- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نمایشگاه بزرگ بهار قرآن در لرستان برپا می‎شود

qoran

 

مسئول قرآن و عترت ارشاد اسلامی لرستان گفت: نمایشگاه بزرگ بهار قرآن با همکاری ادارات دولتی استان در آبان ماه امسال در خرم آباد برگزار می‎شود.

 منصوراحمدی در نخستین جلسه شورای قرآن و عترت استان لرستان که امروز در استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها دستگاهی اجرایی است که در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی خدمت می کند اظهار کرد: فعالیت های معاونت قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به وسیله موسسات قرآنی این اداره در جریان است.

وی با توجه به برنامه‎های در دست اقدام این اداره در بحث ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد: ما دو برنامه کلان را تا پایان سال ۹۳ داریم، نخست نمایشگاه بهار قرآن و عترت بود که علیرغم تلاش بسیار دستگاه های اجرایی در زمینه برگزاری این نمایشگاه در نیمه ماه مبارک رمضان به آبان ماه امسال موکول شد.

معاون قرآن و عترت ارشاد اسلامی تصریح کرد: برنامه دوم ما پایه گذاری شورایی تحت عنوان شورای فرهنگی استان، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی، که توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از ابتدای سال جاری فعالیت خود را با در نظر گرفتن بودجه ای نزدیک به۳۰۰میلیون تومان برای سال ۹۳ و پرداخت اقساط آن شروع کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه این شورا ۱۴ عضو دارد بیان کرد: در دو جلسه ای که در ابتدای امسال برگزار شده، فقط نیمی از اعضا حضور داشته اند که با توجه به اهمیت این موضوع از اعضای شورا تقاضای همکاری بیشتری را داریم.