- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ماجرای جعل امضای نماینده خرم آباد در مجلس

format mirmalas

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با جعلی خواندن نامه منتسب به وی که توسط نماینده اردبیل به هیات رئیسه داده شده، از پیگیری این موضوع در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و قوه قضائیه خبر داد.
 
ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار میرملاس ، توضیحاتی پیرامون حاشیه‌های به وجود آمده در جلسه چهارشنبه ۹ مهرماه مجلس ارائه کرد.
 
آقامحمدی در همین زمینه گفت: آقای پیرمؤذن نماینده اردبیل بدون اطلاع من طی یادداشتی خطاب به هیأت رئیسه اعلام کرده بود که من وقتم را برای نطق به وی دادم؛ هنگام نطق‌ها زمانی که مشاهده کردم نام آقای پیرمؤذن قرائت شد با مراجعه به هیأت رئیسه علت را جویا شدم که آنها به بنده گفتند شما طی یادداشتی وقت خود را به آقای پیرمؤذن داده‌اید.
 
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من به هیأت رئیسه گفتم که هیچگاه چنین یادداشتی از جانب من نوشته نشده و وقتم را به هیچکدام از نماینده‌ها نداده‌ام، خاطرنشان کرد: پس از اظهارت من هیأت‌رئیسه یادداشتی را به من داد که در آن نوشته بود، آقای پیرمؤذن به جای این جانب نطق کند. در پائین این برگه نام و امضای من وجود داشت که من پس از مشاهده این برگه به جعل عنوان توسط آقای پیرمؤذن اعتراض کرده و خواستار توقف نطق نماینده اردبیل شدم.
 
وی ادامه داد: ‌پس از اعتراض من به جعل عنوان، هیأت‌رئیسه مجلس به بنده توصیه کرد که به دلیل حفظ شأن و جایگاه مجلس اجازه دهند نطق آقای پیرمؤذن ادامه یابد و پس از پایان نطق از طریق قانونی پیگیر مسئله شوم که من هم به دلیل حفظ حرمت و شأن خانه ملت و نمایندگان این موضوع را پذیرفتم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقدام کمال‌الدین پیرمؤذن را برخلاف موازین اخلاقی دانست و از لزوم پیگیری آن از طریق مراجع قانونی سخن گفت.
 
آقامحمدی همچنین خاطرنشان کرد: جالب اینجا بود که آقای پیرمؤذن که خود مرتکب جعل عنوان و تخلف شده علیه تخلفات سخن می‌گفت.
 
آقامحمدی مجددا ضمن جعلی خواندن نامه منتسب به وی که توسط نماینده اردبیل به هیأت‌رئیسه مجلس داده شده، اظهار داشت: بنده دلیل اقدام آقای پیرمؤذن را نمی‌دانم اما این کار بسیار غیراخلاقی و از یک نماینده مدعی غیرقابل قبول است؛ هرچند این کار یک نوع جعل سند است و از لحاظ حقوقی نیز قابل پیگیری است که البته من هم از طریق قوه قضائیه و هم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان موضوع را پیگیری خواهم کرد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجدداً برخی‌ نمایندگان را به رعایت اخلاق دعوت کرد و گفت: آقای پیرمؤذن باید پاسخگوی این موضوع باشد که چرا علی‌رغم ادعاها و شعارهایش برای حفظ حقوق مردم و همچنین مقابله با انحرافات و تخلفات، خود قائل به رعایت قوانین نیست.