- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بهداد سلیمی طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را کسب کرد

 
23 [1]
به گزارش میرملاس نیوز،بهداد سلیمی در رقابت های دسته فوق سنگین بازیهای آسیایی در حرکات یک ضرب ابتدا وزنه ۲۰۰ کیلوگرم را جابه جا کرد و در حرکت دوم هم وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را بالای سربرد که رکورد بازیهای آسیایی را ۵ کیلوگرم ارتقا داد.

وی در حرکت سوم خود به وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی و برای شکستن رکورد جهان که متعلق به خودش است حمله کرد که متاسفانه نتوانست این وزنه را بالای سرببرد.

سلیمی در جریان رکوردگیری تیم ملی که یک ماه پیش به صورت غیر رسمی در سالن وزنه برداری آزادی برگزار شد موفق شده بود وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را بالای سرببرد.

وی در حرکات دو ضرب خود ابتدا وزنه ۲۴۱ کیلوگرم را بالای سربرد.

قهرمان جهان و المپیک در حرکت دوم خود وزنه ۲۵۰ کیلوگرمی را بالای سربرد و با مجموع ۴۶۵ کیلوگرم ضمن بهبود بخشیدن به رکورد حرکات یک ضرب، دو ضرب و مجموع بازی های آسیایی مدال طلای این دسته را کسب کرد.

بهداد سلیمی در ادامه رقابت ها از زدن وزنه در حرکت سوم حرکات دو ضرب خود انصراف داد.

بهداد سلیمی رکورد حرکت دو ضرب و مجموع بازی های آسیایی را که به ترتیب با ۲۴۰ و ۴۴۰ کیلوگرم مربوط به حسین رضازاده در سال ۲۰۰۲ بود ، ۱۰ و ۱۵ کیلوگرم بهبود بخشید.

همچنین یو نان آل از کشور چین هم با مجموع ۴۲۵ کیلوگرم و چن شین از چین تایپه با مجموع ۴۲۴ کیلوگرم به ترتیب بر سکوی دوم و سوم ایستادند.

بهداد سلیمی به غیر از طلای المپیک لندن، مدال برنز جوانان جهان در سال ۲۰۰۸، قهرمانی بزرگسالان آسیا در سالهای ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۰۹، نایب قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۱۲، قهرمان بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو چین، قهرمان بزرگسالان جهان در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ است.

محمود گودرزی وزیر، نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان، طاهریان سفیر جمهوری اسلامی در کره جنوبی، کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک، علیرضا دبیر نایب رییس کمیته ملی المپیک، حمید سوریان قهرمان جهان و المپیک، احمد دنیا مالی عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی کانویینگ، علی رستگار رییس فدراسیون جودو و محمد علی شجاعی رییس فدراسیون تیراندازی با کمان در سالن وزنه برداری حضور داشتند.

همچنین ورزشکاران سایر رشته های کشورمان در بازی های آسیایی به همراه تعداد زیادی از ایرانیان در سالن حضور داشتند که پرچم بزرگ کشورمان را در سالن به اهتزاز درآورده بودند.

ایرنا