- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مشکل کم‌آبی کشاورزی لرستان برطرف می‌شود

139304301523269813258213

 

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکل کم‌آبی استان لرستان با همکاری وزارت کشاورزی و کشاورزان و مسئولان استان می‌تواند برطرف شود و با مدیریت درست و استفاده بهینه و دفع بیماری‌ها و آفات به نتیجه می‌رسد.

 محمدعلی طهماسبی در جلسه شورای اداری استان لرستان که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان استان مناطق مختلف استان را رده بندی کرده و استعداد های هر شهرستان را کشف کرده و برای آن برنامه داشته باشیم چون ما این کار را در گلخانه ها انجام دادیم و در کشور و همین طور استان لرستان محصولات سبزی و توت فرنگی را انجام دادیم.

‌معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: لرستان دارای اقلیم و آب خوب  و نور فراوان و محیط مناسب است  که باید با مدیریت مسئولان راه‌های مناسب برای پیشرفت این استان در نظر گرفته شود و در زمینه تولید باید با روشی کار شود که نظام بهره وری متناسب با ویژگی های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی باشد.

‌طهماسبی عنوان کرد: مشکل کم ابی استان لرستان با همکاری ما و کشاورزان و مسئولان استان می تواند برطرف شود و با مدیریت درست استفاده بهینه و دفع بیماری ها و آفات حل می شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد:  پیشنهاد دیگر ما این است که روی مدل های گلخانه ای سرمایه گزاری و دقت شود و یک تطابق عقلی داشته باشیم و گیاهان دارویی در حال حاضر گرایش زیادی در بازار داخلی و خارجی دارد و استان لرستان با توجه به ارتفاع و اب و خاک خوبی که دارد می تواند در این زمینه اثر گزار واقع شود.

وی خاطرنشان کرد:  البته تا انجا که اطلاع داریم رتبه این استان در تولید این محصول بالا است و مسئولان وزرات خانه باید در این زمینه سرمایه گزاری کنند. ما باید یک زنجیره کامل باشیم و با تقسیم کار فعالیت کنیم.

طهماسبی افزود:  ما این قول را به مسئولان استان می دهیم که همکاری تنگاتنگی را در رفع مشکلات کشاورزی استان داشته باشیم و هر زمان که نیاز به جلسه با مسئولان استان بود با تعیین وقت قبلی اماده همکاری هستیم.