تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

تحقیقات و پژوهش باید در لرستان به فناوری تبدیل شود

  • کد خبر : 57174
  • 07 مهر 1393 - 15:56

  معاون توسعه و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: تحقیقات و پژوهش باید در لرستان به فناوری تبدیل شوند. به گزارش میرملاس به نقل از فارس، علی کورانی‎فر ظهر امروز در جلسه کارگروه پژوهش و فنآوری استان لرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس که یادآور و تداعی‎کننده رشادت و ایثارگری مدافعان جمهوری اسلامی است، اظهار […]

13921211000002_PhotoA

 

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: تحقیقات و پژوهش باید در لرستان به فناوری تبدیل شوند.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس، علی کورانی‎فر ظهر امروز در جلسه کارگروه پژوهش و فنآوری استان لرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس که یادآور و تداعی‎کننده رشادت و ایثارگری مدافعان جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما پژوهش‎ها و تحقیقات کمتر عملیاتی می‎شوند در

حالی که پژوهش‎ها باید کاربردی باشند، تا منجر به تولید محصول و ثروت شوند.

وی ادامه داد: امروزه رشد شتابان علم و فنآوری در جهان در حال اجرا است که عقب افتادن از این حرکت خسارت‎های جبران‎ناپذیری را برای کشور به دنبال دارد، پیشینه نباید عامل توقفی برای ما باشد، اگر جایگاه خود را باور داشته باشیم، با تغییر عملکرد به فکر جبران هستیم.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری لرستان بیان داشت: در استان لرستان به منظور برون‎رفت از این موضوع تمام امکانات وجود دارد، اما متاسفانه نگاه جزیره‎ای حکمفرما در مدیریت استان سبب عدم برقراری پیوند می‎شود، این در حالی است که دانش، تحقیقات و پژوهش باید به فنآوری تبدیل شود و از ظرفیت‎های استان استفاده بهینه انجام گیرد.

وی اضافه کرد: در بخش گیاهان دارویی ظرفیت زیادی در استان لرستان وجود دارد که می‎توانند مشکل بیکاری را حل کند، بنابراین ما باید به خوبی از این ظرفیت‏ها استفاده کنیم.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه برنج دم سیاه دورود باکیفیت‎ترین برنج در دنیا شناخته شده است، بنابراین استان لرستان به منظور توسعه نیازمند مدیریت، فرهنگ‎سازی و عزم ملی است.

کورانی‎فر عنوان کرد: همایش با عنوان بررسی موانع توسعه در استان لرستان برگزار می‎شود که دبیرخانه این همایش در پارک علم و فنآوری استان تشکیل می‎شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به به چه عالى

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.