تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

فرماندار کوهدشت در گفتگو با میرملاس : توسعه پایدار کوهدشت نیازمند روحیه تعامل و همکاری است

  • کد خبر : 57383
  • 11 مهر 1393 - 23:40

  سرپرست فرمانداری کوهدشت گفت: دستیابی به توسعه پایدار در این شهرستان نیازمند همکاری و تعامل همه مسئولان با مردم به ویژه نخبگان است.  محمدکرم محمدی امروز  در گفت‌وگوی اختصاصی با سایت میرملاس در کوهدشت اظهار داشت: این شهرستان دارای پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله نیروی متخصص و جوان و بهره […]

IMG_۲۰۱۴۱۰۰۲_۲۲۳۲۱۹

 

سرپرست فرمانداری کوهدشت گفت: دستیابی به توسعه پایدار در این شهرستان نیازمند همکاری و تعامل همه مسئولان با مردم به ویژه نخبگان است. 

محمدکرم محمدی امروز  در گفت‌وگوی اختصاصی با سایت میرملاس در کوهدشت اظهار داشت: این شهرستان دارای پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله نیروی متخصص و جوان و بهره بردن از اراضی کشاورزی و باغی مرغوب است.

ایشان بیان داشت : این شهرستان با پیشینه ی روشن در طول دوران ها در همه ی فرازهای مختلف از تاریخ خود نقش های برجسته و درخشانی داشته به شکلی که در سالهای دفاع مقدس فرزندان دلیری را در دفاع از کیان وطن اسلامی تقدیم انقلاب  نموده و امروز نیز بخشی از سرداران سلحشور آن در دوره های خدمت نظامی ، انتظامی در نیروهای مسلح دارای نقش های راهبردی و استراتژی نظام هستند که باید همه قدردان این عزیزان باشیم . در زمینه عالمان دینی نیز دارای علمایی در سطوح بالای اخلاقی ، عرفانی و با درجه اجتهاد منشاء تغییر و تحولات فرهنگی و پاسداری از دین و دیانت مردم بوده اند ، بی شک در استمرار این حرکت بالندگی این مردم امروز توسط نیروهای متخصص ، جوان و دین باور و خدا محور آن در این کشوربرکسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: برای بهره‌مندی صحیح از این توانمندی‌ها نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌های کارشناسی و علمی هستیم و خوشبختانه این مهم در شهرستان کوهدشت در مدیریت جدید مورد تاکید ویژه دستگاه‌های اجرایی و از جمله فرمانداری قرار دارد.

سرپرست فرمانداری گفت: در گام نخست برای تبدیل توانمندی‌های بالقوه شهرستان به بالفعل برنامه‌ریزی کارشناسی و علمی صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنیم با استفاده از منابع، امکانات و اعتبارات ملی و استانی این توانمندی‌ها را در جهت خدمت به مردم و دستیابی به توسعه پایدار به کار اندازیم.

* بهره‌مندی از نظرات نخبگان کوهدشت در تدوین و اجرای برنامه‌های عمرانی

این مسئول افزود: دولت تدبیر و امید برای توسعه شهرستان کوهدشت برنامه‌های ویژه‌ای دارد و در گام نخست در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های موجود در کوهدشت به ویژه در حوزه صنعتی و کشاورزی و تولید محصولات زراعی و باغی و دامی را به درستی راهبری و با تبدیل توانمندی‌های بالایی که در سطح شهرستان وجود دارد از حالت بالقوه به بالفعل، شرایط توسعه و پیشرفت شهرستان را بیش از پیش فراهم کنیم.

محمدی ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما بهره‌مندی از نظرات و دیدگاه‌های شهروندان کوهدشتی به ویژه نخبگان، دانشگاهیان و مدیران با تجربه است و به طور قطع با استفاده از این نظرات تلاش می‌کنیم که زیرساخت‌های لازم برای توسعه همه جانبه این شهرستان را فراهم کنیم.

 

IMG_۲۰۱۴۱۰۰۲_۲۲۳۴۴۶

 

* همه باید برای توسعه شهرستان کوهدشت همکاری و تعامل داشته باشند

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز نمی‌توان بدون بهره‌مندی و در نظر گرفتن توان همه بخش‌ها به ویژه بخش خصوصی به توسعه پایدار دست یافت، گفت: ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت بخش خصوصی و نخبگان شهرستان از جمله اولویت‌های فرمانداری است.

سرپرست فرمانداری  تاکید کرد: برای تحقق اهداف توسعه‌ای دولت درشهرستان، همه باید با همدلی و تعامل کارها را به پیش ببریم و فرمانداری تلاش می‌کند میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف و همچنین بخش خصوصی تعاملی سازنده برقرار کند.

این مسئول گفت: تحقق این مهم نیازمند ترویج فرهنگ همکاری و تعامل است و در این زمینه انتظار داریم رسانه‌ها نیز با نگاهی مصلحانه، مدیران اجرایی شهرستان را در اجرا و تحقق برنامه‌ها یاری کنند.

محمدی تاکید کرد: در این راستا فرمانداری کوهدشت بر تعامل و همکاری با امام جمعه  محترم حجت‌الاسلام طهماسبی  و همچنین جناب ملکشاهی نماینده  محترم مردم و ریاست کمیسیون قضایی در مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که این تعامل بی شک در راستای توسعه ی شهرستان سازنده و مفید خواهد بود  و جا دارد از پیگیری های مجدانه ی نماینده محترم که در سطح ملی و استانی در جهت تخصیص اعتبارات نسبت به طرح های عمرانی مسساعدت داشته و دارند تشکر نمایم.

وی اضافه کرد: لازم است یک تشکر ویژه از حسن نظر مهندس بازوند استاندار محترم داشته باشم که حمایت‌های خوبی در جهت توسعه ی شهرستان داشته اند و مطمئن هستیم که در آینده نیز از حمایت‌های ایشان در اجرای برنامه‌ها و خدمت به مردم بیشترین بهره‌ را خواهیم برد.

وی بیان داشت: برای اجرای برنامه‌های کلان و دست‌یابی به توسعه پایدار نیازمند همکاری مدیران دستگاه‌های مختلف هستیم و در این مسیر به عنوان نماینده اجرایی دولت از یک سو از دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهرستان انتظار داریم که تمام توان خود را در خدمت‌رسانی به مردم و اجرای برنامه‌های دولت به کار بسته و از سوی دیگر فرمانداری در این مسیر ضمن ارائه حمایت‌های لازم در راستای تحقق این برنامه ها پیگیر مطالبات برحق مردم شهرستان خواهد بود.

* فرمانداری کوهدشت از نقد مصلحانه استقبال می‌کند

سرپرست فرمانداری  تاکید کرد: رئیس جمهور محترم و مدیران ارشد استان لرستان بارها تاکید کرده‌اند که خود را بی‌نیاز از نقد نمی‌دانند و مدیریت فرمانداری این شهرستان نیز در اجرای برنامه‌ها از نقد مصلحانه به ویژه انتقادهای رسانه‌ها استقبال خواهد کرد.

محمدی متذکر شد: این انتظار وجود دارد که رسانه‌ها در انتقادها و نقادی‌ها، شرایط موجود، کمبودها و کاستی‌های موجود ، منافع مردم را لحاظ کنند و مطمئن هستیم  انتقادهایی که در این چارچوب مطرح می‌شود، بیشترین کمک را به توسعه شهرستان خواهد کرد.

ایشان  اذعان داشت: مدیران شهرستان باید همراه و همگام با نظام و دولت  تدبیر و امید که برخواسته از مشارکت مردم در راستای محقق شدن مردمسالاریست خود را خادم ملت بدانند و مردم مطمئن باشند که به عنوان خدمت‌گذاران مردم شهیدپرور و ولایی این شهرستان تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و برآورده کردن نیازهای آنها انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد :‌ صمیمانه از همه ی کسانی که حقیر را مورد مهر و محبت خود چه به وسیله ی اطلاعیه ، پلاکارد (بنر)‌،کامنت های درج شده در سایت ها ،‌ پیامک ،تماس تلفنی و حضوری قرار داده اند سپاسگذارم و از آنانی که نقد منصفانه که خود رهنمودی خواهد بود در جهت دستیابی به مطلوب و نیز نشان دهنده ی نظارت عمومی برکار ما می باشد تشکر نمایم ، و امیدوارم در دولت اعتدال زیر پرچم رهبری از کیان این کشور به اندازه ی وسع و توان خود مدافع راستین باشیم .

محمدی در پایان بیان داشت :  جا دارد از سایت وزین و پرمخاطب میرملاس و دیگر سایت های خبری شهرستان و رسانه های مکتوب ، دیداری و شنیداری در ارائه خدمات اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم تقدیر و تشکر نمایم.

 

  

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۰
  1. افرین بر شما که حق مطلب را در خصوص نماینده پرتلاش شهرستانهای کوهدشت ورومشگان را تا حدی ادا کردید

    • فراموش نکنیم که :
      آقای محمدی عزیز از خیل مدیرانی است که سالیان متوالی بر مسند مدیریت ارشد شهرستان کوهدشت تکیه داشته و فرصت فعلی مجالی است برای جبران خسران و کاستی های گذشته .
      مردم کوهدشت اهم از زن و مرد و پیر و جوان چشم به تلاشتان دوخته اند .
      امید داریم این دوره فعالیتشان پررنگ تر از گذشته باشد .

  2. کوهدشت نیازمند مدیری لایق چون شماست آقای فرماندار

  3. آقای فرماندار جناب محمدی کوهدشت چندین سال که از انقلاب گذشته از بخش خصوصی محروم بوده و دلیل آن هم نبود اطمینان از توسعه در بخش اقتصادی کوهدشت است ما جونان کوهدشت چشم امیدمان به شماست تورو خدا یک لحظه را تلف نکنید که دیگر جای درجا زدن نیست.انشالله موفق باشید و از اقای استاندار هم انتظار داریم شماراحمایت کنند

  4. زمانی که بحث توسعه متوازن مناطق و حمایت از مناطق محروم، در فضای کارشناسی مطرح می‌شود؛ معمولا مساله‌ای که در کانون توجه قرار می‌گیرد این است که باید چه طرحهای جدیدی در این زمینه تدوین گردد، چه قوانینی تصویب شود، چه ردیف‌هایی در بودجه قرار گیرد و چه نهادهایی تشکیل گردند. حال آنکه در زمینه توسعه مناطق کشور بالاخص مناطق محروم، سیاستها و قوانین مناسبی در کشور وجود دارد. سیاست‌هایی که غالبا متروک مانده‌اند و به جای پیگیری آنها و بررسی میزان اجرایی شدنشان، سیاستگذاری‌های جدید در دستور کار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد. یکی از این موارد، ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه کشور است. این ماده بیان می‌دارد که دولت موظف است در توزیع منابع عمومی به نحوی عمل کند که فاصله شاخص برخورداری شهرستانهای با کمتر از سطح متوسط کشور، در هر سال برنامه حداقل ۱۰ درصد به سطح متوسط نزدیکتر شود. لایحه بودجه سال ۹۳ نیز تنها ۶۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان «الزامات ماده ۱۸۰ برنامه پنجم» گنجانده شده بود. حال آنکه مطابق ماده مذکور می‌بایست بیش از ۴۲۰۰ میلیارد تومان به این بخش تعلق می‌گرفت.بنابراین توسعه مناطق محروم نیازمند تلاش، پیگیری زیاد و تلاش خستگی ناپذیر دارد که این امر در وجود شخص شما نهادینه شده است.همچنین مدیران ارشد استان ماننددجناب مهندس بازوند نیز باید نگاه کلانی به شهر های محرومی چون کوهدشت داشته باشند و از مدیران توانمند و ارزشی چون آقای محمدی باید حمایت های کافی و وافی انجام دهند، که شهر کوهدشت در مسیر توسعه قرار گیرد انشالله که موفق باشد

    • بهره‌مندی از نظرات نخبگان کوهدشت در تدوین و اجرای برنامه‌های عمرانی همچون جنابعالی با پیشینه بسیار روشن در امر مدیریت

  5. آقای فرماندار لطف نموده شرایطی را هموار نموده که هر چه سریعتر مدیران شهرستان را که با دولت تدبیر و امید زاویه دارند جابجا نموده و از افراد توانمند ، چه از لحاظ علمی و اخلاقی و تجربه بالا استفاده نمایید .

  6. با آرزوی موفقیت برای شما ودولت خدمتگزار . آقای محمدی با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما فکری به پروژه ی گاز رسانی شهر گراب که چندین ساله معطل مانده بکنید. ممنون از پیگیری حضرت عالی

  7. خدمت دوستان عرض کنم خروجی این مطالب عنوان شده با مرور زمان مشخص و مورد قضاوت قرار میگیرد

  8. جناب محمدی در دور اول فرمانداری کوهدشت ما جزء تقابل روحیه تعامل در وجود شما ندیدیم ،بدون شک شما هم به مانند مدیران سابق شهرستان در عقب ماندگیهایاین منطقه سهیم
    می باشد امیدوارم همانطور که در روز معارفه صادقانه اعتراف کردید در این دوره با عبرت از گذشته و به پاس خون شهدای گرانقدر که در راه اعتلا ی ایران اسلامی تقدیم شد بدون
    هرگونه تعلقات حزبی در جهت محرومیت زدایی شهرستان قدم بردارید اگرچه در طی ۲-۳ سال گذشته چوب حراج بر مدیریت کوهدشت زده شده و قداستها از بین رفته است و انتظار ترمیم مدیریت از جانب جنابعالی میرود. انشاالله

  9. با سلام امید است گوشه چشمی هم به متمرکزترین انارستان کشور(سیاب) داشته باشید

  10. رهرو ان نیست که گهی تند و گهی خسته رود رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود
    جناب فرماندار ضمن عرض تبریک عید قربان لطفا تند نرانید جاده به طول ۴۸۵کیلومتر مربع تا نزدیکی های رومشکان فاقد شانه می باشد.

  11. برادر بسیجی و ولایت مدار جناب اقای حاج محمدکرم محمدی .انتخاب به جا وشایسته شمارابه عنوان فرماندار کوهدشت تبریک عرض میکنیم وازخداوند متعال برای شما ارزوی موفقیت میکنم .برادرزاده کوچک شما محمدکولیوند الشتر روستای کهریز

  12. این استفاده از نظرات و پیشنهادات نخبگان هم شده حکایتی

    بنده نمیدونم چطور کسی که در جریان اجرای یک پروژه نیست، میتواند در مورد اون نظری بده که بدرد کارشناسان اون پروژه بخوره؟!
    چطور واقعاً؟

    آخه نخبه بخت برگشته از کجا باید اطلاعات اولیه برای تجزیه و تحلیل را بدست آورد؟

    استفاده از نظر نخبگان هم شده شعار

    لطفاً اگر قصدتان همین است که می فرمایید، اطلاعات مورد نیاز را نیز در اختیار همه قرار دهید
    و گرنه اگر قرار باشد یک شخص که در مجموعه شما نیست
    بتواند بهتر از شما پیشنهاداتی داشته باشد
    و البته اطلاعات شما رو هم نداشته باشد

    خب خودتان زیر سوال میروید، نمیروید؟

  13. مردم کوهدشت طی ۸ سال صدارت اصول گرایان بر کشور نه تنها شهرشان پیش رفت نداشت بلکه پس رفت نیز داشت خوشبینیم با حرکت رو به جلو دولت تدبیر وامید دکتر روحانی خیز پیشرفت وعمران وآبادی وتو سعه همه جانبه در کوهدشت شاهد باشیم واین مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با تدبیر وامید و استفاده از نیروهایی که این منش وروش را سر لوحه مدیریت جدید خود قرار دهند واین مهم هم به وجود نخواهد آمد مگر با شجاعت ومدیریت قوی جناب آقای محمدی فرماندار محترم انشاله دعای ما این است در این مسیر موفق باشند.

  14. جناب آقای محمدی از نیروهای دلسوز به انقلاب و مردم هستند، حضور مجدد ایشان را در مسند فرمانداری کوهدشت صددرصد مثبت و خیر میدانم لذا اگرچه شرایط شهرستان را در بسیاری از حوزه ها بغرنج و نیازمند توجه و همت جدی مسئولان و مردم میدانم اما به توانمندی و سبقه روشن برادرمان محمد کرم محمدی نیز امید واثق دارم که با یاری خداوند و با همراهی مردم عزیز منطقه در غلبه بر محرومیت ها و مشکلات شهرستان توفیق حاصل خواهند نمود. در همین راستا خود را مکلف میدانم که در حد توان به عنوان یک شهروند خاک پای هر کوهدشتی در خدمت شهرم و مسئولان دلسوزش باشم. و از جایگاه شهروندی ام به عنوان یکی از فرزندان کوچک این دیار به همه مسئولان دلسوز اعم از نماینده محترم و امام جمعه معظم و نیز به شهروندان فهیم شهرستان برادرانه توصیه میکنم که با حفظ مطالبات حداکثری فرصت های پیش آمده را مغتنم بدانیم و دست در دست هم به مجموعه مدیریت شهرستان اعم از فرماندار و سایر مسئولان کمک کنیم که برای کوهدشت گامهای اساسی برداشته شود. همچنین به همه عزیزانی که داعیه دلسوزی و ارادت به مردم شهرستان را دارند صرف نظر از موقعیت و شرایط سیاسی و اجتماعی شان با نهایت احترام توصیه میکنم که اگر در پیشگاه الهی خویش را در ایجاد وضعیت اسفناک فعلی شهرستان ذره ای مسئول میدانند، به نشانه جبران مافات و اگر چنین نمی دانند به عوض همه فرصتهایی که در سالهای گذشته و اخیر در اختیار داشتند و برای تسکین آلام کوهدشت حتی یک کاغذ پاره چرکین هم گسیل نداشتند ودریغ از لحظه ای اندیشیدن در کنج های عافیت!!! اکنون به پشتوانه تجاربی که در این سالها اندوخته اند با مردم و مطالبات بزرگشان همراه شوند و صرف نظر از دغدغه های شخصی و گروهی در جهت رفع محرومیت و ایجاد توسعه پایدار در شهرستان به مردم و متولیان کمک کنند و اگر قادر به هضم شرایط جدید سیاسی شهرستان، افزایش آگاهی جوانان و جوشش اندیشه های سازنده در منطقه نیستند لااقل مانع حرکت و فعالیتهای جاری شهرستان نشوند که بی تردید به ضرب نفرین ناخواسته جوانان دردمند و آسیب دیده این منطقه محروم و به آه نفس سوزناک مادرانی که یحتمل فرزندانشان قربانی سالها بازی های سیاسی همین قشر محترم و سایر همتایان و رقبایشان گردید گرفتار خواهند آمد، مطمئنا بین اعتیاد و بیکاری و هدر رفتن پتانسیل جوانان کوهدشت در سالهای نه چندان دور با این بازی های صرفا مبتنی بر منافع شخصی و گروهی خاص رابطه ای انکار ناشد نیست و البته دادگاه عدل الهی پیش روی همه ماست.

  15. از آنجا که انسان موجودی الهی و اجتماعی است‏ برای اداره امور جامعه نیازمند افرادی است که دارای علم‏ و هنر مدیریت و برنامه ‏ریزی،رهبری و نظارت بر فعالیت‏های مختلف برای شکوفا شدن استعدادهای او در جهت رشد و کمال باشد.این علم و هنر در متعالی‏ترین‏ شکلش در سیره نبی مکرم اسلام(ص)و ائمه هدی(ع) متجلی شده و مدیریتی الهی و مبنای شناخت‏ حقیقت وجود انسان است که با حکومت بر دل‏ها تحقق‏ می‏یابد. با استفاده از آیات قرآن‏ کریم و سیره نبی اکرم اسلام(ص)و ائمه بزرگوار(ع)و احادیث و روایات،صفات و خصوصیاتی که یک مدیر باید داشته باشد و روش‏هایی که باید اعمال کند تا بتواند جامعه را اداره کند،تبیین و تحلیل شود.
    امیر مؤمنان علی علیه السلام می‏فرماید:
    «زمامدار مانند رودخانه پهناوری است که رودهایی کوچک از آن جاری می‏شود،پس اگر آب آن‏ رودخانه پهناور،گوارا باشد،آب درون رودهای کوچک گوارا خواهد بود،و اگر شور باشد آب درون‏ آنها شور خواهد بود».
    شرح ابن ابی الحدید،ج ۲۰،۲۷۹
    اگر انسان‏ها در مسیر توحید قرار گیرند صاحب همه ارزش ‏های الهی و همه کرامت ‏ها می‏شوند
    در این زمان با یاری خداوند و اندیشه ی استاندار گرانقدر فرمانداری لایق و با بصیرت که از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس می باشد به عنوان فرماندار شهرمان انتخاب شد،و أمیدواریم با دعای خیر ما مردم کوهدشت و با برنامه ریزی های دقیق و حساب شده خودشان زخمی از زخمهای این شهر را بهبود بخشند.

  16. با سلام خدمت فرماندار محترم

    لطفاً در جهت تحقق حرف خودتان مبنی بر استفاده از نظرات نخبگان [و به نظرم بقیه اقشار با سواد] راهکاری جهت ارایه نظرات هم در نظر بگیرید.

    مثلاً وب سایتی طراحی و راه اندازی نمایید تا اقشار بتونن در اونجا نظراتشون رو ارایه بدن.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.