- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مستند ” کوهدشت ، جامال نخستین” بهمن ابراهیمی

مستند ” کوهدشت ، جامال نخستین” بهمن ابراهیمی

” شرط می بندم که حتی همشهریانم در مستند ” کوهدشت ، جامال نخستین” تصاویری خواهند دید که بپرسند اینجا کجاست؟! ….

بهمن ابراهیمی تهیه کننده و کارگردان مستند با سیمره از پایان تدوین “مستند کوهدشت جامال”  نخستین خبر داد وگفت :

“کوهدشت ،  جامال نخستین ” مستندی است پیرامون پیشینه ی باستانی  و تاریخی شهر کوهدشت با تاکید بر نگاره های صخره ای همیان و میرملاس و نیایشگاهای آشوری سرخ دم لری و لکی و همچنین  نگاهی به جاذبه های طبیعی بکر این شهرستان ازجمله چشم اندازهای رود سیمره ؛ تنگه ی سازبن ، تنگه ی خورچی کش ، منطقه ی سیاو ، دره ی شگفت انگبز شیرز،  منطقه ضرونی و آثارباستانی و غار آتشین رومشکان  و…. که به سفارش شبکه ی جهانی جام جم و برای پخش از شبکه های سراسری تولید شده .

بهمن ابراهیمی کارگردان مستند ” کوهدشت ؛  جامال نخستین ” در مورد نام این مستند گفت: به نظر بسیاری از باستانشناسان کوهدشت از کهن ترین و اولین سکونت گاهای بشر بوده لذا به نظر من یک میراث یا بقول لری و لکی خودمان یک “جامال ” است و سند این سخن نگارهای میرملاس و همیان و صدها اثر برنزی و مفرغین سرخ دم های لری و لکی هستند …. وی افزود : من معتقدم در شرایط فعلی سعی در جلب نگاه ها به جاذبه های گردشگری کوهدشت ، قدمی در راه توسعه ی این شهر است ، و بنده و دوستانم در حد توان خود در این زمینه  تلاش می کنیم کوهدشت به زیبا ترین شکل به تصویر کشیده شود….. طبیعت و تاریخ کوهدشت حرفهای ناگفته ی زیادی دارد ، و شنوندگان زیادی منتظر خبرهای تازه از جاذبه های کوهدشتند من این موضوع را در جریان مستند شیرز تا کنی کوخا به خوبی درک کردم امیدوارم بتوانم کاری در خورزیبایی های زادگاهم وشان همشهریانم انجام دهم ….

تولید مستند  سی و هفت دقیقه ای ” کوهدشت ، جامال نخستین ؛ بیش از هفت ماه زمان برده و بهمن ابراهیمی مدعی شد ” شرط می بندم که حتی همشهریانم در این مستند تصاویری از کوهدشت خواهند دید که بپرسند اینجا کجاست؟! و  تاکنون حداقل از هیچ تلویزیونی دیده نشده …. “

عوامل تولید مستند ” کوهدشت ، جامال نخستین ” عبارتند از :

پژوهش : سیف الله غضنفری ، عطا حسن پور ، نادر نوریان

گوینده ی متن :  بهمن شکریان

دستیار کارگردان و مدبر برنامه ریزی  : مجتبی ابراهیمی

صدا بردار : انوشیروان فاضل پور

تدوین و صدا گذاری :  سهیل نظری و داریوش ابراهیمی

دستیاران صدا و تصویر:  سهیل امرایی و ناصر سپهوند  

مدیران تولید و تهیه :  فرزاد میرزایی و رضا جلالوند  

هماهنگی تولید : همایون امرایی

جلوه های گرافیکی : سروش ابراهیمی.

موسیقی: داوود رضایی، مرتضی نعمتی

ابراهیمی در پایان از دکتر علی طلوعی مدیر شبکه ی جهانی جام جم ، اکبر زراعتگر معاون اداری و مالی و علی رضا بنی هاشمی مدیر گروه فرهنگ و تاریخ این شبکه  و همچنین از همکاری فرمانداری کوهدشت  و رومشکان وبخشداری های درب گنبد ؛ کورانی و گراب و  مدیران و معاونین و روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ؛ صنایع دستی و گردشگری استان و اداره ی میراث فرهنگی ؛ صنایع دستی و گردشگری کوهدشت تشکر کرد. 

Img_2223

921089_331212996981216_917215678_o

P1060326

734118_297482410354275_1159047297_n