- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مجموع سالمندان موجود در مراکز نگهداری لرستان ۸۵ نفر هستند

13921001000119_PhotoA

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: مجموع سالمندان موجود در مراکز نگهداری لرستان ۸۵ نفر هستند که این افراد در یک مرکز در خرم‌آباد نگهداری می‌شوند.

به گزارش  میرملاس به نقل از فارس [1] ، به مناسبت هفته تکریم سالمندان جلسه‌ای با حضور نمایندگان هفت ارگان به ریاست مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان برگزار شد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان در این جلسه با توجه به رشد تعداد سالمندان در لرستان به لزوم برنامه‌ریزی برای پیشگیری از بروز اشکال در سیستم خدمات‌رسانی به سالمندان اشاره کرد.

نادر قربانی عنوان داشت: نباید نسبت به سالمندان دیدی منفی داشته باشیم، بلکه آن را به فال نیک بگیریم.

نادر قربانی افزود: باید تلاش شود، از تجربیات همه سالمندان استفاده کنیم، تا بتوانیم در راستای توسعه لرستان قدم برداریم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: احترام به سالمند، احترام به خداوند است و خوشبختانه مردم لرستان برخورد مناسبی با سالمندان دارند.

در ادامه جلسه، مدیر کل سازمان بهزیستی استان لرستان از تلاش یک خیر برای احداث مرکز توانبخشی در زمینه‌های مختلف و همچنین کوشش برای ایجاد یک سمن در زمینه سالمندان خبر داد و گفت: قرار است که نام این سمن فرزانگان نامگذاری شود.

همایون عمودی‌زاده پزشکی، اجتماعی، حرفه‌ای و آموزشی را زمینه‌های مختلف توانبخشی سالمندان دانست و گفت: کل سالمندان موجود در مراکز نگهداری لرستان ۸۵ نفر هستند که این افراد در یک مرکز در خرم‌آباد نگهداری می‌شوند.

وی همچنین به تشریح اهمیت تغذیه سالمندان و برنامه‌های انجام شده، توسط سازمان بهزیستی لرستان در این زمینه پرداخت.

عمودی‌زاده گفت: در طرح جامع مرکز توان بخشی استان سرای سالمندان، مرکز نگهداری معلولان ذهنی و … در نظر گرفته شده است که زمینی به وسعت ۶ هکتار می‌تواند این طرح را پوشش دهد.