- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بحران کمبود آب آشامیدنی شهرستان کوهدشت را تهدید می‌کند

139305281048197863441393

 

فرماندار کوهدشت گفت: در آینده شاهد بحران آب آشامیدنی در کوهدشت هستیم و از آن‌جایی که سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از چاه‌های این شهرستان استخراج می‌شود و سبب کاهش سطح آب شده این بحران به طوری جدی کوهدشت را تهدید می‌کند.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، [1]محمد کرم محمدی اظهار کرد: ۲۵ در صد از اراضی استان لرستان یعنی ۲۰۰ هزار هکتاردر شهرستان کوهدشت است که متاسفانه هیچ ابی از این شهرستان نمی گذرد.

وی با اشاره به روند برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در کوهدشت افزود: برداشت اب از سفره های زیر زمینی حدود ۱۱ متر مکعب است که با این  روال در ۱۰ سال اینده چیزی از اب سفره های زیر زمینی نمی ماند.

فرماندار شهرستان کوهدشت بیان کرد: در آینده شاهد بحران آب آشامیدنی در کوهدشت هستیم و از آنجایی که سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از چاه‌های این شهرستان استخراج می شود و سبب کاهش سطح آب می شود این بحران به طوری جدی کوهدشت ر اتهدید می‌کند.

وی با اشاره به وجود باغات انار در ‌کوهدشت تصریح کرد: در شهرستان کوهدشت ۲۳۰۰ هکتار باغ انار در وجود دارد که می تواند برای تعداد زیادی از خانواده ها امرار معاش کند.

محمدی بیان کرد: رساندن آب به زمین‌های ‌کوهدشت هزینه زیادی دارد و با اینکه این شهرستان دومین شهرستان جوان کشور است اما تقریبا بیکارترین شهرستان در استان است که نیازمند توجه ویژه است.

فرماندار شهرستان کوهدشت عنوان کرد: شهرستان کوهدشت ظرفیت های بالایی در زمینه کشاورزی دارد که باتوجه بیشتر به این امر می توان گام های بزرگی در توسعه این شهرستان و حتی استان لرستان برداشت.