تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

کارگاه‌های آموزشی ویژه مداحان لرستان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 57694
  • 15 مهر 1393 - 19:38

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان لرستان برای آموزش مداحان برنامه‌های زیادی دارد که از جمله این برنامه می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت استانی اشاره کرد. به گزارش lمیرملاس به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام حمیدرضا حنان عصر امروز در جلسه شورای بسیج مداحان […]

139302161153197752691193

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان لرستان برای آموزش مداحان برنامه‌های زیادی دارد که از جمله این برنامه می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت استانی اشاره کرد.

به گزارش lمیرملاس به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام حمیدرضا حنان عصر امروز در جلسه شورای بسیج مداحان استان لرستان که در سازمان تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد با اشاره به لزوم تبیین موضوعات از سوی مداحان اظهار کرد: پشتوانه کار مداح عقلانیت و استدلال است و نباید تنها بر مبنای احساسات عمل کند. یک مداح علاوه بر اینکه باید مداح خوبی باشد باید سخنران و تحلیلگر خوبی باشد و مسایل را برای مردم تبیین کند.

وی با بیان اینکه دشمن امروز در دل روحانیت، مداحان و جوانان نفوذ کرده است افزود: ابزار کار مداح، اسلام و اهل بیت است بنا براین ضرورت دارد که توجه ویژه ای از سوی مداحان به آن معطوف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تجلیل از پیشکسوتان مداح و مداحان نمونه در لرستان را از برنامه های این اداره کل برای مداحان عنوان کرد و گفت: برای انتخاب مداح نمونه شاخص‌هایی مانند جنبه های انقلابی مداحی، ارزشی، دفاع از نظام و شهدا در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در مورد تقویت علمی مداحان، سعی می‌کنیم که از سهیمه خرید کتاب این اداره کل، بخشی را به تامین کتب مداحی اختصاص و آن را در اختیار مداحان قرار دهیم.

حجت الاسلام حنان بر ضرورت آموزش مداحان در لرستان تاکید کرد و گفت: اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان لرستان برای آموزش مداحان برنامه های زیادی دارد که از جمله این برنامه می‌توان به برگزاری کارگاهای آموزشی به صورت استانی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: در راستای تامین اشعار مداحان سعی می‌کنیم با برقرای ارتباط بین انجمن شعر و ادب لرستان و مداحان این موضوع محقق شود.

وی تصریح کرد: امروز در یک جنگ اعتقادی به سر می بریم و  تمام ادیان و مذاهب انحرافی و نحله های ورشکسته علیه اسلام قد علم کرده اند.

حجت الاسلام حنان با بیان اینکه امروز جنگ تمام عیار اعتقادی علیه اسلام  به راه افتاده است افزود: در پشت پرده اتفاقات جاری در عراق، افغانستان و سوریه جریان اعتقادی نهفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: کثرت روی آوردن به دین اسلام آن هم از سوی نخبگان لاییک و مسیح در کشورهای غربی موجی از هراس را در دل آنها به راه انداخته و آنها اسلام هراسی را در پیش گرفته اند.

وی با بیان اینکه هجمه دشمنان علیه اسلام جدی است، عنوان کرد: شدیدترین و سخت ترین جنگ ما جنگ اعتقادی است زیرا اگر اسلام را از دست بدهیم چیزی نداریم .

حجت الاسلام حنان با بیان اینکه اسلام در حال جهان شمول شدن است و این اراده الهی است که این اتفاق انجام شود خاطرنشان کرد: به فضل الهی اسلام پیروز می شود و این پیروزی توسط ایرانی ها و با تفکر شیعه و حاکمیت ولایت فقیه در حال شکل‌گیری است و این در حالی است که خیلی از کشورها حیاط خلوت صهیونیست ها و غرب شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اسلام نتیجه تفکر و فقه پاسخگو و متحرک اهل بیت علیهم السلام است، تصریح کرد: اسلام با هر نوع  رکودی از جمله رکود در طبیعت، نیروی انسانی، اقتصاد، معنویت، تفکر، علم و رکود جسمی مخالفت شده است و این امروز در اختیار ما است که باید به بهترین نحو آن را تبلیغ کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57694

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. باسلام وسپاس از عنایت دکتر حنان به اهمیت وجایگاه مداحی، امیدوارم برنامه های اصلاحی وآموزشی مد نظردر کوتاهترین زمان اجر ا شود چونکه تامحرم فرصتی باقی نمانده است

  2. با سلام .
    بسیار ممنون.
    بینش عمیق وبصیرت دینی حجت الاسلام حنان نسبت به مسائل روز اسلام ستودنیست.
    امیدوارم برنامه های مذکور هر چه زودتر به نحو مطلوب انجام شود. ایدکم الله

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.