- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

«دلتنگی‌های یک شهر» و روایتی متفاوت از برگزاری انتخابات در کوهدشت

1407855730_d30 [1]

 

فیلم مستند «دلتنگی‌های یک شهر» ساخته هوشنگ میرزایی به بخش مسابقه سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا کرد.

به گزارش میرملاس نیوز ؛‌  این فیلم که در هفتمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت نیز حضور داشت در سالن شماره ۲ سینما فلسطین به نمایش درآمد که با استقبال زیادی روبرو شد و یکی از فیلم‌های پر مخاطب جشنواره سینما حقیقت بود که در بخش چشم انداز آثار موفق سینماحقیقت در استان گیلان و شهرستان رشت نیز به نمایش درآمد که با استقبال روبرو گشت و بعد از جشنواره سینما حقیقت این دومین حضور موفقیت آمیز این فیلم در یک رویداد بین المللی و داخلی است.

 

 

 

 

به گفته هوشنگ میرزایی کارگردان این مستند، وی این فیلم را با صد و پنجاه هزار تومان ساخته و همه کارهای فیلم از تصویربرداری گرفته تا تدوین و صداگذاری را به تنهایی انجام داده است و این فیلم مستند کم هزینه ترین فیلم تاریخ سینمای مستند ایران است که توانسته موفقیت‌هایی را نیز بدست آورد و در نمایش عمومی خانه هنرمندان نیز که با حضور منتقدین مطرح کشور رامتین شهبازی و رضا درستکار نیز به نمایش در آمد توانست با استقبال فراوانی روبرو شود.

 

 

 

 

اغلب آثار مستند و کوتاه هوشنگ میرزایی در جشنواره‌های بزرگ و معتبر دنیا نظیر «هات داکس» کانادا و «شفیلد» انگلستان، جشنواره معتبر فیلم کوتاه «تامپره» فنلاند، «بیلبائو» اسپانیا به نمایش درآمده‌اند و موفقیت‌ها و جوایز متععدی را بدست آورده‌اند و فیلم چیزی «شبیه چشمهایم» او در خرداد ماه سال ۸۸ با گرفتن تندیس و جایزه هفت هزار یورویی از فیلمساز فقید جهان آتجلوپولوس این فیلم مورد تحسین او واقع شده است.

بنابراین گزارشف، داستان شکل عجیب برگزاری انتخابات در یکی از شهرهای استان لرستان است که هر بار مردم با عشق و مشارکت بالا در انتخابات‌ها شرکت می‌کنند اما با وعده و وعید روبرو می‌شوند و نمایندگانی که به مجلس می‌فرستند. این شور و اشتیاق آن‌ها را نادیده می‌گیرند و اغلب مشکلات شهر همچنان پابرجاست.

 

 

 

 

کوهدشت لرستان که سومین شهر پرجمعیت استان لرستان است متاسفانه با جمعیت ۲۵۰ هزار نفری اش از مشکلات فراوانی برخوردار است و متاسفانه آمار فقر و بیکاری و اعتیاد در این شهر بسیار بالاست در حالیکه یکی از بهترین مناطق مستعد کشاورزی کشور است.

در این فیلم که بیان طنز گونه تلخی از مشکلات مردم و شعارهای تبلیغاتی کاندیدهای نمایندگی مجلس را به تصویر می کشد با بخش های زیادی از مشکلات کم آبی و بیکاری و معظلات اجتماعی شهرستان کوهدشت روبرو می شویم و این فیلم کم هزینه و بازتاب های پخش آن توانسته است بعد از ۳۵ سال مشکلات آب آشامیدنی ۲ روستا پر جمعیت شهر کوهدشت را برطرف و توجه مسئولین را به این روستاهای محروم جلب نماید و آنها از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار گردند.

هوشنگ میرزایی این مستند را از محل زادگاه و شهرستان محل تولد خود ساخته است به امید آنکه این مستند توسط مسئولین نیز دیده شود و بتواند توجه آن‌ها را به مشکلات این شهر جلب کند.

 

139208010946378591391593