تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

نباید در جذب سرمایه‏‌گذار به غربی‏‌ها چشم دوخت

  • کد خبر : 57434
  • 11 مهر 1393 - 12:21

  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید در جذب سرمایه‏‌گذار به غربی‏‌ها چشم دوخت. به گزارش میرملاس به نقل از فارس از خرم‏آباد، محسن رضایی ظهر امروز از طریق ویدئو کنفرانس در کارگاه علمی و آموزشی اقتصاد مقاومتی خرم آباد اظهار کرد: همه ما باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به ویژه استان […]

13930631000420_PhotoA

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید در جذب سرمایه‏‌گذار به غربی‏‌ها چشم دوخت.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس از خرم‏آباد، محسن رضایی ظهر امروز از طریق ویدئو کنفرانس در کارگاه علمی و آموزشی اقتصاد مقاومتی خرم آباد اظهار کرد: همه ما باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به ویژه استان لرستان و سیاست‏‌های ابلاغی آن تلاش کنیم، زیرا اگر بخواهیم، از شرایط کنونی جامعه خود عبور کنیم و عقب‏ماندگی‏های تاریخی گذشته خود را جبران کنیم، ضروری است، با یک بسیج عمومی و مدیریت جهادی عمل کنیم.

وی افزود: امروز استان لرستان از نظر بیکاری بالا‏ترین نرخ را در کشور به خود اختصاص داده است که این امر غیر طبیعی است، این در حالی است که در لرستان ظرفیت‏های بسیار بزرگی وجود دارد که باید تحقق پیدا کنند، زیرا امروز بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در استان لرستان ظرفیت وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با توجه به اینکه ایران امروز با تحریم‏های اقتصادی و فشارهای بین‏المللی روبرو است، مقابله با این تحریم‏ها نیازمند عزم جدی و تحقق سیاسیت‏های اقتصاد مقاومتی است.

رضایی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی برای شکل‏‌گیری یک آینده روشن اقتصادی بر اساس الگوی ایرانی اسلامی مطرح شده است، بنابراین در شرایط کنونی جامعه باید این سیاست‏ها به خوبی محقق شود.

وی ادامه داد: در لرستان فشارهای زیادی از نظر اقتصادی بر مردم وارد است که این امر خود به علت وجود بیکاری بالا در لرستان است، بنابراین تحقق اقتصاد مقاومتی در استانی مانند لرستان بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشور ایران توانسته است، طی سال‏های پی در پی از مشکلات زیادی مانند حوزه سیاست، امنیت و اقتدار عبور کرده است، بنابراین همه ما باید تلاش کنیم، با تحقق کردن سیاست‏های اقتصاد مقاومتی از مشکلات اقتصادی نیز به خوبی عبور کنیم.

رضایی اضافه کرد: انتظار ما از همه مسئولان به ویژه مسئولان استان لرستان این است اقتصاد مقاومتی برای دانشگاهیان و مردم تبیین کنند و در بحث اقتصاد مقاومتی اهداف مقام معظم رهبری در بیان این امر را برای مردم توضیح دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: استان لرستان کانون بسیار مهم صنعتی اصفهان، خوزستان و مرکزی است، بنابراین مسئولان استانی به ویژه استاندار لرستان باید در سند اقتصاد مقاومتی که به ما ارائه می‏دهند، تعاملات صنعتی خود را با این سه استان در نظر بگیرید.

وی گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی منطقه منابع مازاد دارند، بنابراین استانی مانند لرستان باید سعی در جذب این منابع داشته باشد و در بحث سرمایه‏گذاری نباید تنها به آمریکا و اروپا چشم داشته باشند، زیرا برخی از کشورهای منطقه حاضر هستند، منابع خود را با بهره یک درصد در اختیار کشور ما قرار دهند، تا پول خود را فعال کنند.

رضایی ادامه داد: با توجه به اینکه بنده خود لر و زاگرس‎نشین هستم، شاهد این بوده که در زمان‏های گذشته خانواده‎های لرستانی پرجمعیت‎ترین خانواده‎های ایرانی بودند، اما امروز متاسفانه شاهد این هستیم که مهاجرت در استان‏های مانند لرستان هر روز بیشتر می‏شود و یکی از بزرگ‏ترین دلایل آن را می‎توان نرخ بالای بیکاری در لرستان دانست.

وی افزود: مسئولان استانی به ویژه نمایندگان مجلس این استان که خود در تهران حضور دارند باید در زمینه جذب سرمایه‎گذاران خارجی و لرستانی‏های خارج از استان تلاش بیشتری کنند، زیرا آنها امکان بیشتری برای ارتباط با وزارت‎خانه‎ها دارند.

این مسئول مطرح کرد: بیکاری، جمعیت و مهاجرت از جمله‏ بحث‏های هستند که در جریان تدوین برنامه ششم توسعه به آنها توجه شده است، این در حالی است که به علت بیکاری زیادی در لرستان امروز زنگ خطر کاهش جمعیت در این به صدا درآمده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به اینکه ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حل مشکل بیکاری لرستان و پر شدن این خلاء در استان تلاش می‎کنیم، اما  نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار نیز باید در جهت رفع این مسکل تقسیم کار کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57434

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر دکتر رضایی معمار اقتصاد انتظار پیگیری بیشتر را داریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.