- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لرستان افزایش یابد‌

139302241918112522761963

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش باید در سطح معلمان و اولیای دانش‌آموزان نیز افزایش و توسعه پیدا کند.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در جلسه هم اندیشی کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، اظهار کرد: توسعه و تعمیق همکاری حوزه و آموزش و پرورش در عصر کنونی از ضرورت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که بهترین دوران برای کسب علم و تعلیم و تربیت در انسان، دوران نوجوانی و جوانی است، افزود: باید دانست که شکل‌گیری شخصیت انسان نیز در همین دوران شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری این‌که هدف اصلی دشمن از جنگ نرم، دانش‌آموزان هستند زیرا از دوره پیش دبستانی تا دبیرستان ما را هدف هجمه خود قرار داده‌اند، بیان کرد: آموزش و پرورش به‌عنوان بزرگترین نهاد تعلیم و تربیت و حوزه علمیه به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد تغذیه فکری، می‌توانند سد محکمی در برابر دشمن ایجاد کنند.

 وی با بیان این‌که هدف ما از برگزاری این هم‌اندیشی، بالا بردن سطح همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است، تصریح کرد: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش باید در سطح معلمان و اولیای دانش‌آموزان نیز افزایش و توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر استفاده معلمان  آموزش و پرورش از روش تربیتی اساتید حوزه، افزود: معلمان تأثیرگزارترین عامل بر فکر و روح دانش‌آموزان هستند.

وی اظهارکرد: باید زمینه بیشتری برای پاسخ‌گویی به شبهات دانش‌آموزان فراهم شود و از طلبه‌های خوش ذوق استفاده شود و ساعات بیشتری برای آن اختصاص داده شود زیرا آن‌چه مهم است کیفیت‌بخشی به بجث تزکیه دانش‌آموزان است که مورد تأیید و تأکید دین مبین اسلام است.