- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

موسیقی لری به حاشیه کشیده می‌شود

اصطلاحات-موسیقی

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم روند به گونه‌ای است که موسیقی لری دارد به حاشیه کشیده می‌شود.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در نشست اعضای انجمن موسیقی لرستان، بیان کرد: روز موسیقی بسیار روز پراهمیتی بوده و روز هنرمندی هنرمندان موسیقی لرستان است.

او به زحمات هنرمندان موسیقی استان اشاره کرد و ادامه داد: روز موسیقی روزی است که نتیجه تلاش‎های یک‌ساله اهالی موسیقی استان در آن متجلی می‌شود و باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسئله موسیقی استان و روز موسیقی بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: در این راستا مدیران باید پای حرف و درددل فعالان این حوزه بنشینند و برای رفع مشکلات در حد توان تلاش کنند.

حنان با بیان اینکه مدیران نباید متکلم وحده باشند خطاب به اعضای انجمن موسیقی استان ادامه داد: رویکرد ما پاسخگویی به مسائل این حوزه است و من به جمع شما آمده‌ام تا حرف اصحاب موسیقی را بشنوم.

وی با بیان اینکه صدای موسیقی شما هنرمندان لرستانی و صدای آواز شما در گوش من است، افزود: من به عنوان متولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به موسیقی علاقه دارم و روی آن شناخت دارم و در طول مدت مدیریت خود ثابت خواهم کرد که حامی اهالی موسیقی خواهم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیاست دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که از توان هنرمندان ‌نهایت استفاده صورت گیرد، یادآور شد: این تنها جلسه در این زمینه نباید باشد و باید به طور مستمر و ماهی یک بار به صورت چرخشی در سراسر استان مشابه این جلسه برگزار شود.

دکتر حنان با تاکید بر اینکه می‌خواهیم یک رویکرد جدید در زمینه موسیقی داشته باشیم، افزود: این رویکرد باید هم در جهت ارتقای محتوا و هم در جهت ارتقای شکل آن باشد که این موضوع با حضور خود هنرمندان امکان‌پذیر خواهد بود و انجمن موسیقی باید بیشتر از این فعال شود.

او با پیشنهاد تشکیل خانه موسیقی استان گفت: ما تشکلی فرا‌تر از انجمن موسیقی لازم داریم مانند تشکل‎های مشابه از جمله خانه مطبوعات که تمام کارهای مربوط به حوزه مطبوعات در آنجا صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که خانه موسیقی تشکیل شود که بتوان در آنجا برنامه‌های موثری را برای موسیقی استان پیگیری کرد.

حنان با بیان اینکه استعدادهای زیادی در حوزه موسیقی لرستان وجود دارد ولی در حق موسیقی لرستان کوتاهی می‌شود، یادآور شد: موسیقی لرستان کشوری و استانی نیست بلکه جهانی است.

وی با بیان اینکه دنیا، لرستان را با موسیقی می‌شناسد، بیان کرد: به همین دلیل ما باید محتوای موسیقی را که‌ همان شعر است کیفی‌سازی کنیم و باید روی آن کار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: باید در این زمینه کمیته‌های علمی و کارگاه‎های آموزشی در زمینه شعرنویسی برای موسیقی استان تشکیل دهیم و از استادان دانشگاه‌ها و شاعران برجسته استفاده کنیم.