تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در لرستان آغاز شد

  • کد خبر : 57400
  • 10 مهر 1393 - 15:39

  در مراسمی با حضور مسئولان استانی طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در لرستان آغاز شد. به گزارش میرملاس به نقل از مهر، در مراسمی با حضور مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان، فرمانده پلیس راه لرستان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان […]

IMG13020450

 

در مراسمی با حضور مسئولان استانی طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در لرستان آغاز شد.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، در مراسمی با حضور مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان، فرمانده پلیس راه لرستان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان لرستان و تعدادی از مسئولان انجمن های صنفی رانندگان استان طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در مدرسه شهدای رباط خرم آباد آغاز شد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان در حاشیه این مراسم هدف از اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها را ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان در گام اول دانست و بیان داشت: در مرحله بعدی انتظار می رود این آموزشها توسط خود بچه ها به صورت دقیق اجرا شود.

حسن رحمانی هدف سوم از اجرای این طرح را انتقال آموزشها از سوی دانش آموزان به دیگران دانست و افزود: انتقال این مباحث از طریق رفتارهای خود دانش آموزان با رعایت قوانین و مقررات و همچنین نشر آنها به صورت کلامی و زبانی در خانواده ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای کشور از ۱۰ سال پیش تاکنون اجرایی شده است بیان داشت: در استان لرستان نیز این طرح طی این مدت عملیاتی شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان با بیان اینکه در قالب اجرای این طرح ۳۷۰ مدرسه در سطح این استان شناسایی شده است افزود: تاکنون ۳۲۰ مدرسه استان لرستان تحت پوشش  اجرای طرح قرار گرفته است.

طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در ۲۵ مدرسه لرستان اجرا می شود

رحمانی با بیان اینکه امسال در سطح ۲۵ مدرسه این طرح اجرا خواهد شد یادآور شد: در این طرح به دو شیوه از طرف اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان اقداماتی را انجام خواهیم داد.

وی راهبرد نخست در این زمینه را ارائه آموزش های مرتبط با قوانین ایمنی، ترافیک و عبور و مرور به دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی عنوان کرد و بیان داشت: در مرحله دوم ایمن سازی فیزیکی جلوی مدارس در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان افزود: در قالب اجرای این طرح فیزیک جاده مورد شناسایی قرار گرفته و نیازهای آن مشخص شده و نسبت به رفع اشکالات آن اقدام می شود.

رحمانی ایجاد خط کشی، نوشتن علائم هشدار روی کف آسفالت از جمله “به مدرسه نزدیک می شوید”، ایجاد دست اندازهای کاهنده سرعت با نصب رفلکتور یا دست اندازهای مصنوعی پلاستیکی، نصب تابلوهای هشدار دهنده و چراغ چشم زن و در صورت نیاز نصب پل عابر پیاده را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ اعتباری در حدود ۲۸۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح پیش بینی شده است یادآور شد: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان امسال در محورهای شهرستان دوره چگنی به کوهدشت و همچنین در محدوده دورود به سمت دشت سیلاخور اجرایی می شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان تصریح کرد: در این راستا ۲۵ مدرسه شناسایی و عملیات ایمن سازی آنها از امروز آغاز شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.