- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

همایش بررسی موانع توسعه در استان لرستان برگزار می شود

 _MG_1891

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از پانا، علی کورانی‎فردر جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان لرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس که یادآور و تداعی‎کننده رشادت و ایثارگری مدافعان جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: در کشور ما پژوهش‎ و تحقیقات کمتر عملیاتی می‎شود در حالی که پژوهش‎ باید کاربردی باشد، تا منجر به تولید محصول و ثروت شود.
وی ادامه داد: امروزه رشد شتابان علم و فناوری در جهان در حال اجرا است که عقب افتادن از این حرکت خسارت‎های جبران‎ناپذیری را برای کشور به دنبال دارد، پیشینه نباید عامل توقفی برای ما باشد، اگر جایگاه خود را باور داشته باشیم، با تغییر عملکرد به فکر جبران هستیم.
معاون توسعه و منابع انسانی استاندار لرستان بیان داشت: در استان لرستان به منظور برون‎رفت از این موضوع تمام امکانات وجود دارد، اما؛ نگاه جزیره‎ای حکم‌فرما در مدیریت استان سبب عدم برقراری پیوند می‎شود، این در حالی است که دانش، تحقیقات و پژوهش باید به فناوری تبدیل شود و از ظرفیت‎های استان استفاده بهینه انجام گیرد.
وی اضافه کرد: در بخش گیاهان دارویی ظرفیت زیادی در استان لرستان وجود دارد که می‎توانند مشکل بیکاری را حل کند، بنابراین ما باید به خوبی از این ظرفیت‏ ها استفاده کنیم.
معاون توسعه و منابع انسانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه برنج دم سیاه دورود با کیفیت‎ترین برنج در دنیا شناخته شده است، بنابراین استان لرستان به منظور توسعه نیازمند مدیریت، فرهنگ‎سازی و عزم ملی است.