تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

نخستین وب‌سایت جهان چه شکلی داشت؟

  • کد خبر : 57093
  • 07 مهر 1393 - 8:33

          “سرویس فناوری ودانلود“ تقریبا دو دهه قبل بود که اولین وب سایت جهان توسط تیم برنزلی بر روی یک کامپیوتر NEXT راه‌انداری شد. اگر کنجکاو هستید تا وب سایت اصلی را در سال ۱۹۹۱ مشاهده کنید، CERN آن را حفظ کرده است. برای مشاهدهاینجا را کلیک کنید. این سایت نخستین محل […]

 

 

 

 

 

“سرویس فناوری ودانلود

تقریبا دو دهه قبل بود که اولین وب سایت جهان توسط تیم برنزلی بر روی یک کامپیوتر NEXT راه‌انداری شد. اگر کنجکاو هستید تا وب سایت اصلی را در سال ۱۹۹۱ مشاهده کنید، CERN آن را حفظ کرده است. برای مشاهدهاینجا را کلیک کنید.

این سایت نخستین محل برای دریافت اطلاعات در مورد شبکه گسترده جهانی (WWW) بود. این نسخه حفظ شده مدتی است در اختیار عموم قرار گرفته اما دقیقاً شبیه نسخه اولیه در سال ۱۹۹۱ نیست. CERN می‌گوید این یک کپی از سال ۱۹۹۲ بوده و اطلاعات موجود در آن با توسعه پروژه WWW، روز به روز تغییر کرده است. متاسفانه هیچ تصویری از نسخه اولیه وجود ندارد.

اگر نگاهی به این سایت بیندازید، متوجه می‌شوید که فاقد ویژگی‌های مدرن و حتی امکانات اولیه‌ای چون تصویر است. اما این موضوع به ما یاد آوری می‌کند که وب در این زمان کوتاه چقدر رشد کرده است. همچنین این موضوع یک نمونه بزرگ از حفظ اسناد در عصر دیجیتال است که مشاهده آن یادآور بسیای از خاطرات قدیمی است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. یادش بخیر ویندوز ۹۸/
    اون زمان فکر میکردیم بالاتر ازش نمیاد/
    سالها بعد که نسخه های جدبد ویندوز اومد که هم تکمیل کننده کاراییش بودن وهم از نظر امکانات و شکل گرافیکیش با نسخه های اولش تفاوت داشت متوجه شدم هر فکر عجیبی که از ذهن انسان عبور کنه قابل اجراست وشدنیه/
    /یاد اولین رایانم بخیر/

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.