تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

رفع بحران بیکاری لرستان مستلزم حمایت دولت از نهادهای علمی است

  • کد خبر : 57184
  • 07 مهر 1393 - 16:12

  رفع بحران بیکاری از استان لرستان مستلزم حمایت دولت از نهادهای علمی مانند مراکز رشد، پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و … است.  نادر دهقانی، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان امروز، هفتم مهر در نشست اعضای کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول استانداری، گفت: زوال ۵۰ درصد از جنگل‌های بلوط استان لرستان و ناکارآمدی دستگاه‌های […]

85878961561161416471305098359

 

رفع بحران بیکاری از استان لرستان مستلزم حمایت دولت از نهادهای علمی مانند مراکز رشد، پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و … است.

 نادر دهقانی، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان امروز، هفتم مهر در نشست اعضای کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول استانداری، گفت: زوال ۵۰ درصد از جنگل‌های بلوط استان لرستان و ناکارآمدی دستگاه‌های مربوطه و کارشناسان منابع طبیعی در کنترل این معضل گواه این موضوع است که پژوهش‌های علمی ما در حد نظریه باقی مانده و عملیاتی نشده‌اند.
وی پژوهش‌هایی که به یک محصول قابل عرضه برای مردم منجر نشوند را بی‌ارزش تلقی کرد و گفت: جهاد دانشگاهی همواره به‌دنبال عملیاتی کردن پژوهش‌ها و کاربردی کردن علوم فطری بوده است و این رسالت خود را در قالب دانشگاه علمی ـ کاربردی به منصه ظهور رسانده است کمااینکه بانک خون بند ناف به‌عنوان یکی از بخش‌های فعال جهاد دانشگاهی که مورد استقبال بی‌نظیر مردم نیز واقع شده، نشئت گرفته از یک ایده و طرح پژوهشی بوده است.
دهقانی گفت: نتایج تحقیقاتی باید از چارچوب دانشگاه خارج و به جامعه بسط داده شود؛ لذا هفته پژوهش و فناوری ظرفیت مناسبی است تا شفاف‌سازی لازم درباره اقدامات پژوهشی دانشگاه‌ها صورت گرفته و نتایج این تحقیقات در معرض دید همگان قرار گیرد.

رسالت دانشگاه علمی ـ کاربردی تبدیل علم به محصول است

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اظهار کرد: رفع بحران بیکاری از استان لرستان مستلزم حمایت دولت از نهادهای علمی مانند مراکز رشد، پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و… است، در استان لرستان بزرگترین مرکز دانشگاه علمی ـ کاربردی متعلق به جهاد دانشگاهی است که اگر مورد حمایت مسئولان قرار گیرد می‌تواند گام مهمی در توسعه استان باشد؛ کمااینکه میان دانشجویان لرستانی استعدادها و قابلیت‌‌های چشم‌گیری مشاهده می‌شود که از ایده‌پردازان قوی کشور محسوب می‌شوند ولی به‌علت عدم توجه مسئولان به حاشیه رانده شده‌اند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57184

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر آقاسید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.