تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

پیریایی : عرصه فرهنگ و هنر را باید حمایت کنیم

  • کد خبر : 5674
  • 29 خرداد 1391 - 22:28

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ کرم‌رضا پیریایی استاندار همدان در نشست صمیمی با فعالان و مسئولان انجمن‌های ادبی استان همدان با بیان اینکه این جلسات با فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید به صورت مستمر ادامه یابد، افزود: متولی فرهنگی ارشاد است و همواره باید سعی شود از این جلسات برگزار شود چرا […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ کرم‌رضا پیریایی استاندار همدان در نشست صمیمی با فعالان و مسئولان انجمن‌های ادبی استان همدان با بیان اینکه این جلسات با فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید به صورت مستمر ادامه یابد، افزود: متولی فرهنگی ارشاد است و همواره باید سعی شود از این جلسات برگزار شود چرا که آثار و نتایج مثبتی به دنبال دارد و گلایه دیدار نیز به وجود نمی‌آید.

وی بیان داشت: مدیرکل ارشاد هم استان را می‌شناسد و هم بومی است که همین امر فضا را برای کار و فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر مهیا می‌کند که باید این بسط کاری به شهرستان‌ها نیز تعمیم یابد.

استاندار همدان تصریح کرد: عمده مطالبات این انجمن‌های هنری به ارشاد مرتبط می‌شود و تأکید دارم که تا جایی که می‌توانید کمک کنید به طوری که فصلی یک بار چنین جلسه‌ای داشته باشید و موارد مد نظر انجمن‌ها را پیگیری کنید.

وی با اشاره به یکی از مطالبات انجمن‌ها مبنی بر چاپ نوشته‌ها و اشعار آنها اظهار کرد: ارشاد باید ابتدا چگونگی و تعداد اشعار شاعران را بررسی کند و سپس با کارشناسی درست اقدام به چاپ مطالب کند و این کار سختی نیست.

پیریایی با بیان اینکه حمایت از انجمن‌های ادبی موجب ایجاد انگیزه در شاعران می‌شود، افزود: رئیس جمهور اذعان دارند که همدان باید الگو باشد که این صحبت با مشاهده توانمندی‌های موجود در استان بیان شده است.

وی اضافه کرد: باید با نگاه بازتر و انبساط بیشتری عرصه فرهنگ و هنر را حمایت کنیم که دوره کنونی ارشاد اقتضای انبساط بیشتری نیز دارد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از عرصه فرهنگ و هنر و فعالان این عرصه، از مطبوعات نیز کمک گرفته شود چرا که هرچه فضا شیرین‌تر شود، ذوق برای کار کردن نیز بیشتر می‌شود و اگر انتقاد تندی شود، انگیزه کمتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اشعار طنز شاعری نیز ابراز داشت: ما از طنز و کاریکاتور ناراحت نمی‌شویم بلکه از تلخی بسیار زیادی که منجر به خراب شدن فرهنگ شود، ناراحت می‌شویم.

پیریایی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی به معنای عملکرد ماست، بیان داشت: طنز بیانی است که به مخاطب می‌رساند اشکالاتی نیز در جامعه وجود دارد اما باید مراقب بود چرا که شعر و کاریکاتور هجو نیست.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به بیان مشکلات انجمن‌های ادبی استان پرداخت و این موارد را نیازمند پیگیری عنوان کرد.

مسئولان و فعالان انجمن‌های ادبی نیز مطالبات خود را مطرح کردند که ایجاد کتابخانه تخصصی، اشتراک مجلات تخصصی، بیمه، تشکیل خانه ادب استان همدان، برگزاری جشنواره‌های ادبی، ارتقای جایگاه ادبی انجمن‌ها، برگزاری کنگره شعر ترکی و… از جمله درخواست‌های آنها به شمار می‌‌رفت.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=5674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. چرا استان ما باید از داشتن نیروهای مجرب ودلسوز بومی محروم باشد اگر ایشان استاندار لرستان بود قطعا فضای بهتری در استان داشتیم اما افسوس ………………..ما قدر نیروهای بومی رانمی دانیم .

  2. پیریایی هم در اجرا کارامد است هم در سیاست. ای کاش نمایندگان استان از این طر فیت استفاده نمایند .

  3. استان لرستان تنها کارگاه مدیران خارج استانی وغیر بومیست واین باعث فرصت سوزی میشود کسی درد محرومیت لرستان را دارد که علقه ای داشته باشد مدیران غیر بومی .یادگیری .ازمایش وخطا .کسب تجربه .رها شدن وغیبت از قوم لر .که ما رفتیم لرستان چنین وچنان بودند چرا از ظرفیتهایمان استفاده نکنیم .

  4. به همدانیها حسادت میورزم استاندار دارای ظرافت ادبی گیر نمی اد خوشابه حالتان ایشان چند سالی مدیر کل موسیقی صدا وسیما بود وبه کارش وارد بود .

  5. اگر نمایندگان استان از ظرفیتهای مدیریتی بومی استان استفاده کنند وخصوصا در مدیریت ارشد بازنگری کنند بسیاری از مشکلات ما حل میشود چرا نباید پیریایی استاندار باشد نمایندگان مطالبه کنند .

  6. از سایت میر ملاس بخاطر انعکاس اخبار مربوط به مدیر ارشد همدان که بومی لرستان ومایه افتخار کوهدشت است تشکر می کنم .

  7. درودبر میر ملاس نماینده خوش فکر رسانه های لرستان

  8. علیرضا جان اگر نمایندگان مثل دوره های گذشته عمل کنند این حرف ها خوابی بیش نخواهد بود

  9. پیریایی هم بایدبرای خدمت به لرستان با نمایندگان وحدت داشته ورفاقت کند

  10. من هم باامیرحسین هم رای وهمنظر هستم میرملاس راه درستی در پیش گرفته است

  11. یونس عزیز من نفهمیدم مگر پیریایی استاندار لرستان شده است

  12. نیروی بومی تنها پیریایی نیست اشخاصی مثل رازانی اسندار سابق کردستان ودوستی استاندار سابق چارمحال هم هستند البته همه خوبند ولی جوری نشود فقط یک نفررا بگویید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.