- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

یادواره شهدای زن شهرستان دلفان و شهدای جهاد شهرستان کوهدشت برگزارشد

81330535-5982039

 

یادواره شهدای زن شهرستان دلفان در سالن تبلیغات اسلامی نورآباد برگزارشد .

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا روز دوشنبه  ، امام جمعه نورآباد در این یاد واره به نقش زنان در دوران پر افتخاردفاع مقدس پرداخت و گفت: نقش زنان در این دوران حماسه بی نظیر است وآنان همگام با رزمندگان از ارزشهای والای اسلام و انقلاب دفاع کردند.

حجت الاسلام سید جعفرهاشمی نژاد افزود : زنان نقش مهمی در هدایت همسران و فرزندان خود به جبهه ها داشتند وحاضر شدند فرزندان عزیزخود را به آتش جنگ بفرستند در حالیکه در شرایط عادی حاضر نیستند حتی خراشی بر بروی بدن فرزندانشان پیدا شود.

وی ، با تشریح جایگاه شهید در اسلام بیان داشت : شهادت کلید بهشت است وبا ریخته شدن اولین قطره خون شهیدتمام گناهان او پاک می شود.

وی باد آورشد: این تصور که شهدا مرده اند تصور غلطی است؛ چرا که زندگان حقیقی شهدا هستند و در نزد خداوند روزی می خورندو از لحاظ معنوی و اعتقادی دارای مقام والایی هستند.

همچنین یادواره شهدای محله جهاد شمالی شهرستان کوهدشت در مسجد حضرت سید الشهدا(ع) برگزار شد.

امام جمعه کوهدشت در این مراسم بر گزاری یادواره های شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه ی بقای انقلاب اسلامی دانست و افزود: شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری ، وفاداری ، از خود گذشتگی و شجاعت ، شهامت ، صداقت را آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی نمودند و حماسه ای جاوید آفریدند.

حجت الاسلام والمسلمین ‘ابراهیم طهماسبی’ با بیان اینکه دفاع مقدس ملت ما دارای بار ارزشی بود افزود: ما در دفاع مقدس از دین خدا پاسداری کردیم.