- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تامین اجتماعی لرستان همکاری لازم را با شرکتهای پیمانکاری ندارد

IMG16511852

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: تامین اجتماعی لرستان همکاری لازم را با شرکتهای پیمانکاری ندارد.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، حسین سلاح ورزی صبح یکشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به طرح مجریان ذی صلاح در استان لرستان اظهار داشت: آئین نامه مجریان ذی صلاح از سال ۸۶ در وزارت راه و شهرسازی تصویب شده که در قالب آن بر ضرورت تقویت و استفاده از ظرفیتهای شرکتهای پیمانکاری و مشاوره عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در اجرای ساخت و سازهای شهری تاکید شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح باید زمینه سروسامان گرفتن و افزایش کیفیت در ساخت و سازها فراهم می شد عنوان کرد: با بررسی های به عمل آمده این آئین نامه در همه استانهای کشور غیر از استان لرستان در حال اجرا است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تاکید بر پیگیری لازم در رابطه با علت عدم اجرای این آئین نامه در لرستان تصریح کرد: کمیته ویژه ای برای تعریف، بررسی و رفع موانع و مشکلات موجود در این زمینه در استان ظرف یک ماه تا ۴۵ روز آینده ایجاد شود.

سلاح ورزی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شرکتهای مشاوره ای و پیمانکاری لرستان در حوزه های مختلف مالیاتی، تامین اجتماعی، بانکی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه قشر پیمانکار در استان به لحاظ مالی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در استان نقش بسزایی دارند متاسفانه به عنوان یک بنگاه اقتصادی به آنها توجه نمی شود.

وی با بیان اینکه پیمانکاران استان میلیاردها تومان از دستگاههای اجرایی طلب دارند ادامه داد: این در حالیست که این قشر به دلیل بدهی کمی که به بانکها دارند با مشکلات فراوانی از سوی بانکها مواجه هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات بانکی پیمانکاران سطح استان افزود: در این راستا برای رفع این مشکل موضوع استمحال بدهی پیمانکاران از سوی بانکها در دستور کار قرار گیرد.

سلاح ورزی همچنین به مشکلات مالیاتی پیمانکاران اشاره کرد و گفت: به این قشر گفته می شود که باید مالیات بر ارزش افزوده، مالیات تکلیفی و یا عملکرد خود را در استان پرداخت کنند و این در حالیست که این قشر هنوز بدهی خود را از دستگاهها نگرفته اند که بتوانند مالیات خود را پرداخت کنند.

وی همچنین به مشکلات بیمه ای این قشر اشاره کرد و گفت: متاسفانه تامین اجتماعی لرستان در این رابطه همکاری لازم را ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تاکید بر اینکه بر اساس قانون پرداخت حق بیمه باید از سوی بیمه تامین اجتماعی بر اساس لیست مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت گیرد گفت: این در حالیست که تامین اجتماعی استان از پذیرش این لیست خودداری می کند.

سلاح ورزی همچنین از خودداری تامین اجتماعی لرستان نسبت به بیمه کردن زنان مهندس استان انتقاد کرد و گفت: بیمه شدن زنان مهندس یک موضوع مرسوم در کشور است و لیست این قشر که در پروژه های عمرانی فعالیت دارند از سوی پیمانکاران و مشاورین به تامین اجتماعی داده شده و اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در این زمینه شعب تامین اجتماعی لرستان سلیقه ای عمل می کنند و می پرسند مگر می شود که یک خانم در پروژه های عمرانی فعالیت کند؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بیان داشت: همچنین متاسفانه در حال حاضر شعب تامین اجتماعی استان از پذیرش لیست بیمه شرکتهای پیمانکاری استان امتناع می کنند.