- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان : لرستان در صدر جدول بیکاری/ پول نفت سر سفره لرستانی ها نیامد

_MG_0042

 

 

استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان طی ۸ سال گذشته در صدر جدول بیکاران کشور بوده، گفت: علی رغم ۷۲۱ میلیارد دلار فروش نفت طی هشت سال گذشته اما دریغ از یک دلار سرمایه گذاری در استان لرستان که این روند موجب تشدید بیکاری شده است.

به گزارش میرملاش به نقل مهر، هوشنگ بازوند در اولین همایش بزرگ ایل بیرانوند در دارتوت بروجرد با بیان اینکه دانایی و توانایی در این همایش گرد هم آمده است، گفت: در شکوه و گستردگی این همایش کلید توسعه استان لرستان به چشم می خورد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و سخنرانی ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل، افزود: دکتر روحانی توانست اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر به دنیا ثابت کند.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به ایلات و روستاها دارد، افزود: این توجه تا بدانجا است که یک جایگاه مشاور ارشد برای رسیدگی به اقوام مختلف کشور ایجاد کرده است.

بازوند در ادامه سخنان خود به وضعیت بودجه استان اشاره و تصریح کرد: به رغم انقباضی بودن بودجه در سال ۹۳ ، بودجه لرستان نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

وی گفت: رشد بودجه استان لرستان به گونه ای بوده است که طی سالجاری در میان استانهای کشور لرستان از رتبه ۲۲ به رتبه ۹ ارتقا یافت که این نشان از توجه ویژه دولت به استان لرستان دارد.

بازوند با اشاره به سفر رئیس جمهور و مصوبه تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات عمرانی استان لرستان اظهار داشت: یکی از توجهات ویژه ریاست جمهوری در زمینه تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات عمرانی به استان لرستان بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۲ درصد اعتبارات عمرانی استان اختصاص یافته است عنوان کرد: این تخصیص در سال گذشته در شش ماهه اول سال ۱۱.۶ دهم درصد بوده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در بخش گازرسانی به روستاها نیز دولت یازدهم خدمات شایانی ارائه داده است، افزود: در طول همه دولتهای قبلی تعداد ۳۶۰ روستا در استان لرستان گازرسانی شده است که از این میزان دولت یازدهم طی یکسال گذشته به تعداد ۱۳۳ روستا گازرسانی کرده و گازرسانی به ۱۵۳ روستا نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به معضل بیکاری در استان لرستان عنوان کرد: این استان در ۱۶ سال گذشته رتبه اول یا دوم بیکاری را به خود اختصاص داده به طوریکه در هشت سال گذشته تا کنون نیز رتبه اول بیکاری در کشور را دارد.

وی تصریح کرد: علی رغم ۷۲۱ میلیارد دلار فروش نفت طی هشت سال گذشته اما دریغ از یک دلار سرمایه گذاری در استان لرستان که این روند موجب تشدید بیکاری شده است.

بازوند با اشاره به پروژه راه آهن دورود – بروجرد، ادامه داد: این پروژه در سال ۹۰ کلنگ زنی شده ولی در سال ۹۲ قرارداد آن ابلاغ شده که در اوایل سال جاری عملیات اجرایی این پروژه شروع شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه به خوبی ادامه دارد که می تواند در راستای توسعه جدی منطقه موثر باشد.

استاندار لرستان افزود: همچنین پروژه آزاد راه اراک – خرم آباد با ۶۷ کیلومتر در حوزه استان لرستان و ۶۸ کیلومتر در حوزه استان مرکزی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در استان مرکزی هیچ گونه عملیاتی انجام نشده اما در استان لرستان این پروژه با ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار شروع شده است.

بازوند با بیان اینکه همه گلزار شهدایی که در شعاع این دو پروژه قرار دارند ساماندهی می شوند، اظهار داشت: دولت این تصمیم را دارد که ظرفیتهای خوابیده را احیاء کند به طوریکه پروژه کشت و صنعت خرم آباد پس از سالها تعطیلی در آینده ای نزدیک به فعال خواهد شد.

بازوند یادآور شد: همچنین در بخش رفع مشکل کمبود آب شرب نسبت به سال گذشته اعتبارات چهار برابر افزایش یافته است.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگیری در هفته دفاع مقدس ادامه داد: استان لرستان با تقدیم بیش از ۶ هزار شهید دومین استان خسارت دیده از جنگ تحمیلی است.

وی افزود: امروز همه می بایست با تاسی از مقام معظم رهبری در سالی که بنام “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” نامگذاری شده است،  با همان روحیه اتحاد، وحدت و همدلی دوران دفاع مقدس برای آبادانی و توسعه کشور تلاش کنیم.