تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

ویژگی‌های ازدواج‌های دانشجویی

  • کد خبر : 56718
  • 04 مهر 1393 - 12:27

  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان گفت: از اساتید با عاطفه برای ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی استفاده کنیم.  حجت‎الاسلام مهدی مستأجران در گفت‎وگو با خبرنگاران ایسنا  منطقه لرستان، افزود: مطابق آمار درصد طلاق بین زوجینی که ازدواج دانشجویی کرده‎اند نسبت به بقیه طلاق‎ها بسیار پایین است. وی با اشاره به اینکه […]

1234

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان گفت: از اساتید با عاطفه برای ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی استفاده کنیم.

 حجت‎الاسلام مهدی مستأجران در گفت‎وگو با خبرنگاران ایسنا  منطقه لرستان، افزود: مطابق آمار درصد طلاق بین زوجینی که ازدواج دانشجویی کرده‎اند نسبت به بقیه طلاق‎ها بسیار پایین است.

وی با اشاره به اینکه چگونگی ازدواج دانشجویی خیلی مهم است، بیان کرد: اگر دو جوان در دانشگاه با هم آشنا شده و در کوچه و خیابان رفت و آمد کنند و نهایتاً با هم پیوند ازدواج ببندند نمی‎توان نام آن را ازدواج دانشجویی گذاشت.

 این مقام مسئول تصریح کرد: ازدواج دانشجویی در فضای سالم دانشگاه و با پادرمیانی اعضای رسمی و غیررسمی چنین مراکز آموزشی انجام می‎گیرد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان افزود: آمار طلاق در بین ازدواج‎های دانشجویی نه تنها بالا نبوده بلکه اعداد و ارقام نشان می‎دهند که این مهم به حداقل رسیده است.

 مستأجران یادآور شد: مشاوران دانشگاهی در دانشگاه‎ها اصولاً دنبال سبک ازدواجی چون “ازدواج دانشجویی” هستند و این اتفاق بسیار میمون و خوشایند است.

 وی تصریح کرد: ازدواج زوجینی که منشأ آنها در دانشگاه باشد اما ارتباط‎ها در خیابان صورت بگیرد، غیرهویت خود تبدیل به یک جریان شده است و پیوند آنها به دور از ازدواج دانشجویی بوده است.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان، اظهار کرد: اگر ازدواجی با رعایت پارامترهای تعریف شده و در محیط دانشگاه صورت گیرد، پیوندی بسیار موفق خواهد بود.

 مستأجران خاطرنشان کرد: معمولاً به خاطر قبولی سریع دختران در آزمون‎های ورود به دانشگاه و در مقابل آن ورود با تأخیر پسران به این مراکز آموزشی، یک فاصله سنی مناسب برای ازدواج بین زوجین برای “ازدواج دانشجویی” رعایت خواهد شد.

 وی گفت: زوجینی که با یکدیگر پیوند ازدواج در دانشگاه می‎بندند، ارتباط معقول و منطقی با یکدیگر خواهند داشت.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان افزود: مهمترین شاخصه ازدواج دانشجویی این است که این پیوند مبنای علمی داشته و زوجین به دور از احساسات و عواطف جوانی، در محیطی که حاصل فکر، مطالعه و مشاوره خیرخواهانه است، به یکدیگر رسیده‎اند.

 مستأجران تصریح کرد: ما با همکاری اساتید معارف و استادانی که پیوند بیشتری از نظر عواطف با دانشجویان دارند، به ترویج فرهنگ “ازدواج دانشجویی” در دانشگاه‎ها پرداخته‎ایم.

 وی اظهار کرد: کمک‎گیری از اساتید باعاطفه با مشاوره درست سبب نشان دادن راه درست و صحیح آشنایی و در نهایت شکل‎گیری ازدواج دانشجویی موفق خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=56718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.