تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

۱۰۰۰ کیلو مواد مخدر در لرستان امحاء شد

  • کد خبر : 57685
  • 15 مهر 1393 - 17:19

  در دومین روز از هفته نیروی انتظامی بیش از یک تن مواد مخدر که در سال ۹۳ در استان لرستان کشف شده بود امحاء شد. به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، حجت اله فراشی ظهر امروز درمراسم امحاء بیش از یک تن مواد مخدر کشف شده اظهار کرد: افرادی که از سوی […]

139304051809205133088853

 

در دومین روز از هفته نیروی انتظامی بیش از یک تن مواد مخدر که در سال ۹۳ در استان لرستان کشف شده بود امحاء شد.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، حجت اله فراشی ظهر امروز درمراسم امحاء بیش از یک تن مواد مخدر کشف شده اظهار کرد: افرادی که از سوی مقام قضایی و پلیس جمع‌آوری می‌شوند به مراکز اقامتی فرستاده شده و  ۳ تا ۶ ماه تحت درمان قرار می گیرند.

وی افزود: کار درمان مددجویان باید به صورت کامل انجام شود و در حال حاضر ۳۰۰ نفر در مراکز اقامتی وجود دارد که۲۶۰ نفر مددجو تحت درمان هستند.

دبیر شورای هماهنگی مواد مبارزه استان لرستان عنوان کرد: درمان به صورت پرهیز مدار و دارویی انجام می گیرد که پرهیز مدار بهتر از درمان دارویی است از این رو مددجو بعد از بیرون آمدن از مرکزاقامتی باید تحت درمان روانی قرارگیرد و نباید به حال خود رها شود و آموزش های لازم به او داده شود تا برای اشتغال به جامعه وارد شود.

فراشی تصریح کرد: در استان لرستان ۲۵ هزار نفر عضو انجمن na هستند و در کشور ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر عضو هستند که در جلسات شرکت می کنند و این شورای هماهنگی حدود یک سال است که کارخود را دراستان شروع کرده است.

وی با اشاره به تعداد کلنیک فعال در لرستان خاطرنشان کرد: ۱۰۲کلینیک دارویی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۷ کلینیک زیر نظر بهزیستی ومابقی زیر نظر علوم پزشکی فعالیت می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مواد مبارزه استان لرستان از وجود۲۸کمپ مجوزدار همتا در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال به ۴۰ مرکز افزایش یابد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی وسازمان فنی وحرفه ای دراین راستا اقدامات موثری انجام داده اند به طوری که علوم پزشکی بعد از خروج مددجو باید کار درمان آنها رابه صورت رایگان انجام دهد وآموزش فنی وحرفه ای هم برای کار آموزش مددجویان مراکزی به صورت رایگان در اختیار گذاشته است.

فراشی به سه اصل یار بازی ،زمین بازی وتوپ بازی اشاره کرد و گفت: همه باید کمک کنیم تا مددجو دوباره به سمت مواد مخدر برنگردد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57685

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.