- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بیکاری ایثارگران در استان لرستان ۵ برابر میانگین کشوری است

69221_orig
 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اوج گیری بیکاری در استان لرستان گفت: بیکاری ایثارگران در این استان ۵ برابر میانگین کشوری است.

 ایرج عبدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲ مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس، گفت: لرستان با جمعیتی قریب به ۲.۳ میلیون جمعیت کشور ۳.۶ درصد کل شهدای کشور را از جنگ تحمیلی دارا می باشد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بین آزادگان سرافراز ۲.۱ درصد این عزیزان متعلق به لرستان بوده یعنی رزمندگان این استان در لشگرهای همیشه پیروز ۵۷ حضرت ابوالفضل و ۸۴ خرم آباد و دیگر نیروهای مردمی در مناطق سخت جنگی تا آخرین خون خود از کیان ایران اسلامی حفاظت کردند و وطن به اسارت دشمن ندادند.

وی افزود: از جمعیت ۶۲ هزار نفری جویای کار ایثارگران ۶ هزار و ۱۲۰ نفر متعلق به استان لرستان بوده یعنی بیکاری ایثارگران در این استان  ۵ برابر میانگین کشور است.

عبدی ادامه داد: ۱۰ درصد کل ایثارگران جویای کار متعلق به استان لرستان بوده و آمار بالای رشد جمعیت در این استان در سالهای ۶۰ الی ۷۰ باعث افزایش جمعیت فعال این استان شده به طوریکه در سالهای گذشته همواره رتبه اول بیکاری را در کشور دارا بوده است.

عبدی گفت: دولت تدبیر و امید، دولت نظام جمهوری اسلامی است و حمایت از دولت در شرایط اقتصادی و اجتماعی فعلی و حمایت از موفقیت های اخیر آن بنا بر فرمایشات رهبر انقلاب وظیفه شرعی و مسلم است.

وی ادامه داد: در بودجه ۹۳ مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای حل مشکل بیمه و معیشت افراد بیکار مصوب شد؛ بنابراین اجرای کامل قانون مورد انتظار نمایندگان مردم است.

عبدی افزود: در گذشته نه چندان دور خونین ترین و خشن ترین جنگ ها میان کشورهای اروپایی اتفاق افتاد ولی کم کم به این نتیجه رسیدند که مبانی اختلافی را حل کنند. پول مشترک، ویزای مشترک، مجلس مشترک، حذف مرزها و نشانه های مرزی از نمونه های این اقدام است حال آنکه در کشورهای اسلامی مبانی اختلافی روز به روز در حال افزایش و ریشه دار شدن است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس نهم٬ افزود: در کشور ما توجه به برخی مسایل بی اهمیت باعث اختلاف میان مردم شده است؛ عناوین بومی و غیر بومی برای مردم دو استان، دو شهر و دو روستا وجود دارد.توجه افراطی به مرزبندی ها و تابلوهای مختلف و ورودی و خروجی شهرها حتی در دو شهر که فاصله کمی دارند دیده می شود و در نتیجه اینگونه مسایل ساده منجر به اختلافاتی شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ گفت: از شورای عالی امنیت ملی انتظار می رود با مطالعه علمی در مرزبندی ها و تابلوها ی اختلافی مردم تجدید نطر کند.

وی ابراز امیدواری کرد ریشه های اختلافی بین امت اسلامی که بسیاری از آنها توسط استکبار ایجاد شده است، خشکانده شود.

عبدی همچنین با قدردانی از رئیس جمهوری و دولت برای کنترل تورم و ایجاد رشد اقتصادی در کشور گفت: از رییس جمهورانتظار می رود ادامه دستور ساخت سالیانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی را صادر کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: رفع مشکلات استان محروم لرستان خواسته به حق مردم از مسئولان است./