تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

مشکل کم‌آبی کشاورزی لرستان برطرف می‌شود

  • کد خبر : 57440
  • 11 مهر 1393 - 12:36

  معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکل کم‌آبی استان لرستان با همکاری وزارت کشاورزی و کشاورزان و مسئولان استان می‌تواند برطرف شود و با مدیریت درست و استفاده بهینه و دفع بیماری‌ها و آفات به نتیجه می‌رسد.  محمدعلی طهماسبی در جلسه شورای اداری استان لرستان که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: […]

139304301523269813258213

 

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکل کم‌آبی استان لرستان با همکاری وزارت کشاورزی و کشاورزان و مسئولان استان می‌تواند برطرف شود و با مدیریت درست و استفاده بهینه و دفع بیماری‌ها و آفات به نتیجه می‌رسد.

 محمدعلی طهماسبی در جلسه شورای اداری استان لرستان که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان استان مناطق مختلف استان را رده بندی کرده و استعداد های هر شهرستان را کشف کرده و برای آن برنامه داشته باشیم چون ما این کار را در گلخانه ها انجام دادیم و در کشور و همین طور استان لرستان محصولات سبزی و توت فرنگی را انجام دادیم.

‌معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: لرستان دارای اقلیم و آب خوب  و نور فراوان و محیط مناسب است  که باید با مدیریت مسئولان راه‌های مناسب برای پیشرفت این استان در نظر گرفته شود و در زمینه تولید باید با روشی کار شود که نظام بهره وری متناسب با ویژگی های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی باشد.

‌طهماسبی عنوان کرد: مشکل کم ابی استان لرستان با همکاری ما و کشاورزان و مسئولان استان می تواند برطرف شود و با مدیریت درست استفاده بهینه و دفع بیماری ها و آفات حل می شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد:  پیشنهاد دیگر ما این است که روی مدل های گلخانه ای سرمایه گزاری و دقت شود و یک تطابق عقلی داشته باشیم و گیاهان دارویی در حال حاضر گرایش زیادی در بازار داخلی و خارجی دارد و استان لرستان با توجه به ارتفاع و اب و خاک خوبی که دارد می تواند در این زمینه اثر گزار واقع شود.

وی خاطرنشان کرد:  البته تا انجا که اطلاع داریم رتبه این استان در تولید این محصول بالا است و مسئولان وزرات خانه باید در این زمینه سرمایه گزاری کنند. ما باید یک زنجیره کامل باشیم و با تقسیم کار فعالیت کنیم.

طهماسبی افزود:  ما این قول را به مسئولان استان می دهیم که همکاری تنگاتنگی را در رفع مشکلات کشاورزی استان داشته باشیم و هر زمان که نیاز به جلسه با مسئولان استان بود با تعیین وقت قبلی اماده همکاری هستیم.

 

 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با توجه به کمبود شدید آب شرب در شهرستان رومشکان ، متاسفانه شاهد بی مدیریتی ها در مصرف آب در این شهرستان هستیم برای نمونه :
    ۱ – تعدادی از افراد که مجوز حفر چاه برای مصارف مرغداری گرفته اند برخلاف مجوزشان اقدام به مصرف آب برای فعالیت های کشاورزی شبیه به کشت صیفی جات و چغندر قند در حد وسیعی دارند و هیچ مسئولی پیگیری نمی کند
    ۲ – چرا مسئولین شهرستان اجازه کشت محصولاتی مانند چغندر قند و صیفی جات به کشاورزان می دهند که بصورت سنتی آبیاری می شوند و آب زیادی مصرف می کند در حالیکه مردم برای آب شرب در مضیقه هستند

    امیدواریم کارشناسان و مسئولین مربوطه اقدامات لازم را به عمل آورده و تا دیر نشده صاحبان چاههای آب را دعوت و توجیه نموده و از کشت صیفی جات و چغندرقند در سال زراعی جدید جلوگیری نمایند و کشاورزان را به سمت کشت گندم و جو آبی که نیاز به آب کمتری دارند هدایت نمایند

  2. همه اینها به این دلیل است که خیلی از مسئولان، شایسته آن پست شان نیستند

    به نظر شما کی باعث همچین وضعی شده؟

    غیر از ما و شما؟

    • قرآن می فرماید: ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهیم مگر اینکه خود آن قوم بخواهند
      شما درست می فرمایید
      انشاالله که به خودمان بیاییم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.