تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
10

دست رد روستائیان بر سینه ماهواره/ بشقابهای مسمومی که به صورت خودجوش شکسته شدند

  • کد خبر : 57219
  • 08 مهر 1393 - 13:03

مردم روستا از پیر و جوان و نونهال جمع شده اند تا دست رد به سینه بشقاب های ماهواره بزنند، مردمی که در یک حرکت خودجوش بشقاب های ماهواره را از پشت بام های خود پایین آوردند تا به سنگ و تبر خشم خود بسپارند. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، عصر روز دوشنبه […]

IMG10145973

مردم روستا از پیر و جوان و نونهال جمع شده اند تا دست رد به سینه بشقاب های ماهواره بزنند، مردمی که در یک حرکت خودجوش بشقاب های ماهواره را از پشت بام های خود پایین آوردند تا به سنگ و تبر خشم خود بسپارند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، عصر روز دوشنبه به روستای “بره انار کشماهور” در ۴۰ کیلومتری غرب کوهدشت می رویم. جایی که مردم روستا منتظر رسیدن مسئولان هستند تا مقابل چشم آنها دستگاه ها و دیش های ماهواره را به ضربه های سنگ و تبر بسپارند.

مردم روستا از پیر و جوان و نونهال جمع شده اند تا دست رد به سینه دیش های ماهواره بزنند. مردمی که در یک حرکت خودجوش دیش های ماهواره را از پشت بام های خود پایین آوردند تا به سنگ و تبر خشم خود بسپارند.

دیش ها و دستگاهها با نظم و ترتیب خاصی چیده شده اند و مراسم آغاز می شود. جوانی از روستا تبر برمی دارد و محکم بر یک دیش فرود می آورد. یکی یکی و به نوبت تبر را به دست می گیرند و هر کدام چند ضربه می زنند و گویا با این حرکت می خواهند نشان دهند همه دست به دست هم داده اند تا آبادی خود را از وجود ماهواره پاک کنند.

به پشت بام های روستا نگاه می کنم، هیچ دیش ماهواره ای دیده نمی شود و تمام اهالی روستا تصمیم گرفته اند دیگر دیش ماهواره ای بر پشت بام خانه هایشان نباشد.

یکی از اهالی به خبرنگار مهر می گوید: برنامه های ماهواره مخرب است و با فرهنگ ما همخوانی ندارد.

این نوجوان که می گوید تازه دیپلم گرفته است، بیان می دارد: من موافق نیستم خواهرانم برنامه های زننده ماهواره را تماشا کنند.

یکی دیگر از اهالی می گوید: صدا و سیمای خودمان باید برنامه ها و فیلم های متنوع و تازه ای پخش کند تا مردم به سراغ ماهواره نروند.

علی معتقد است که برخی برنامه های ماهواره برای خانواده ها ویران کننده است و می گوید: فکر می کنم اهالی روستای ما به خصوص افراد مسن تصمیم بسیار خوبی گرفته اند و بهتراست روستاها و مناطق دیگر هم این کار را ادامه دهند.

سرهنگ عباس آدینه وند فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت دراین رابطه به خبرنگار مهر می گوید: این یک حرکت خودجوش است که مردم این روستا انجام داده اند و ما نیز از این حرکت با جان و دل استقبال کردیم.

سرهنگ آدینه وند بیان می دارد: یک خیر حاضر شده است برای اهالی این روستا دستگاه دیجیتال تهیه کند تا جایگزین ماهواره های خود کنند.

وی تصریح می کند: امروز دشمن از طریق جنگ نرم و از طریق برنامه های ماهواره های می خواهد به مقاصد خود برسد.

سرهنگ آدینه وند می گوید: دشمن فهمیده که از طریق جنگ نظامی به جایی نمی رسد به همین خاطر تصمیم گرفته از طریق رسانه های ارتباط جمعی فرهنگ غنی و ایمان مردم ما را ویران کند.

فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت با بیان اینکه ماهواره وسیله ای است که دشمنان از طریق آن غیرت و دین مردم را مورد هدف قرار می دهند، اضافه می کند: خوشبختانه مردم ما پی برده اند که برنامه های ماهواره ای باعث از هم پاشیدن خانواده می شود و به همین خاطر است که آگاهانه به وجود این وسیله پلید در خانه های خود نه می گویند.

امام جمعه نیز کوهدشت اقدام خودجوش برچیدن ماهواره از خانه های مردم را یک تصمیم خدایی و قرآنی عنوان کرد و گفت: مردم ما باید با فرهنگ و تبلیغات غربی ماهواره و آوردن این منبع فساد به خانه های خود مبارزه کنند.

حجت الاسلام طهماسبی در مراسم شکستن دیش های ماهواره در روستای بره انار کشماهور با بیان این که برداشتن ماهواره از خانه ها یک تصمیم درست و اعتقادی است، یادآورشد: سلام فرشتگان بر مردم روستای بره انار که چنین آگاهانه و خودجوش و از روی ایمان و تقوا تصمیم به برداشتن بشقاب های شیطانی از خانه های خود شدند.

امام جمعه کوهشت ادامه داد: ماهواره وسیله فساد است و به جای خرید و فروش باید محو شود چرا که ماهواره وسیله انحراف مردم است.

وی بیان داشت: یکی از مسائلی که در اسلام حرام دانسته شده است، گفتن و شنیدن خبرهای دروغ است و امروز دشمنان از طریق ماهواره اخبار دروغ را بین مردم ما پخش می کنند.

امام جمعه کوهدشت با بیان این که کار دشمنان از طریق ماهواره انتقال اخبار دروغ بر ضد ما است، یادآور می شود: دشمنان با اخبار دروغ و شایعه در ماهواره و با ظاهری قشنگ به دنبال این هستند که آبروی اسلام را خدشه دار کنند.

حجت الاسلام طهماسبی اظهار داشت: امروز علم کردن جنایتکارانی چون داعش که مثل قارچ های سمی سر برداشته اند، کار همین دشمنان ماست که حتی به بچه های شیرخوار هم رحم نمی کنند.

وی ادامه داد: مگر می شود داعش و داعشیان بدون اجازه آمریکا و همدستانش به قتل و غارت مردم ستم دیده بپردازند؟!

حجت الاسلام طهماسبی گفت: رهبر معظم انقلاب چه زیبا ماهواره این وسیله کشنده و خطرناک را “دجال واره” نامیدند.

امام جمعه کوهدشت تصریح کرد: کار زیبای برداشتن دیش های ماهواره از پشت بام خانه ها، یک کار فرهنگی، عملی و خدایی است که باید به دیگر مناطق نیز تسری یابد.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند از طریق رسانه های خود اعتقاد مردم دنیا را درهم بکوبند افزود: درکشور ما آزادی هست اما اینها بی دینی و بی غیرتی را به عنوان آزادی معرفی کرده اند و قصد دارند این ناهنجاری ها را وارد خانواده های ما کنند تا از این طریق به پیروزی برسند.

در مراسم شکستن ماهواره ها، دستگاههای دیجیتال به مردم روستا اهدا شد تا جایگزین جعبه های سیاه ماهواره شود.

گزارش و عکس:حشمت اله آزادبخت

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. احسنت بر مردم فهیم این روستا

  2. دورود خدا بر بسیجی دلاور جناب ا قای حاجیرضا درویشی ریس شورای هیئا ت مذهبی کوهدشت و پدر بزرگ وارشان برای کار خدا پسندانه ای که انجام داده اند برای ارشاد مردم این روستا وهدایایی که از سوی خانواده ایشان به این روستا داده اند به صورت مردمی

  3. درود! 🙂

  4. درود خدا بر مردم شریف ونجیب روستای بره انار کشماهور به خاطر این حرکت انقلابی وخداپسندانه اشان به نظر من اگر بتونیم کارکنان دولت را از شر این دجال واره رها ذکنیم مردم عادی خودشان به صورت خودش تصمیم میگیرند.سلام بر برادران سپاهی

  5. سلام . مسئولین رومشکان دست به کار شوند . مردم همت می کنند . ماهواره ها جمع شوند

  6. با سلام و خسته نباشید
    خدمت دوستان زحمتکش در تصویر، بالخص حوزه اطلاعات سپاه
    باتوجه به جمع اوری و شرکت مردم در این کار خداپسندانه
    افزایش فعالیت نصابان در پی جمع آوری ماهواره ها باعث میشود تا افراد سودجو بلافاصله وارد عمل شوند و در مناطق پاکسازی شده فعالیت خود را تشدید کنند .
    لازم است نیروی های نظامی و انتظامی با تاکتیک خاص اطلاعاتی فعالیت این افراد در طرح شناسایی نصابان و وارد کنندگان تجهیزات را اجرا کنند و با مجرمان برخورد ، تا دیگر اجازه و جرات فعالیت در این مناطق عشایری را بخود ندهند

  7. احسنت بر این حرکت خود جوش!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.