تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

محسن رضایی : بیکاری در لرستان، سالها مردم این استان را تحت فشار قرار داده است

  • کد خبر : 57453
  • 11 مهر 1393 - 14:04

   دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیکاری در لرستان یک امر غیرطبیعی و مفرط است به نحوی که این مشکل، سالهای متوالی زندگی مردم استان را تحت فشار قرار داده است.  محسن رضایی عصر پنجشنبه در ارتباط به صورت ویدئو کنفرانس با کارگاه علمی – تخصصی اقتصاد مقاومتی در خرم آباد، اظهار داشت: امروز […]

IMG_9154

 

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیکاری در لرستان یک امر غیرطبیعی و مفرط است به نحوی که این مشکل، سالهای متوالی زندگی مردم استان را تحت فشار قرار داده است.

 محسن رضایی عصر پنجشنبه در ارتباط به صورت ویدئو کنفرانس با کارگاه علمی – تخصصی اقتصاد مقاومتی در خرم آباد، اظهار داشت: امروز لرستان از نظر بیکاری بالا‏ترین نرخ را در کشور به خود اختصاص داده است که این یک امر غیر طبیعی است.

وی افزود: این در حالی است که در لرستان ظرفیت‏های بسیار بزرگی وجود دارد که باید تحقق پیدا کنند، زیرا امروز ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار در این استان ظرفیت وجود دارد. 

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در استانی مانند لرستان بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد گفت: در این راستا مدیران باید علاوه بر تبیین اهداف اقتصاد مقاومتی برای دانشگاهیان ، مقاصد مقام معظم رهبری در این حوزه را برای مردم بازگو کنند.

افزود: باید بررسی شود که در استان لرستان برای اینکه این سیاستها تحقق پیدا کند چه باید کرد.

رضایی کمبود منابع را از مشکلات لرستان برشمرد و افزود: لرستان کانون بسیار مهم صنعتی اصفهان، خوزستان و مرکزی است، بنابراین مسئولان استانی به ویژه استاندار لرستان باید در تدوین چشم انداز سند اقتصاد مقاومتی ، تعاملات صنعتی خود را با این سه استان را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: همه ما باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به ویژه استان لرستان و سیاست‏ های ابلاغی آن تلاش کنیم، چراکه برای عبور از شرایط کنونی، باید عقب ماندگی های تاریخی را جبران کرد که لازمه این مهم بسج عمومی و مدیریت جهادی است.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی و فشار های بین المللی علیه ایران تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی منطقه منابع مازاد دارند، بنابراین استانی مانند لرستان باید سعی در جذب این منابع داشته باشد و در بحث سرمایه‏گذاری نباید تنها به آمریکا و اروپا چشم داشته باشیم.

وی ادامه داد: برخی از کشورهای منطقه حاضر هستند، منابع خود را با بهره یک درصد در اختیار کشور ما قرار دهند، تا پول خود را فعال کنند. 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. به امیدوام یک درصدی

  2. درود بر دکتر رضایی معمار اقتصاد انتظار پیگیری بیشتر را داریم

  3. دکتر جان باید به فکر چاره بود

  4. دکتر جان لرستان به همراهی و هم فکری تمام بزرگان کشور نیازمند است . به امید همکاری واقعی شما ها .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.