- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اجرای صحیح مبلمان شهری سبب ارتقای فرهنگ شهرنشینی می‎شود

139306021312136653474663

 

معاون استاندار لرستان گفت: دقت نظر در اجرایی مبلمان‎های شهری و کنترل ساخت و سازها در چارچوب موازین فنی و قانونی می‎تواند در ارتقای سطح فرهنگ شهرنشینی موثر باشد.

به گزاش میرملاس به نقل از تسنیم، محمد اصلانی  در همایش شهرداران استان که با حضور استاندار لرستان و در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه مجموعه شهرداری این است که رفاه، آسایش و امنیت روحی و روانی را برای شهروندان فراهم کند و جهت تحقق این خواسته ها شهردار و مجموعه تحت امر می بایستی تمهیداتی اتخاذ کنند تا در قالب نظام مدیریت شهری خواسته های اجتماعی افراد محقق شود لذا برای محقق ساختن این موارد اصلی ترین عاملی که مدیریت شهری باید به آن بپردازد شناخت وضع موجود است بنابراین یک شهردار باید شناختی از ساختار شهر خود داشته باشد.

وی خطاب به شهرداران بیان کرد: در ابتدای امر مطالعات طرح را به درستی از دستگاه های نظارتی مهندسی مشاور تحویل بگیرید و شناخت مسائل اجتماعی باشد بنابراین حال که  طرح جامع نقشه راه را در اختیار داریم بر مبنای این نقشه طرح تفصیلی حرکت کنیم لذا شناخت فرهنگ و سنن از عمده ترین شاخص های است که مدیریت شهری را با موفقیت و لغزش مواجه می کند.

معاونت امور عمران استانداری لرستان در ادامه به توانمند سازی حوزه مدیریت اشاره کرد و گفت: توانایی یک مدیر بدون داشتن معاونین و کارشناسان متخصص کار ساز نیست بنابراین نیروی انسانی اصلی ترین گزینه ایجاد تولید مطلوب کالا است.

اصلانی اظهار کرد: مدیریت اخلاقی به معنای دوست و رفیق بازی نیست زیرا در هر جایی که مدیریت بر مبنای رابطه بوده است کارایی تنزل و در جایی که بر مبنای شایسته سالاری، آزمون، مصاحبه های علمی و تخصصی بوده است مدیریت موفق بوده است از این رو لازم است به جای نیروهای ضعیف از نیروی های متخصص و توانمند استفاده شود.

معاونت امور عمران استانداری لرستان افزود: می خواهیم در شهر ایجاد خدمت کنیم و لازمه این امر آن است که هزینه های آن در ابتدا تامین شود بنابراین شهرداران می توانند با ایجاد کارگاه و کارخانجاتی مرتبط با شرح وظایف شهرداری ها ایجاد کنند لذا می توانند روی این مقوله فکر کنند و کارگاه های زیادی ایجاد کنند.

وی افزود: مشارکت بخش خصوصی و احداث جایگاه می توانند از دیگر منابع درآمد برای شهرداری محسوب شود و همچنین می توان با وصول خدمات و عوارض نوسازی از طریق صدور قبوض فصلی درآمدی ایجاد شود.

اصلانی اظهار کرد: تامین هزینه ها می تواند به عنوان منابع درآمدی برای شهرداری باشد از این رو تعدیل نیروی انسانی مازاد بر نیاز یک رابطه مستقیمی باید با ارائه خدمات داشته باشد که خود تابعی از جهت و گستردگی شهر است بنابراین نیروی انسانی مازاد و ناکار آمد را باید تعدیل کرد و با استفاده و خرید کالاهای با کار آمد و با کیفیت می توان موجبات کاهش هزینه را فراهم کرد.

وی بیان کرد: نگهداری اموال منقول وغیر منقول شهرداری ها به صورت بهینه یکی از راه های درآمد زایی است.

معاونت امور عمران استانداری لرستان سپس به مطالعه در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: اگر مطالعه دقیق و فنی از طرح ها و پروژه‎های عمرانی داشته باشیم می توان از اجرا و مرمت دوباره آن ها جلوگیری کرد.

اصلانی اظهار کرد: شهرداران باید از اجرای پروژه هایی که تحت فشارهای سیاسی و اجتماعی به صورت غیرمنقول و غیر کارشناسی انجام می شود اکیدا جلوگیری شود زیرا سرمایه های ملی مربوط به بیت المال محسوب می شوند.

وی افزود: دقت نظر در اجرایی  مبلمان های شهری و کنترل ساخت و ساز ها در چارچوب موازین فنی و قانونی می تواند در ارتقا سطح فرهنگ شهرنشینی موثر باشد.