تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

دبیرخانه مناسبتهای مذهبی در آموزش و پرورش راه اندازی شد

  • کد خبر : 57306
  • 09 مهر 1393 - 15:46

  مشاور وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی دبیرخانه مناسبتهای مذهبی در این وزارتخانه خبر داد. به گزارش میرملاس به نقل از مهر، حجت الاسلام مجتبی ملکی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین جلسه هم اندیشی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: دبیرخانه سیاست گذاری مناسبتهای مذهبی در […]

IMG14194357

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی دبیرخانه مناسبتهای مذهبی در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، حجت الاسلام مجتبی ملکی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین جلسه هم اندیشی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: دبیرخانه سیاست گذاری مناسبتهای مذهبی در وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر ساماندهی مناسبتهای مذهبی در کشور بیان داشت: با توجه به اینکه در این زمینه متولی خاصی در کشور وجود ندارد ما اقدام به راه اندازی این دبیرخانه در وزارت آموزش و پرورش کرده ایم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی حوزه های علمیه ویژه فرهنگیان در کشور خبر داد و گفت: یکی از برنامه ها و اولویتهای مهم ما در وزارت آموزش و پرورش راه اندازی این حوزه های علمیه در سطح کشور است.

حجت الاسلام ملکی همچنین به برنامه های مدنظر در این زمینه در وزارت آموزش و پرورش در بخش دانش آموزان اشاره کرد و گفت: همچنین راه اندازی حوزه های علمیه ویژه دانش آموزان نیز یکی از برنامه های در این وزارتخانه خواهد بود.

وی همچنین به فعالیت کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: راه اندازی این کمیته ها به طور رسمی از سال ۸۹ و پس از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان و جامعه مدرسین در رابطه با ضرورت همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی این کمیته ها در استانهای مختلف کشور تصریح کرد: ریاست این کمیته ها در هر استان بر عهده نماینده ولی فقیه در آن استان و همچنین دبیری این کمیته ها نیز تا سال گذشته بر عهده مدیر کل آموزش و پرورش استان بود که امسال این امر تغییر یافته و بر عهده معاون پرورشی این اداره کل است.

حجت الاسلام ملکی بیان داشت: همچنین سایر اعضا این کمیته شامل مدیر کل تبلیغات اسلامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه، مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران است.

وی با اشاره به تدوین ۲۲ عنوان برنامه برای اجرایی شدن توسط این کمیته های هم اندیشی بیان داشت: این برنامه ها در چهار محور تقویتی و تبلیغی، پژوهشی، آموزش منابع انسانی و برنامه ریزی درسی اجرایی خواهند شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین از تعریف اولویتهای مدنظر در این زمینه در سال تحصیلی جاری خبرداد و گفت: ما برای اولین بار اقدام به تعریف اولویتها در این حوزه در قالب جلسه ای با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور و همچنین وزیر آموزش و پرورش طی سال تحصیلی جدید کرده ایم.

حجت الاسلام ملکی یادآور شد: به زودی آئین نامه های اجرایی و همچنین راهکارهای اجرایی آنها در این زمینه را به استانها ابلاغ خواهیم کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.