تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

امام جمعه کوهدشت:بزرگداشت آیت‌الله آدینه‌وند تجلیل از مقام علم و ادب است

  • کد خبر : 57042
  • 06 مهر 1393 - 23:37

امام جمعه کوهدشت: بزرگداشت آیت‌الله آدینه‌وند تجلیل از مقام علم و ادب است به گزارش میرملاس نیوز، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمدرضا آدینه‌وند که در حوزه کمالیه شهر خرم‌آباد برگزار شد اظهار کرد: این محفل به مناسبت در گذشت عالمی بزرگ، ادیبی متبحر، مفصری بزرگوار و به تعبیر برخی از […]

56
امام جمعه کوهدشت:

بزرگداشت آیت‌الله آدینه‌وند تجلیل از مقام علم و ادب است

به گزارش میرملاس نیوز، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمدرضا آدینه‌وند که در حوزه کمالیه شهر خرم‌آباد برگزار شد اظهار کرد: این محفل به مناسبت در گذشت عالمی بزرگ، ادیبی متبحر، مفصری بزرگوار و به تعبیر برخی از بزرگان استاد اساتید برپا شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان ازمرحوم  آیت الله آدینه وند به عنوان عالمی پارسا و خدوم یاد کرده اند لذا این مجلس تجلیل از مقام علم، ادب و ادبیات است.

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: مصیبت این است که ما از کلمات اهل‌بیت (ع) به دوریم و این فوق درد ها است بنابراین کسی که برای خدا علم بیاموزد، تعلم کند، یادبگیرد وعمل بکند دارای مقام بلندی است.

وی به مقام علمی و بلند آیت‌الله آدینه‌وند اشاره کرد وگفت: وقتی انسان منور باشد جان و روحش با نور علم منور می شود پس انسان باید خودش منور باشد تا یاد بگیرد ،عمل کند و با نور علم جانش را روشن سازد .

امام جمعه شهرستان کوهدشت عنوان کرد: آیت‌الله آدینه‌وند در شناخت کلمات عربی و قرآن فصیح وسرآمد بودند از این رو او ادیبی توانا در علم ، ادبیات عرب، شعر، معانی بیان وکلامی فصیح و بلیغ داشت.

حجت الاسلام طهماسبی عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله آدینه‌وند نه تنها در این دنیا از او به عنوان یک عالم و معلم الهی یاد می شود بلکه در حقیقت هستی وملکوت اعلی از او یاد می کند پس خوشا به حال کسی که یاد بگیرد، عمل کند و مردم را هدایت کند.

امام جمعه شهرستان کوهدشت سپس از سخنان ائمه معصوم یاد کرد و گفت: پایه وستون شخصیت انسان عقل ومعرفت است و در همه عالم ممیز انسان از سایر موجودات عقل ومعرفت است ومعنای عقل انسان را از زشتی ها منع کردن است.

حجت الاسلام طهماسبی سه علم اصول عقاید، شناخت قرآن و آخرت و علم اخلاق دارای فضیلت بسیاری برشمرد و گفت: تاکید مقام معظم رهبری نیزهمواره بردانش و بینش است که نجات دهنده انسان است.

وی اظهار کرد: جامعه اسلامی فقط جامعه پروری نیست که تنها به جسم بپردازیم بلکه باید به رشد ، کمال و تعالی برسد ازاین رو همواره دغدغه بزرگان دین ومقام معظم رهبری پیشرفت برای عدالت، تقوا، معرفی قرآن وارزش‌ها بوده است.

امام جمعه شهرستان کوهدشت از استاندار لرستان، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه شهرستان ها، مسئولان ادارات، حوزه علمیه قم و حوزه خرم‌آباد و همه مردم کوهدشت و خرم‌آباد که در  مراسم  ترحیم آیت‌الله آدینه‌وند شرکت داشتند تشکر کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57042

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دریغ از یک بنر تسلیت این عالم ربانی در خرم اباد… متاسفم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.