- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۶۵ پزشک متخصص به پزشکان لرستان افزوده خواهد شد

81339924-5997879

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توزیع پزشکان متخصص در کشور، سهم لرستان ۶۵ پزشک در رشته های مختلف بوده که این افراد در آینده نزدیک به استان اعزام خواهند شد.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا دکتر سیاوش بیرانوندافزود: با توجه به رایزنی های فشرده و تحقق سهم لرستان از حضور این پزشکان، وضعیت درمان در استان به طرز چشمگیری ارتقا خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با اعزام این متخصصان مشکل شهر پلدختر که جراح عمومی نداشته و شهر کوهدشت که با کمبود پزشک متخصص جراحی زنان و زایمان مواجه بودند مرتفع شده و جایگزین متخصصینی که طرح لایحه آنها نیز پایان یافته بود تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: این متخصصان به هیچ عنوان حق دایر کردن مطب و یا فعالیت در بخش های خصوصی را نداشته و باید بصورت تمام وقت در مراکز درمانی دانشگاه به ارائه خدمت بپردازند .

وی گفت: ویزیت سرپایی با حداقل هزینه از مزایای عمده ارائه خدمات این پزشکان است که مردم شریف لرستان از آن بهره مند خواهند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: همچنین با توجه به آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت، در رابطه با برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان درمناطق محروم که از ابتدای خرداد ماه اجرایی شده ، بیش از ۹ میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافته است.

دکتر بیرانوند افزود: در این خصوص جلسه های متعددی با متخصصین شاغل در شهرهای مشمول برنامه انجام و در هشت شهرستان با بیش از ۱۵۰ پزشک متخصص قرارداد منعقد شده است.

وی گفت: همچنین همزمان با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و استان، شش میلیارد ریال به منظور حضور پزشکان متخصص مقیم ، به این استان اختصاص یافته است.