- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خرید واتس‌اپ توسط فیسبوک با قیمت ۲۲ میلیارد دلار نهایی شد

به گزارش سرویس فناوری و دانلود:بالارفتن ارزش سهام فیس‌بوک در فاصله زمانی اعلام خرید واتس‌اَپ تا نهایی شدن آن، منجر به بالارفتن قیمت نهایی این خرید به میزان ۳ میلیارد دلار شده و در نتیجه تصاحب واتس‌اَپ هزینه‌ای ۲۲ میلیارد دلاری را روی دست مارک‌زاکربرگ گذاشته است. براساس اطلاعات منتشر شده، Jan Koum موسس واتس‌اَپ سهامی را به ارزش ۲ میلیارد دلار دریافت خواهد کرد که در یک دوره ۴ ساله به وی واگذار خواهد شد.

این موضوع می‌تواند انگیزه خوبی برای ماندن وی در کمپانی فیس‌بوک شود. خرید واتس‌اَپ توسط فیس‌‌بوک که بهمن ماه سال گذشته‌ کلید خورد، دوشنبه گذشته مجوزهای لازم را از سازمان‌های نظارتی اروپایی دریافت کرد. چنین خرید‌هایی نشان از پتانسیل بالای استارت‌آپ‌های فعال در زمینه ارتباطات و اینترنت دارد که غول‌هایی چون فیس‌بوک و گوگل حاضرند برای تصاحب آن‌ها مبالغ کلانی را از جیب بیرون بکشند.

واتس‌آپ هم اکنون دارای ۶۰۰ میلیون کاربر ماهیانه فعال است که در طول مدت کوتاهی به گزینه محبوبی بین کاربران جوان تبدیل شده است. فیس‌بوک مبلغی برابر ۴.۵۹ میلیارد دلار را بصورت نقد و ۱۷۸ میلیون سهم را برای خرید واتس‌اَپ ارائه خواهد کرد که باید ۴۶ میلیون سهم دیگر را نیز طی یک دوره ۴ ساله به کارکنان واتس‌اَپ انتقال دهد. با توجه به اینکه با آغاز ساعات کاری روز دوشنبه هر سهم فیس‌بوک ارزشی برابر ۷۷.۱۷ داشت، از این‌رو مبلغ این معامله به ۲۱.۸ میلیارد دلار رسید.

Koum که پس از این انتقال به عنوان مدیر اجرایی واتس‌اَپ و یکی از مدیران فیس‌بوک ایفای نقش خواهد کرد، سالانه درآمدی ۱ میلیون دلاری را به جیب خواهد زد که وی را از نظر درآمد هم‌ردیف با مارک‌زاکربرگ قرار می‌دهد. او ۲۴.۹ میلیون قطعه سهم نیز دریافت خواهد کرد که ارزش مجموع آن برابر ۱.۹ میلیارد دلار می‌شود. کمپانی واتس‌اَپ که هم‌اکنون بخشی از فیس‌بوک به شمار می‌رود، دارای ۷۰ کارمند است که حیات کاری خود را زیر پرچم فیس‌بوک ادامه خواهند داد.

منبع:باشگاه خبرنگاران