تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

مصادیق جدی زمین خواری در لرستان وجود ندارد/ مقابله با تغییر کاربری اراضی جنگلی

  • کد خبر : 56620
  • 02 مهر 1393 - 23:31

بازوند مطرح کرد: مصادیق جدی زمین خواری در لرستان وجود ندارد/ مقابله با تغییر کاربری اراضی جنگلی  استاندار لرستان با بیان اینکه ما در استان لرستان مصداق چندانی در زمینه زمین خواری نداریم یادآور شد: با این حال در برخی موارد شاهد تغییر کاربری هایی در اراضی ملی و منابع طبیعی هستیم که باید در […]

990photo
بازوند مطرح کرد:
مصادیق جدی زمین خواری در لرستان وجود ندارد/ مقابله با تغییر کاربری اراضی جنگلی
 استاندار لرستان با بیان اینکه ما در استان لرستان مصداق چندانی در زمینه زمین خواری نداریم یادآور شد: با این حال در برخی موارد شاهد تغییر کاربری هایی در اراضی ملی و منابع طبیعی هستیم که باید در راستای پیشگیری و مقابله با آن اقدام شود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با زمین خواری با اشاره به تاکید رئیس جمهوری در زمینه مبارزه با زمین خواری اظهار داشت: در این راستا با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با زمین خواری در دولت تشکیل و موارد مختلف از سوی وزارتخانه های مرتبط در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در قوه قضاییه نیز ستاد حفاظت از بیت المال در این راستا به طور مستمر فعال است ادامه داد: تشکیل این ستاد در دولت منافاتی با فعالیت قوه قضائیه در این زمینه ندارد.

استاندار لرستان با اشاره به واگذاری دبیری ستاد پیشگیری و مقابله با زمین خواری به وزیر کشور عنوان کرد: در این راستا وزیر کشور به استانداری ها ابلاغ کرده است که این ستاد در استانها نیز شکل بگیرد.

بازوند با اشاره به برگزاری نخستین جلسه این ستاد در لرستان افزود: در این راستا ریاست ستاد در استان بر عهده استاندار، دبیری آن بر عهده معاون عمرانی استانداری و اعضای نیز شامل معاون برنامه ریزی استانداری لرستان، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت امور اراضی و … است.

وی با بیان اینکه ما در استان لرستان مصداق چندانی در زمینه زمین خواری نداریم یادآور شد: با این حال در برخی موارد شاهد تغییر کاربری هایی در اراضی ملی و منابع طبیعی هستیم که باید در راستای پیشگیری و مقابله با آن اقدام شود.

استاندار لرستان با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی شهرهای استان ادامه داد: این ساخت و سازها در حاشیه جاده ها و شهرها دیده می شود که موجب ایجاد بافت حاشیه نشین در برخی شهرهای استان شده است.

بازوند با بیان اینکه بزه کاری هایی در دل همین مناطق حاشیه نشین شکل گرفته که منجر به برخی آسیب های اجتماعی می شود بر ضرورت رفع مشکل حاشیه نشینی در شهرهای استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای استان کنترل شود تصریح کرد: در این زمینه شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی باید به وظایف خود عمل کرده و معاونت عمرانی استانداری نیز نسبت به نظارت بر عملکرد دستگاهها در این زمینه اقدام کند.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید اراضی که طی ۱۰ سال گذشته برای احداث طرح های اشتغالزای صنعتی، تولیدی و کشاورزی در استان واگذار شده ولی اقدامی برای احداث این واحدها صورت نگرفته است شناسایی و احصا شود تصریح کرد: در این زمینه باید طی جلسه بعدی اطلاعات لازم در قالب گزارشی از سوی دستگاههای مرتبط ارائه شود.

بازوند ادامه داد: این اراضی در صورتیکه تاکنون کاری در آنها صورت نگرفته است باید با فسخ قرارداد به دولت برگردانده شود.

وی همچنین از روند تبدیل اراضی جنگلی و مراتع استان به اراضی کشاورزی انتقاد کرد و بیان داشت: این تغییر کاربری ها موجب نابودی جنگلهای استان شده که انتظار می رود اداره کل منابع طبیعی استان نیز در این زمینه اطلاعات لازم را احصا و در جلسه بعدی ضمن ارائه گزارش، راهکارهای اجرایی برای مقابله با تغییر کاربری اراضی مرتعی و جنگلی را ارائه کند.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=56620

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. به استحضار استاندار محترم لرستان میرساند که بیشترمراتع شهرستان کوهدشت بتاراج رفته است خواهشا تا وضع از این بدتر نشده اقدامی عاجل مبذول فرمایید

  2. جناب استاندار
    مقابله با تبدیل زمینهای مرتعی و جنگلی نیازمند اعتبار و امکانات و همکاری همه است.به امید توجه به منابع طبیعی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.