تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
7

ماجرای پیغام چند ساعت پیش وایبر به کاربران ایرانی چیست؟

  • کد خبر : 57496
  • 12 مهر 1393 - 11:26

اگر به عقربه های ساعت آجر نبسته باشیم و آهسته حرکت نکرده باشند حوالی ساعت ۲۱ دیشب(پنج شنبه) وایبر به مخاطبان ایرانی پیغام داد. یک پیغام با یک لینک عجیب،،،!

به گزارش سرویس فناوری ودانلود/میرملاس نیوز: حدود چهار ساعتی از پیغام عجیب وایبر به کاربران ایرانی آن هم با یک زبان فارسی دقیق!!! ولی در شکل و شمایل رسمی وایبر می‌گذرد. به محض رسیدن این پیغام در صفحه وایبر با یک لینک عجیب مواجه می ‌شوید که عده‌ای فورا آن را یک بدافزار نامیدند و سایر کاربران را از کلیک بر روی آن منع کردند. اما وقعا ماجرا چیست؟ در ابتدا که پیام را مشاهده می‌کنید کاملا شبیه به یک پیام رسمی از سوی وایبر می‌باشد؛ اما در انتها یک لینک عجیب و غریب دیده می‌شود که تقاضای کلیک بر روی آن کاملا مشهود است.

سوال رایج از سرویس فناوری و دانلود بابت این لینک؟

آیا واقعا این یک پیام از سوی وایبر است؟
آیا واقعا وایبر ورژن جدید خود را باز نیاز به اصلاح و انتشار نسخه جدید تر دانسته؟
 
پاسخ:

ما خودمان هنوز روی آن لینک کلیک نکرده‌ایم و این وقت از شب مسولی که پاسخگوی این مشکل باشد را پیدا نکرده‌ایم؛ لطفا کمی دست نگه دارید، وایبر در صورت انتشار نسخه جدیدتر خود معمولا آن را از طریق مارکت‌ها یا همان فروشگاه‌های نرم افزاری به شما اعلام می‌کند.

با توجه به خارجی بودن این اپلیکیشن، و سابقه کار سازنده آن در ارتش اسرایل انتظار هر گونه خرابکاری می‌رود. شاید در آینده شاید همچین پیام‌هایی باشیم، اما بهتر است کمی هوشمندانه‌تر در این مواقع تصمیم بگیریم، چرا که نمیشه اعتمادی به این اپلیکیشن خارجی کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. با سلام ….. از جناب آقای ابراهیمی فرد به خاطر اطلاع رسانی به موقعش تشکر میکنم

  2. البته حفظ امنیت کاربران در درجه اول قرار دارد و تشکر از حساسیت شما اما همین حساسیت ها اگر بیش از اندازه به مانند آقایان امنیتی جلوه کند بدون شک مضر نیز خواهد بود.
    نسخه جدید وایبر از طریق نام کشور ( هنگام ثبت و نصب برنامه ) و تشخیص زبان رسمی ( فارسی ) برای سهولت کار کاربران گنجانده شده و ایرادی بر آن نیست.
    یکسری تغییرات ظاهری در آن نیز صورت گرفته و البته امنیت این برنامه و هر اپلیکیشن دیگر در به روز شدن آن است و نه ترس از آن…

  3. ن فک کنم کار هکرا هست این طور نرم افزارا راحت هک میشن باید مسائل امنیتی را در درجه اول مد نظر گرفت

  4. وایبر واتس آپ لاین و کلا اینطور نرم افزار های که به شبکه های اجتماعی مرتبط اند خیلی راحتر از سایت های مربوطه به شبکه ها اجتماعی هک میشن و ضمن اینکه ما بیشتر اطلاعات شخصیمان روی کوشیت هست پس باید روی اینطور موضوعاتی حساسیت بیشتری بخرج بدیم…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.