت گاه قرار داده بودند که این بزرگ مرد باکمال شجاعت با نجاست ان را کثیف کرد وقداست ان را درچشم طایفه ولی بگ گراب از بین برد واز تهدید های تو خالی ترسی به دل راه نداد وشجاعت فطری خود را به نمایش گذاشت وبعدازان توسط خود اهالی این بنا تخریب شد

  3. فقیر و یتیم اطلاع رسانی
    از طریق سایت ها خبر دار شدم نحوی بزرگ لرستان و ایران حضرت آیت الله آدینه وند «ره» دار فانی را وداع گفته است ساعت ها و روزهای بعد نیز رایانه ای شدم شاید اخبار کفن و دفن را بیابم . بنابر اخبار سایتی روز دفن آن مرحوم صبح چهارشنبه بود.

    سه شنبه صبح به مسجد امام حسن (ع) نقطه ی آغاز تشیع جنازه و سپس به شورای عالی حوزه علمیه و از تابلوهای مدرسه ی فیضیه و دارالشفا نیز دیدن کردم در هر موردی اطلاعیه ای بود ولی از رحلت آن عالم دینی و روز کفن و دفنش هیچ خبری نبود !

    خدایا خودت می دانی این آیت اللهی که به دیار باقی شتافته است شاگردان زیادی دارد و بسیاری از شاگردان او چون لرستانی نیز نیستند بی خبر از رحلت اویند و این بی خبری ادامه پیدا کرد تا این که روز دفنش از اینرو برخی از طلاب وقتی جنازه و عکس را می دیدند می گفتند مگر آیت الله آدینه وند فوت کرده اند؟!

    روز چهارشنبه فرا رسید و به مسجد امام حسن عسکری(ع) رفتم عالی مقامان اسبق و سابق و لاحق کوهدشتم را دیدم که گرم گفتگو و روبوسی بودند و چنان مجذوب هم می شدند گویا سالها بود همدیگر را ندیده و زیارت نکرده بودند. احوال پرسی ها چنان پررنگ بود که کمتر رنگ عزا دیده می شد.در این حال و شرایط بنده خدایی هم از درون مسجد پیام خوان شده بود که اول پیام امام جمعه محترم خرم آباد به مناسبت درگذشت متخصص ادبیات را خواند و سپس پیام مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را !

    جنازه را بر زمین گذاشتند تا نماز میت توسط آیت الله محفوظی خوانده شود . طلاب آمده بودند تا از فیض نماز میت آن عالم بهره ها ببرند در کمال ناباوری با مانعی از نرده ها رو به رو شدند چند نفری را اجازه ورود دادند و الباقی را به پشت نرده ها راهنمایی کردند این در حالی بود محیطی که جنازه در آن قرار گرفته بود بزرگ بود و نفرات بیشتری را طلب می کرد و سربازی اجازه ورود را نمی داد.حال کیست بیاید و این دربان را متوجه کند که این طلاب برای نماز جماعت آمده اند و پشت نرده ها ای بسا اتصالی در کار نباشد .

    ای خدای بزرگ می دانی سالهاست دریافته ام که استانی بسیار محروم دارم و لی نمی دانستم از نظر اطلاع رسانی و نظم نیز ضعبف و فقیر و یتیم هستیم

    راستی اگر پیام سرشار از مهر و محبت مقام معظم رهبری (دام ظله الوارف) نبود اگر آن استاد سفر کرده استاد ریس جمهور محترم و پیام ریس جمهوری هم نبود اگر پیام ریس مجمع و …نبود چند در صد همین حاضرین متوجه رحلت آن عالم ربانی می شدند

    • دل خوش از آن بودیم که شب که مراسم ختمش در مسجد اعظم برگزار خواهد شد خطیبی مشهور و توانا و جمعیتی عظیم در شان آن سفر کرده خواهد آمد که متاسفانه نه بود جمعیتی و نه آمد آن خطیب و منبری .

  4. انالله و انا الیه راجعون
    خداوند ایشان را با اولیاء الله محشور فرماید.وبه نیابت از ایشان ،بر محمد و آل محمد صلوات می فرستیم .

  5. روحش شاد

  6. خداوند رحمتش کنه

  7. خداوند رحمتش کند.

  8. روح این عالم و دانشمند بزرگ با اولیا و انبیاء خدا محشور باد

  9. خدایش بیامرزدش

  10. انالله و انا الیه راجعون
    روح ایشان عالم ربانی با اولیا و انبیا اللهی محشور باد شادی روحش بر محمد و آل محمد صلوات

  11. خدا رحمتش کنه
    آیت الله ادینه وند

  12. خداوند ایشان را که افتخار استان ما بود و همه خادمان به مکتب مصحف شریف واهل بیت علیهم السلام رامشمول عنایت خاصه اش قرار دهد

  13. روحش با اولیا محشور باد.:(

  14. نالله و انا الیه راجعون
    خداوند ایشان را با اولیاء الله محشور فرماید.وبه نیابت از ایشان ،بر محمد و آل محمد صلوات می فرستیم .

  15. انالله وانا الیه راجعون
    عروج ملکوتی عالم ربانی،فقیه گرانسنگ وادیب بی بدیل ،حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا قبادی آدینه وند
    که عمرگرانمایه خویش را مصروف تربیت شاگردان و جویندگان علم و معرفت نمود،موجب تاثر و تالم فراوان گردید.بی شک خدمات این شخصیت برجسته قرن در خاطر مردم ایران بویژه اهل فکر و اندیشه فراموش
    ناشدنی است.ایشان با تربیت بسیاری از شخصیت های علمی وسیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی
    تحکیم بخش این نظام الهی گردید.

    ضایعه فقدان این عالم جلیل القدر به رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اهالی علم واندیشه و خاصه خاندان
    آن فقید سعیدتسلیت و تعزیت باد.

  16. روحش شاد و یادش گرامی باد

  17. غروب روز خاک‌سپاری آیت‌الله محمدرضا قبادی‌آدینه‌وند بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم بودم.
    اقامه نماز به امامت آیت‌الله امینی صورت گرفت. مجری مراسم اعلام کرد که مجلس ختم آیت‌الله آدینه‌وند در مسجد اعظم ۳ است. آهسته آهسته از لابه‌لای صف نمازگزاران راهی مسجد اعظم ۳ شدم، اما آن‌جا آن‌چه را که انتظار می‌رفت مشاهده نکردم!
    بر خود می‌پیچیدم و در ذهنم این عبارت مانند زیر‌نویس برنامه‌های پربینندۀ تلویزیونی در حال نمایش بود: «‌ای کاش آیت‌الله آدینه‌وند لرستانی نبود»!
    به دقت حضار مراسم را رصد کردم. جز عدۀ کمی از لرستانی‌ها و چندین روحانی که آن هم از سر ارادت آمده بودند، آن چه عیان می‌نمود، در شأن این عالم زاهد و ادیب فرزانه نبود. صف معزا هم که رنگ و بوی سیاسی داشت. همه به خوبی می‌دانند مرحوم آیت‌الله آدینه‌وند استاد برخی از بزرگان کشور بوده است. هیچ گاه در تمام طول عمرش از کسی درخواستی نداشت. هم‌چنان درکوچه‌ای باریک میان خانه قدیمی خود به بندگی و قرآن‌پژوهی خود ادامه داد تا پیک اجل فرا رسید و دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی رحل اقامت افکند.
    به نظر می‌رسد اگر مرحوم آدینه‌وند (ره) متعلق به گوشه‌ای دیگر از این خاک ایران اسلامی بود، چه مقام و منزلتی برایش رقم می‌خورد. هر چند که او پیش خدایش مقام و منزلتی والا دارد و خارج از تصور زمینی ماست. قصدم این است که لرستانی بودن امروز مظلومیت خاصی دارد. در رحلت این ادیب فرزانه، مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، رئیس تشخیص مطلحت نظام و دیگر بزرگان کشوری و لشگری پیام تسلیت دادند، اما مجلس یادبودی که به مناسبت رحلت ایشان منعقد بود در‌خور و شان عالم فرزانه‌ای همچون آیت‌الله آدینه‌وند نبود.
    نگارنده اردی‌بهشت‌ماه سال ۱۳۸۸ با ایشان مصاحبه‌ای دو ساعته داشتم که حاوی نکاتی ارزشمند و تاریخی است. این نکته بس که در زمان ورود وی به حوزه علمیه قم در حدود سال ۱۳۲۱ مورد محبت آیت‌الله العظمی بروجردی قرار می‌گیرد؛ دیری نمی‌پاید که اجازه تدریس ادبیات عرب را به او می‌سپارد. خط خوش، حافظه قوی، نگاه ادیبانه، ذهن وقاد و خاطر مطیع، او را در کنار فضلای طراز اول آن روزگار نشاند.
    این قلم در برابر شأن آیت‌الله آدینه‌وند ریزه‌خواری بیش نیست. بزرگان و ادبا باید پا به میدان نهند و شرح اوصافش را قلمی کنند. یکی از مسوولان وقت قم از ایشان خاطره‌ای نقل کرد که بد نیست آن را ذکر کنیم:
    «در هنگام سفر ۱۰ روزه مقام معظم رهبری به قم، پنج‌شب معظم‌له ایشان را دعوت کردند. مرحوم آیت‌الله آدینه‌وند با همان سادگی و پیراستگی که داشت با تاکسی تا محل استقرار رهبری رفت و از راننده و ماشین شخصی خبری نبود. گویا در ورود اولیه، محافظان او نمی‌شناسند. بعد از اطلاع به سرعت او را برای دیدار رهبری هدایت می‌کنند.»
    چند نکته به نظر می‌رسد که در این مجال باید گفت:
    ۱. مرحوم آیت‌الله آدینه‌وند چهره‌ای علمی بود و هیچ گاه در سیاست دخالت نمی‌کرد؛ هر چند تا لحظه مفارقت از این جهان هستی ذره‌ای از ارادت ایشان به رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی کم نشد. هر از چند گاهی ممکن بود احساس تکلیف کند و برای تداوم نظام مقدس جمهوری اسلام به زادگاهش(کوهدشت) پیامی قلمی کند.
    ۲. جای تاسف است که این عالم فرزانه فقط به خاطر این که چهره‌ای سیاسی نبود، مراسمش از غربت خاصی برخودار بود. معلوم است ما خودمان، خواهان سیاسی کردن دیارمانهستیم. بر فرض اگر ایشان نسبت نسبی با یک چهرۀ سیاسی داشت، مجلس ختم وی پر از دسته گل‌های رنگارنگ قیمتی از طرف ارگان‌های مختلف با پول بیت‌المال می‌شد! سیاسیون هم با حواریون خود در مجلس ختم حضور می‌یافتند و رخی نمایان می‌کردند تا از قافله‌ی ارادت سیاسی عقب نمانند!
    ۳. حیف و صد حیف که آیت‌الله آدینه‌وند لرستانی بود. اگر ایشان به جای دیگر تعلق داشت، چه‌ها برای او نمی‌کردند. مثل معروفی است «‌گر مهمان کاهل بود، تقصیر صاحب خانه چیست؟» مقام معظم رهبری پیام تسلیت را بلافاصله ابلاغ فرمودند و سپس پیکر ایشان را در بهترین مکان جوار صحن حضرت معصومه(س) کنار قبر استاد شهید مرتضی مطهری به خاک سپردند. اما ما خودمان کم‌لطف بودیم.
    ۴. کتاب «کلمهالله العلیا» یکی از مهم‌ترین و بی‌نظیرترین کتاب‌های علم صرف و نحو در تاریخ قرآن‌پژوهی است که به قلم مرحوم آیت‌الله آدینه‌وند در ۶ جلد به رشته تحریر درآمده است. فضلا و ادبا آن را منبع درسی مهمی برای طلاب و دانشجویان می‌دانند. هزاران طلبه و دانشجو از این کتاب به عنوان منبع استفاده کرده‌اند. شایسته بود که در‌خور شان عالم وارسته‌ای چون آدینه‌وند، بزرگان در منبر ختم ایشان سخن‌ها می‌گفتند.
    من چه گویم یک رگم هشیار نیست شرح آن یـاری که او را یـار نیست
    شرح ایـن هجـران و ایـن خون جگـر ایــن زمــان بـگـذار تــا وقـت دگـر

    • با اهدای سلام آقای فرج اللهی ضمن تشکّر از مطلب تان اگر مقدور است متن مصاحبه ی تان را ایشان در اینترنت منتشر کنید.ضمناً این جانب نیز جهت چاپ آن در روزنامه آماده ی همکاری می باشم.(۰۹۱۶۶۹۷۹۶۱۴)

  18. از شمار دوچشم یک تن کم
    واز شمار خرد هزاران بیش

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.