تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

استاندار لرستان : لرستان در صدر جدول بیکاری/ پول نفت سر سفره لرستانی ها نیامد

  • کد خبر : 56928
  • 06 مهر 1393 - 1:36

    استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان طی ۸ سال گذشته در صدر جدول بیکاران کشور بوده، گفت: علی رغم ۷۲۱ میلیارد دلار فروش نفت طی هشت سال گذشته اما دریغ از یک دلار سرمایه گذاری در استان لرستان که این روند موجب تشدید بیکاری شده است. به گزارش میرملاش به نقل مهر، هوشنگ […]

_MG_0042

 

 

استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان طی ۸ سال گذشته در صدر جدول بیکاران کشور بوده، گفت: علی رغم ۷۲۱ میلیارد دلار فروش نفت طی هشت سال گذشته اما دریغ از یک دلار سرمایه گذاری در استان لرستان که این روند موجب تشدید بیکاری شده است.

به گزارش میرملاش به نقل مهر، هوشنگ بازوند در اولین همایش بزرگ ایل بیرانوند در دارتوت بروجرد با بیان اینکه دانایی و توانایی در این همایش گرد هم آمده است، گفت: در شکوه و گستردگی این همایش کلید توسعه استان لرستان به چشم می خورد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و سخنرانی ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل، افزود: دکتر روحانی توانست اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر به دنیا ثابت کند.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به ایلات و روستاها دارد، افزود: این توجه تا بدانجا است که یک جایگاه مشاور ارشد برای رسیدگی به اقوام مختلف کشور ایجاد کرده است.

بازوند در ادامه سخنان خود به وضعیت بودجه استان اشاره و تصریح کرد: به رغم انقباضی بودن بودجه در سال ۹۳ ، بودجه لرستان نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

وی گفت: رشد بودجه استان لرستان به گونه ای بوده است که طی سالجاری در میان استانهای کشور لرستان از رتبه ۲۲ به رتبه ۹ ارتقا یافت که این نشان از توجه ویژه دولت به استان لرستان دارد.

بازوند با اشاره به سفر رئیس جمهور و مصوبه تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات عمرانی استان لرستان اظهار داشت: یکی از توجهات ویژه ریاست جمهوری در زمینه تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات عمرانی به استان لرستان بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۲ درصد اعتبارات عمرانی استان اختصاص یافته است عنوان کرد: این تخصیص در سال گذشته در شش ماهه اول سال ۱۱.۶ دهم درصد بوده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در بخش گازرسانی به روستاها نیز دولت یازدهم خدمات شایانی ارائه داده است، افزود: در طول همه دولتهای قبلی تعداد ۳۶۰ روستا در استان لرستان گازرسانی شده است که از این میزان دولت یازدهم طی یکسال گذشته به تعداد ۱۳۳ روستا گازرسانی کرده و گازرسانی به ۱۵۳ روستا نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به معضل بیکاری در استان لرستان عنوان کرد: این استان در ۱۶ سال گذشته رتبه اول یا دوم بیکاری را به خود اختصاص داده به طوریکه در هشت سال گذشته تا کنون نیز رتبه اول بیکاری در کشور را دارد.

وی تصریح کرد: علی رغم ۷۲۱ میلیارد دلار فروش نفت طی هشت سال گذشته اما دریغ از یک دلار سرمایه گذاری در استان لرستان که این روند موجب تشدید بیکاری شده است.

بازوند با اشاره به پروژه راه آهن دورود – بروجرد، ادامه داد: این پروژه در سال ۹۰ کلنگ زنی شده ولی در سال ۹۲ قرارداد آن ابلاغ شده که در اوایل سال جاری عملیات اجرایی این پروژه شروع شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه به خوبی ادامه دارد که می تواند در راستای توسعه جدی منطقه موثر باشد.

استاندار لرستان افزود: همچنین پروژه آزاد راه اراک – خرم آباد با ۶۷ کیلومتر در حوزه استان لرستان و ۶۸ کیلومتر در حوزه استان مرکزی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در استان مرکزی هیچ گونه عملیاتی انجام نشده اما در استان لرستان این پروژه با ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار شروع شده است.

بازوند با بیان اینکه همه گلزار شهدایی که در شعاع این دو پروژه قرار دارند ساماندهی می شوند، اظهار داشت: دولت این تصمیم را دارد که ظرفیتهای خوابیده را احیاء کند به طوریکه پروژه کشت و صنعت خرم آباد پس از سالها تعطیلی در آینده ای نزدیک به فعال خواهد شد.

بازوند یادآور شد: همچنین در بخش رفع مشکل کمبود آب شرب نسبت به سال گذشته اعتبارات چهار برابر افزایش یافته است.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگیری در هفته دفاع مقدس ادامه داد: استان لرستان با تقدیم بیش از ۶ هزار شهید دومین استان خسارت دیده از جنگ تحمیلی است.

وی افزود: امروز همه می بایست با تاسی از مقام معظم رهبری در سالی که بنام “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” نامگذاری شده است،  با همان روحیه اتحاد، وحدت و همدلی دوران دفاع مقدس برای آبادانی و توسعه کشور تلاش کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=56928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. بالاخره یه استاندار خوب اومده میخواد برامون پول نفت بگیره .اما فکر نکنم موفق بشیم چونکه همه اقوام از ما اقتصادی تر و با نفوذ ترند.تهرانی هاواصفهان .یزد . کرمان . تبریزی ها و مشهدی ها و ……………………………………

  2. حکایت های مدیریتی
    امسال زمستان سختی در راه است
    ——————————————————————————–

    متن حکایت

    پائیز بود و سرخپوست ها از رئیس جدید قبیله پرسیدند که زمستان پیش رو سرد خواهد بود یا نه. از آنجایی که رئیس جدید از نسل جامعه مدرن بود از اسرار قدیمی سرخپوست ها چیزی نیاموخته بود. او با نگاه به آسمان نمی توانست تشخیص دهد زمستان چگونه خواهد بود. بنابراین برای اینکه جانب احتیاط را رعایت کند به افراد قبیله گفت که زمستان امسال سرد خواهد بود و آنان باید هیزم جمع کنند.

    چند روز بعد ایده ای به نظرش رسید. به مرکز تلفن رفت و با اداره هواشناسی تماس گرفت و پرسید: «آیا زمستان امسال سرد خواهد بود؟»

    کارشناس هواشناسی پاسخ داد: «به نظر می رسد این زمستان واقعاً سرد باشد.»

    رئیس جدید به قبیله برگشت و به افرادش گفت که هیزم بیشتری انبار کنند. یک هفته بعد دوباره از مرکز هواشناسی پرسید: «آیا هنوز فکر می کنید که زمستان سردی پیش رو داریم؟»

    کارشناس جواب داد: «بله، زمستان خیلی سردی خواهد بود.»

    رئیس دوباره به قبیله برگشت و به افراد قبیله دستور داد که هر تکه هیزمی که می بینند جمع کنند. هفته بعد از آن دوباره از اداره هواشناسی پرسید: «آیا شما کاملاً مطمئن هستید که زمستان امسال خیلی سرد خواهد بود؟»

    کارشناس جواب داد: «قطعاً و به نظر می رسد زمستان امسال یکی از سردترین زمستان هایی باشد که این منطقه به خود دیده است.»

    رئیس قبیله پرسید: «شما چطور می توانید این قدر مطمئن باشید؟»

    کارشناس هواشناسی جواب داد: «چون سرخپوست ها دیوانه وار در حال جمع آوری هیزم هستند.»

    شرح حکایت
    مدیران ناکارآمد به دلیل نداشتن دانش و تخصص لازم، مغرور بودن و خودخواهی، منفعت طلبی شخصی، انحصارطلبی و فراهم نکردن نظام های اطلاعاتی و تصمیم گیری مناسب، در بیشتر موارد مرتکب تصمیم های اشتباه و نابخردانه و شاید هم مغرضانه می شوند که هزینه های زیادی را به مجموعه تحت مدیریت آنان وارد می کند. اگر تصمیم های نادرست این گونه مدیران آغازگر چرخه معیوبی نیز باشد در این صورت اثرات منفی و مخرب این تصمیم ها بیشتر و بیشتر خواهد شد تا حدی که می تواند به بحران و یا نابودی سیستم منجر شود.

    مثالی از چرخه معیوب که در واقعیت زیاد اتفاق می افتد از این قرار است: مدیریت سرمایه گذاری را کاهش می دهد و از منابع مالی برداشت می کند. مدیریت با کاهش یا حذف توسعه کارکنان، توسعه محصولات جدید، تحقیق بازار و دیگر موارد هزینه ها را کاهش می دهد و سود سهام و حقوق و مزایای مدیران را افزایش می دهد و بدین صورت از سرمایه برداشت می کند. نتیجه این کار کاهش حقوق کارکنان، آموزش کارکنان در پایین ترین سطح، خط تولید روزآمد نشده یا منسوخ و ضعف در شناخت نیازهای بازار و مشتریان خواهد بود. این اثرات منفی باعث نارضایتی کارکنان، کاهش تعهد سازمانی و افزایش نرخ خروج کارکنان خواهد شد. این موارد موجب کاهش کیفیت محصولات و خدمات، نارضایتی مشتریان و جذب شدن آنان به سمت رقبا و از دست رفتن سهم بازار خواهد شد. کاهش فروش و سود باعث می شود که مدیریت برای پرداخت هزینه های اولیه و جاری هم، دوباره از سرمایه برداشت کنند و بدین ترتیب چرخه معیوب ادامه می یابد.

    کلیدواژه‌ها : چرخه معیوب ؛ تصمیم گیری ؛ منابع اطلاعات

  3. مدیر محترم سایت میرملاس
    باسلام
    از اینکه طلاع رسانی خوبی از استان دارید تشکر میکنم ولی از اینکه نظرات وکامنت ها را گزینشی درج میکنید جای گله دارد
    مگر همین اقای بازوند در دولت قبل ۸ سال معاون استاندار نبوده اند وحالا از دولت قبل انتقاد میکند

  4. اقای استاندار محترم
    اولا دولت سابق با تمام خوب وبد بودنش رفته است و دیگر در طول این دوسال مردم خسته شده اند از بس که تمتم تقصیر ها را به گردن دولت سابق انداخته شده ضمنا من هر گز نمی گویم دولت سابق بی تقصیر است بلکه می گویم حرف استاندار درست است اما این حرف چه مشکلی از لرستان حل می کند .اقای بازوند عزیز خود شما از مدیران کلان دولت سایق بوده اید چرا در ان زمان برای لرستان کاری نکردید ؟حالا شاید جواب شما این باشدکه قدرت لازم در اختیار نداشتید که این جواب قانع کننده نیست. اقای استاندار عزیز ۲ سال از دولت فعلی گذشته من می ترسم جند سال بعد مردم دوباره از شما ودولت فعلی همین گله ها را بکنند ؟اقای استاندار با گذشته کار نداشته باشید مردم به خوبی می دانند که ما چقدر از نظر زیر ساخت ضعیف هستیم شما بگویید الان چه کاری برای لرستان می خواهید انجام بدهید؟اقای استاندار ایا مردم از شما نخواهند پرسید چرا با وجود این که لرستان بالاترین رتبه بیکاری را در کشور دارد معدود کار خانه های خودروسازی دولت فعلی سر از شما به دلیل این که زادگاه فلان……………شخص می باشد سر در می اورد ؟اقای استاندار این درست است که ما در حالی که تمام استان های کشور صاحب بزرگراه .ازادراه هستند ما هنوز با جاده های باریک و پر وپیچ وخم جان عزیزانمان را از دست بدهیم ومشکل که حل نشده هیچ کامیون های عراقی نیز بلای جان ما شوند

  5. چه بوشم بیل هویچ نوشم

  6. اقای بازوند ما منتظر شما هستم جهت گرفثن بول نفت برای استان این گو ومیدان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.