- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مجموع بودجه شهرداری های لرستان ۳۰۷ میلیارد تومان برآورد شده است

IMG13595507

 

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت: مجموع بودجه شهرداریهای لرستان ۳۰۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، هرمز نصیری  در همایش شهرداران استان لرستان اظهار داشت: استان لرستان دارای ۲۵ شهرداری از درجه یک تا درجه ۱۰ است که تعداد پرسنل مشغول به کار در شهرداری های استان اعم از نیروهای شرکتی، پیمانی، قراردادی و رسمی چهار هزار و ۹۴۵ نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹ شهرداری لرستان دارای طرح جامع شهری و ۱۶ شهرداری دارای طرح هادی هستند عنوان کرد: بودجه ای که شهرداران استان پیش بینی کرده و به تصویب شورای اسلامی رسیده حدود ۳۰۷ میلیارد تومان است که این با احتساب کمک های دولت در نظر گرفته شده و امیدوار هستیم این بودجه تحقق یابد.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان از سوی سازمان شهرداری ها به لرستان

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان افزود: اعتباراتی که طی شش ماه اول سال سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به شهرداری های استان اختصاص داده است برابر با ۲۰ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده و این در حالی است که سال گذشته حدود ۵۰ درصد این مبلغ تخصیص داده شده بود.

نصیری تصریح کرد: با توجه به حساسیتی که استاندار لرستان در بحث عمران شهری دارند و به دستور ایشان اعتبارات تملک سرمایه امسال به طور ۱۰۰ درصد تخصیص داده خواهد شد و اولویت تخصیص اعتباراتی که در بحث توازن منطقه ای استان لحاظ می شود با پروژه های عمران شهری است.

وی به اهم مشکلات شهرداری ها بخصوص در بحث صدور پروانه ساخت اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مشکلات عمده شهرداری ها افزایش تعرفه تامین اجتماعی است و با توجه به اینکه این موضوع یک بحث ملی است استاندار لرستان مکاتباتی با معاون اول رئیس جمهور انجام داده است.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان ادامه داد: برای این منظور لایحه ای به نمایندگان استان ارجاع داده شده است که در مجلس مطرح و پس از تصویب به شهرداران ابلاغ خواهد شد و به موجب آن برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر تخفیفاتی قائل شده است.

تاخیر چهار ساله در تامین سهمیه قیر شهرداری ها

نصیری عدم پرداخت طلب شهرداران از ادارات استان را یکی دیگر از مشکلات شهرداری ها برشمرد و گفت: دستگاه های اجرایی استان در هنگام رد و بدل کردن توافق نامه ها دیون شهرداری ها را پرداخت نمی کنند و هر چقدر که شهرداران به صورت کتبی و شفاهی این موضوع را به مدیران دستگاه ها ابلاغ می کنند اهمیتی داده نمی شود و در نهایت این موضوع برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۷۷ محول می شود.

وی اظهار داشت: چهار سال است که سهمیه قیر و ماشین آلاتی از قبیل ماشین آتش نشانی و ماشین آلات عمرانی از طرف شهرداری ها و دهیاری های کشور به شهرداری ها تخصیص داده نشده است لذا در این زمینه مکاتباتی صورت گرفته و لیست ماشین الات مورد نیاز شهرداری ها به وزارتخانه فرستاده شده است.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان افزود: در این خصوص در سفر اخیر هئیت دولت تفاهم نامه ای بین استاندار لرستان و معاونت پشتیبانی سازمان شهرداری ها به امضا رسیده است که این سازمان برای تهیه ۵۰ درصد قیر مورد نیاز شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اقدام کند.

نصیری از شهرداران شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر خواست برای تامین ۵۰ درصد قیر مورد نیاز خود از طریق سازمان شهرداری ها اقدام کنند چرا که در صورت عدم پیگیری این بودجه در اختیار استانهای دیگر قرار خواهد گرفت.

اخذ مجوز برگزاری آزمون برای استخدام ۶۹ نفر در شهرداریهای استان

وی دخالت تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهرها در خصوص عزل و نصب ها را یکی دیگر از مشکلات شهرداران استان دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه اعضای شورای شهر بر شهرداری ها اشرافیت دارند شهرداران توان مقابله با این افراد را ندارند که انتظار می رود نسبت به این موضوع اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیر کل امور شهری استانداری لرستان یادآور شد: عزل و نصب مدیران و به کارگیری نیرو در شهرداری ها بایستی در چارچوب ضوابط و مقررات بوده برای همین منظور اخذ مجوز برگزاری آزمون برای ۶۹ نفر در شهرداری های استان در دستور کار قرار گرفته و مکاتبات لازم صورت گرفته است.