- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

توصیه‌های امنیتی خدمات اینترنتی بانکی

p1144 [1]

“سرویس فناوری و دانلود”

۱. قبل از اطمینان از اتمام پردازش و خاتمه عملیات بانکی، محل را ترک نکنید و در صورت بروز تراکنش ناموفق، رسید مربوطه را تا حصول اطمینان از کسر نشدن وجه از حسابتان نگهداری کنید. 
 
۲. رسیدهای دریافتی از دستگاه خودپرداز و کارتخوان را در محل رها نکنید.   
 
۳. در مکان‌های عمومی برای محافظت از اطلاعات محرمانه، هنگام استفاده از کارت و وارد نمودن رمز عبور در دستگاه خودپرداز (ATM) یا کارت‌خوان (POS)، با استفاده از دست دیگر خود‌، یک سپر حفاظتی ایجاد کنید. این موضوع با هیچ یک از هنجار‌های اجتماعی منافاتی نداشته و رعایت آن حافظ امنیت عملیات بانکی افراد خواهد بود. 
 
۴. در فروشگاه‌هایی که امکان خرید با استفاده از کارت بانکی وجود دارد از ارائه رمز عبور به فروشنده خودداری نموده و شخصاً رمز خود را در دستگاه کارت‌خوان وارد نمائید. در این خصوص فروشگاه ملزم به همکاری با مشتری بوده و حق اعتراض برای مشتریان محفوظ است. 
 
۵. در هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، دقت شود که فاصله مناسب نفر بعدی با شما رعایت شده باشد. انجام این نکته نشانه رعایت حقوق شهروندی و به تبع آن افزایش امنیت استفاده‌کننده از دستگاه خودپرداز است. 
 
۶. در صورت مشاهده وضعیت غیر عادی روی دریچه ورودی کارت یا خروجی وجه دستگاه خودپرداز (چسب خوردن، وجود شیء اضافه)، ضمن اعلام مراتب به مسئولین شعبه در ساعات کاری و کشیک شبانه‌روزی بانک در سایر ساعات شبانه روز، برای دریافت خدمت مورد نظر، از دستگاه خودپرداز دیگری استفاده کنید. 
 
۷. توصیه می‌شود پس از دریافت کارت و وجه مورد نیاز از دستگاه خودپرداز، در مکانی امن و مناسب، وجه دریافتی را شمارش و کنترل کنید. 
 
۸. هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز (ATM) یا دستگاه‌کارتخوان (POS) متصل به شاپرک حتی‌الامکان از واقعی بودن ابزار مزبور اطمینان حاصل نموده و سپس نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام شود.